Biblioteca Bucovinei „I. G. Sbiera” Suceava, în colaborare cu Centrul Cultural Bucovina - secţia Teatru pentru copii din cadrul Ansamblului Artistic „Ciprian Porumbescu”, au organizat ieri cea de-a III-a ediţie a Târgului de jucării vechi.
Un mare „centru comercial”, cu mici „magazine” individuale
Prin organizarea acestui târg, care s-a adresat cu precădere celor mici, s-a urmărit atragerea copiilor spre bibliotecă, popularizarea instituţiei şi a serviciilor de educare şi recreare pe care le oferă biblioteca suceveană în cadrul comunităţii, precum şi îmbunătăţirea relaţiilor cu cetăţenii.
Copiii şi-au deschis încă de dimineaţă, în interiorul bibliotecii, propriile lor standuri cu vânzare, unde au expus o mulţime de jucării.
Organizatorii le-au eliberat „Autorizaţii” prin care li se conferea dreptul de comercializare, iar micii comercianţi şi-au etichetat exponatele afişând preţul pentru cumpărători.
Holul bibliotecii şi una din sălile de lectură de la parter s-au transformat într-un mare „centru comercial”, în care micile „magazine” individuale se înşiruiau cu tot stocul de marfă etalat la vedere.
„Reclama este sufletul comerţului”
Aşa cum am aflat de la directorul bibliotecii, Gabriel Cărăbuş, numărul participanţilor din acest an a fost mult mai mare faţă de anul trecut.
Peste 70 de copii (din care 16 au venit în grup de la centrul rezidenţial „Micul Prinţ”) „zumzăiau” în interiorul bibliotecii ca într-un stup de albine, fiecare dintre ei încercând să-şi prezinte cât mai bine jucăriile.
Preţurile sfidau orice concurenţă, de la mici jucărele din material plastic, oferite cu 50 de bani, până la cutii cu jocuri care ajungeau la 5 sau 8 lei.
Şi pentru că „reclama este sufletul comerţului”, copiii, stimulaţi şi de premiul oferit de organizatori pentru cea mai bună reclamă, şi-au afişat materialele pentru promovarea mărfii şi atragerea clientelei: „Cele mai bune jucării la cele mai bune preţuri!”, „Jucăriile mele te fac să zâmbeşti!”, „Jucării colorate minunate la preţuri neadevărate!”, „Ofertă: la două jucării cumpărate, una gratis!”.
Un târg de jucării vechi neafectat de criză...
Pentru menţinerea...tonusului optimist în aşteptarea cumpărătorilor, organizatorii le-au oferit dulciuri puse la dispoziţie de generoşi sponsori.
Odată cu activitatea comercială s-au desfăşurat şi o serie de activităţi alternative: afară, în curtea bibliotecii, s-a organizat un concurs de graffiti (la care premiul consta în doze de spray color şi un album de artă), în hol s-a deschis un atelier ad-hoc de face painting, iar după-amiază au venit clovnii şi păpuşarii de la Teatrul de păpuşi.
Totodată, au fost programate vizionări colective de filme de animaţie, iar cei interesaţi de jocurile pe calculator au avut acces în sala de internet.
Un târg de jucării vechi neafectat de criză, întrucât micii comercianţi erau veseli şi optimişti.