Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
luni, 19 iul 2010 - Anul XV, nr. 167 (4458)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9766 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7317 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   3 imagini |   ø fişiere video

Incredibil

Maşină lovită de un tren, la un pasaj cu barierele ridicate şi fără nici o altă avertizare

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Un autoturism de teren care traversa un pasaj de cale ferată, cu barierele ridicate şi fără nici o avertizare acustică sau luminoasă, a fost izbit în plin de o garnitură de tren, care, spun martorii, circula fără lumini.

Impactul a fost unul violent, iar autoturismul de teren a fost târât pe o distanţă de aproximativ 15 metri.

Accidentul s-a petrecut în noaptea de vineri spre sâmbătă (16/17 iulie a.c.), cu puţin timp după miezul nopţii, la trecerea de nivel peste cale ferată situată la intersecţia străzilor „Mihail Kogălniceanu” şi „Parcului” din Gura Humorului, la câteva sute de metri de centrul oraşului.

Din fericire, şoferul Nissan-ul lovit de tren, Sorin Covaliu, din localitate, a scăpat doar cu o sperietură zdravănă, însă situaţia ar fi fost mult mai gravă dacă maşina la volanul căreia se afla nu ar fi fost una preparată special pentru competiţiile de off-road, pentru drumurile impracticabile de munte.

„Trenul circula fără lumini, împins de o locomotivă. A apărut din întuneric, nesemnalizat, cu o viteza de circa 40 kilometri pe oră. Semnalele acustice şi luminoase nu funcţionau, iar bariera se afla în poziţia care permite trecerea autovehiculelor şi a pietonilor peste calea ferată. Dacă era o altă maşină, şi nu una „blindată” pentru off-road, cu siguranţă vorbeam nu doar de daune materiale mult mai mari, ci şi de pierderi de vieţi omeneşti”, ne-a declarat unul dintre martori, Marius Vasiliu.

 

Anchetă la Poliţia Transporturi

Şeful Serviciului Poliţiei Transporturi Suceava, comisarul Florin Catană, ne-a declarat că în zona în care s-a produs nefericitul eveniment din noaptea de vineri spre sâmbătă se execută, între orele 00:00 - 3:20 – interval în care nu trece nici un tren marfar sau de călători, lucrări de reabilitare a căii ferate, iar din acest motiv barierele şi semnalele acustice şi luminoase nu funcţionează.

„Autoturismul a fost lovit de un tren de lucru, format din vagoane cu utilajele şi materialele folosite pentru reabilitarea căii ferate. Reprezentanţii firmei care execută lucrări în zonă, e vorba de o societate din Iaşi, aveau obligaţia de a semnaliza, prin lucrătorii ei, faptul că urmează să treacă trenul de lucru. Urmează să stabilim dacă au respectat sau nu această obligaţie. În acest moment nu putem trage încă o concluzie”, ne-a declarat, ieri, comisarul Catană.

Şeful Serviciului Poliţiei Transporturi Suceava a precizat că, în cursul acestei zile, urmează să fie audiaţi martorii oculari, muncitori şi şeful de echipă al societăţii ieşene, pentru a se stabili cauzele şi condiţiile producerii evenimentului, precum şi cine va răspunde în faţa legii pentru inconştienţa care era cât pe ce să se transforme într-o dramă.

 

„Maşina e avariată cam 70%”

Contactat telefonic, şoferul Nissan-ului lovit de tren, Sorin Covaliu, a declarat că aşteaptă concluziile anchetei, pentru a şti pe cine să acţioneze în judecată, pentru a-şi recupera pagubele.

„Maşina e avariată cam 70%. Nu se mai poate repara. E afectată caroseria, structura... Dacă eram într-o maşină normală, nu cred că mai vorbeam acum la telefon...”, mărturisea, ieri după-amiază, Sorin Covaliu, membru al Clubului Sportiv Off-Road Bucovina.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Maşină lovită de un tren, la un pasaj cu barierele ridicate şi fără nici o altă avertizare.
 Vizualizări articol: 1243 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 3.25/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 3.3 din 4 voturi
Maşină lovită de un tren, la un pasaj cu barierele ridicate şi fără nici o altă avertizare3.354

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Dorele... trimis de
(19 iul 2010, 11:11:10
- Dorele! Du-te uai inainte si opreste masinili, ca vinim cu vagoanili !
- Lasa uaii, da' ci, n-au dicat sa bieleasca ochii cand trec! Mai bini mai toarna nisti Bucegi ca mi s-o uscat gatu di la stat dijeaba in soarili ista tata zaua ! Miere treabaaa....
2.   Bizar! trimis de
(19 iul 2010, 11:57:07
Cum Doamne poate mecanicul locomotivei sa circule in asemenea circumstante? Deci ganditi-va ca in momentul acela putea sa treaca un om pe calea ferata...sau un grup de oameni...Eh...s-ar auzi trenul...in miez de noapte...dar ce faci daca nu-l vezi? Interesanta povestelaughing
3.   Nu i deloc bizar trimis de
(19 iul 2010, 18:46:58
"Art. 168. - (1) La trecerea la nivel cu calea ferata curenta, conducatorul de vehicul este obligat sa circule cu viteza redusa si sa se asigure ca din stânga sau din dreapta nu se apropie un vehicul feroviar." Ar trebui sa se actioneze singur in judecata pentru ca asculta muzica la maxim. Ce alcolemie avea?
3.1  RE: Nu i deloc bizar trimis de
(19 iul 2010, 20:44:30
la trecerile semnalizate cu bariere si semnale acustice si luminoase trebuie doar sa reduci viteza de deplasare nu si sa opresti .... dar poate tu faci parte din acei soferi de duminica, care ies in trafic o data pe luna si atunci cand ies nu mai stiu ce semnificatie are semnul STOP (scuze daca, consideri ca ma iau de tine dar niciodata nu mi-a iesit in fata un tanar cand aveam prioritate insa vreo 3 de 60-70 de ani mi-au iesit, daca nu eram atent( desi aveam prioritate) imi buleam masina
3.2  RE: Nu i deloc bizar trimis de
(20 iul 2010, 21:23:42
a zis cineva mafitzule ca trebuia sa opreasca? nu, doar "sa circule cu viteza redusa si sa se asigure". Ma mir cum poti conduce o masina cand nu stii sa citesti. si referitor la soferii de duminica, nu ai condus cu fata cati kilometri am condus eu cu spatele.
4.   Bun pentru romani trimis de
(19 iul 2010, 20:47:07
trebuie toti sa ne luam masini preparate pentru off road, aici avem doua avantaje, 1) rezista mai bine gropilor de pe drumuri, si 2) cand intra trenul ori oricine altcineva in tine ai sanse mai mari sa scapi ....
5.   Pentru GHICI trimis de
(20 iul 2010, 11:15:13
Conform articolului din lege, conducatorul autoturismului este obligat sa se asigure la trecerea la nivel cu cale ferata. Ok...de acord, dar mecanicul locomotivei este OBLIGAT sa circule fara nici un semnal luminos sau acustic? Si de unde stii tu ca soferul autoturismului nu s-a asigurat cand a trecut calea ferata? Si poate n-avea muzica data la maxim. Dat fiind faptul ca era masina de teren ( si stim cu totii ce motoare zgomotoase au acestea) era imposibil acestui sofer sa auda trenul pe sine, ca ar fi fost si aceasta posibilitate de evitare, daca soferul ar fi auzit trenul.

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei