Valul disponibilizărilor din administraţia publică locală a dus la desfiinţarea a peste 200 de locuri de muncă în cadrul Primăriei Suceava, o parte din salariaţi urmând să rămână fără serviciu chiar de luna viitoare.
Conform noilor prevederi legale, din OUG nr. 63/2010, numărul maxim de posturi admis în Primăria Suceava este de 733 de persoane, în vreme ce actuala organigramă de funcţionare cuprinde 942 de posturi.
Mai exact, numărul maxim de posturi în aparatul de specialitate al municipalităţii este de 600 de persoane, la care se mai adaugă 107 poliţişti comunitari, 16 angajaţi la Serviciul Public de Evidenţă a Persoanelor şi zece posturi pentru implementarea proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile.
“Din fericire, la Primăria Suceava sunt 143 de posturi vacante, iar reducerile de personal aprobate de Guvern nu vizează şi posturile salarizate din capitolele de învăţământ, asigurări şi asistenţă socială, ori sănătate. În aceste condiţii, singurele disponibilizări care vor fi făcute sunt cele din cadrul Poliţiei Comunitare şi a Serviciului de Evidenţă a Populaţiei, în total 33 de persoane”, a declarat primarul Sucevei, Ion Lungu.
Practic, de luna viitoare, 29 de poliţişti comunitari vor rămâne fără serviciu. Acestora li se vor adăuga încă patru angajaţi ai Serviciului de Evidenţă a Persoanelor, ale căror posturi vor fi desfiinţate prin aprobarea unei noi organigrame de funcţionare a municipalităţii sucevene, în şedinţa de Consiliu Local de la finele lunii iulie.
Numărul exact al angajaţilor din serviciile menţionate separat este dat tot prin ordonanţa de Guvern, prin stabilirea unui număr maxim de funcţionari necesari la populaţia pe care o deservesc. De exemplu, conform noilor reglementări, nu se acceptă mai mult de un poliţist comunitar la mia de locuitori, în timp ce actuala organigramă cuprinde 160 de posturi de poliţişti comunitari, din care 136 sunt ocupate.
(14 iul 2010, 11:34:05