Primăria Suceava va plăti o sumă de 1.300 de lei, plus TVA, pentru un transport de deşeuri menajere la groapa de gunoi din Botoşani. Decizia a fost luată în ultima şedinţă a Consiliului Local Suceava, noile tarife urmând să intre în vigoare de la data de 16 iulie 2010. De precizat că în momentul de faţă deşeurile din municipiul Suceava sunt transportate de firma Rosal la groapa de gunoi din Fălticeni, care însă va fi închisă începând cu 15 iulie 2010. În aceste condiţii, Agenţia Naţională de Protecţia Mediului a aprobat ca deşeurile menajere din Suceava să fie transportate la groapa de gunoi din Botoşani, însă doar după o sortare prealabilă.
Potrivit primarului Ion Lungu, operatorul de salubritate din Suceava, SC Rosal Grup SRL, urmează să încheie cu SC Urban Serv SA Botoşani un contract de prestări de servicii pentru preluarea şi depozitarea deşeurilor menajere din municipiul reşedinţă de judeţ. Lungu a precizat că deşeurile de tip menajer şi cele reciclabile care vor fi colectate de Rosal vor fi transportate iniţial, pentru a fi sortate, la SC Diasil Service din Suceava, astfel încât costurile sortării să fie acoperite din valorificarea materialelor reciclabile. În acelaşi timp, deşeurile din construcţii, rezultate după sortare, ar urma să fie transportate în continuare la depozitul din Mirăuţi, din Suceava. Lungu a precizat că pentru a reduce costurile, transporturile deşeurilor către Botoşani se vor face cu autospeciale dotate cu remorcă, astfel încât cantitatea de gunoi să fie de minim 36 de metri cubi.
Primarul Sucevei a mai explicat că firma Rosal a solicitat iniţial o sumă de 1.460 de lei, plus TVA, pentru un transport, însă în urma negocierilor suma a ajuns la 1.300 de lei pentru o cursă, plus TVA.
Consilierul PSD Virginel Iordache a atras atenţia că preţul de transport va creşte după majorarea TVA
Propunerea de preţ pentru transportul deşeurilor menajere la Botoşani care a fost prezentată de primarul Ion Lungu a fost contestată de consilierul local PSD Virginel Iordache. Acesta a atras atenţia că, în condiţiile în care preţul negociat cu Rosal nu include Taxa pe Valoarea Adăugată, după decizia Guvernului României de a majora TVA de la 19% la 24%, sumele plătite de primărie pentru transportul deşeurilor va creşte. În aceste condiţii, Iordache a propus ca preţul pe care primăria l-a negociat cu firma Rosal, adică 1.300 de lei plus TVA, respectiv o sumă de 1.547 de lei/transport, să rămână valabil şi în condiţiile majorării la 24% a acestei taxe. Iordache a subliniat că în acest mod Primăria Suceava ar economisi sume importante de bani. Cu toate acestea, amendamentul propus de Virginel Iordache nu a avut susţinerea necesară pentru a fi adoptat, motiv pentru care în final preţul e de 1.300 de lei, plus TVA.
( 2 iul 2010, 13:34:57