Legea parteneriatului public-privat aprobată recent de Parlament reprezintă o speranţă pentru autorităţile sucevene în vederea modernizării aeroportului de la Salcea. Acest lucru a fost confirmat de deputatul PD-L de Suceava Ioan Bălan, care a declarat că după ce actul normativ va fi promulgat de şeful statului, se va găsi cu siguranţă o soluţie pentru Regia Autonomă Aeroportul „Ştefan cel Mare” aflată în subordinea Consiliului Judeţean. Parlamentarul democrat-liberal are însă mari îndoieli că actuala conducere a unităţii poate gestiona ceea ce presupune punerea în practică a unui parteneriat public-privat, întrucât „nu a dovedit nimic până acum”.
„De obicei pensionarii îşi plimbă nepoţii, nu fac management”
Bălan crede că e nevoie „de o oarecare schimbare” în conducerea regiei, având în vedere cerinţele unui management aeroportuar de tip european.
„Cred că e o mare diferenţă între volanul şi bordul unei Dacii şi managementul unui aeroport”, a spus Bălan, făcând aluzie la faptul că managerul Regiei Autonome Aeroportul „Ştefan cel Mare”, comandorul în rezervă Dumitru Sahlean, a făcut taximetrie pe o Dacie.
„Eu cred că managerul aeroportului o fi fost un bun comandor, dar pe mine personal nu m-a convins că este un bun manager al unui aeroport cu pretenţii de Uniunea Europeană. Nu am încredere că ceea ce presupune parteneriatul public-privat şi modernizarea aeroportului pot fi gestionate de un om care nu a dovedit nimic până acum”, a opinat deputatul PD-L de Suceava. Bălan s-a arătat nemulţumit de aspectul aeroportului, precizând că, cu fonduri puţine, acesta putea fi schimbat în bine.
„Cu bani puţini se putea schimba ceva la nivel de minim aspect şi aici mă refer la curăţenie şi miros”, a precizat parlamentarul. În opinia lui Ioan Bălan, Managerul Regiei Autonome Aeroportul „Ştefan cel Mare” nu ar trebui să se comporte la serviciu ca un pensionar, ci ar trebui să facă treabă. „De obicei pensionarii îşi plimbă nepoţii, nu fac management”, a spus sec deputatul PD-L de Suceava, care a adăugat că dacă la Suceava se doreşte un aeroport internaţional de tip european, atunci trebuie să existe şi un management pe măsură.
„Atunci când s-a schimbat conducerea aeroportului Salcea ne-am dorit o schimbare radicală în bine, iar odată cu modernizarea aeroportului acesta să capete aspect de aeroport european. Or această conducere nu a confirmat aşteptările”, a concluzionat Bălan.
El a mai ţinut să precizeze că este foarte interesat de soarta aeroportului de la Salcea, întrucât este situat în colegiul pe care-l reprezintă în Parlament, iar modernizarea lui s-a regăsit printre promisiunile sale electorale din timpul campaniei din 2008.
(13 iul 2010, 16:26:55
Gasiti pe cineva care sa faca ceva, sa fie devotat acestei cauze! Succes! Sa ramineti in analele Sucevei