Criza pe care o traversează societatea suceveană este palpabilă în toate domeniile. În afara construcţiilor, care au suferit cel mai mare recul, un alt sector începe să se mişte din ce în ce mai greu. Este vorba de piaţa de maşini, care a scăzut dramatic în prima jumătate a acestui an, faţă de perioada de referinţă din 2009.
Datele statistice existente la Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor Suceava sunt elocvente în acest sens.
Dacă în prima parte a anului trecut s-au înregistrat 7.222 de operaţiuni de înmatriculare a autovehiculelor, în primele şase luni ale lui 2010, la ghişeele instituţiei s-au prezentat doar 4.367 de persoane interesate de înmatricularea unui autovehicul.
În schimb, s-a înregistrat o uşoară creştere a numărului de transcrieri, de la 4.296 în prima parte a lui 2009, la 4.809, în prima jumătate a anului în curs, adică maşini aflate deja în circulaţie au intrat în posesia unui alt proprietar.
„Din punct de vedere al activităţii se constată o scădere, de la aproximativ 500 de operaţiuni săptămânale anul trecut, la 350-400 în prezent. Dispariţia leasingului este unul din principalele motive care au dus la diminuarea numărului de înmatriculări, dar şi celelalte tipuri de maşini puse în circulaţie nu se regăsesc la cotele din 2009”, a explicat comisarul şef Florin Chiaptanaru, şeful Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor Suceava.
Programul „Rabla” a dus la o explozie de radieri
Singurele cifre care sunt cu adevărat în creştere apar în dreptul rubricii „Radieri”. Dacă în primele şase luni din 2009 s-au consemnat 1.631 de radieri, în perioada de comparaţie din acest an avem nu mai puţin de 4.579 de cazuri. „Vina” pentru această explozie aparţine programului „Rabla”.
„Faptul că pentru o maşină nouă achiziţionată s-a permis casarea a trei maşini vechi a făcut să înregistrăm aproape o triplare a numărului de radieri”, a completat comisarul şef Florin Chiaptanaru.