Distrugerea podului de peste râul Suceava care făcea legătura între comunele Vereşti şi Udeşti, prăbuşit parţial miercuri seară în urma presiunii apei învolburate, are consecinţe extrem de nefaste, pe de o parte oamenii din localităţile aflate în zonă fiind nevoiţi să ocolească zeci de kilometri pentru a ajunge la destinaţiile de peste pod, iar pe de altă parte traficul greu din Botoşani ajungând într-o proporţie importantă prin municipiul Suceava, unde după cum bine se ştie, străzile nu fac faţă adesea fluxului de maşini.
Podul era deja într-o stare precară, problemele începând de luni, când un pilon a început să cedeze (imediat circulaţia fost închisă) şi agravându-se miercuri, când partea dinspre Vereşti a podului s-a lăsat în jos, fiind în pericol iminent de prăbuşire.
„Acum doi ani, în 2008, când a fost viitură, a început prima tensiune pentru pod. După inundaţiile de atunci, o comisie a Consiliului Judeţean a evaluat lucrările de refacere a podului la suma de 28 de miliarde de lei vechi, însă nu s-a făcut nimic. În zona unde acum podul a cedat au fost gropi, iar trepidaţiile create de maşinile de mare tonaj au afectat şi ele structura de rezistenţă. Apa mare venită acum a săpat sub piloni, iar unul a cedat, aşa cum era de aşteptat să se întâmple în condiţiile în care nu s-a intervenit deloc după problemele din 2008”, a declarat Dănuţ Gavriliuc, primarul comunei Vereşti, precizând că podul este situat pe DJ 208D, administrat de CJ Suceava.
„Cel mai mic şoc poate dărâma podul”
El a avertizat că deşi debitul râului Sucevei a scăzut, pericolul nu a trecut, şi la retragere apa rupând pietrişul de sub piloni.
„Perspectivele sunt foarte sumbre, cel mai mic şoc poate dărâma podul, drumul este închis total circulaţiei auto, însă nu i-aş sfătui nici pe pietoni să treacă pe el”, a mai spus edilul din Vereşti.
El a explicat că drumul de patru kilometri pe care oamenii îl făceau de la Udeşti la Vereşti, peste pod, poate fi parcurs acum cu o imensă ocolire, prin Suceava, ceea ce înseamnă o distanţă de zece ori mai lungă, varianta prin Roşcani Liteni fiind şi ea sub semnul întrebării din cauza viiturilor. Cel mai rău este pentru oamenii care au cultivat terenuri agricole în zone aflate peste pod şi care acum ar trebui să înconjoare jumătate de judeţ pentru a ajunge pe tarlalele lor.
Tot traficul greu din Botoşani spre Bucureşti, care se desfăşura pe acest pod, mai este posibil acum doar pe la Suceava, la Roşcani fiind restricţii de tonaj.
( 2 iul 2010, 22:46:01