Sucevenii care se deplasează pe motoscutere, în special tineri care de multe ori nu au nici măcar 18 ani, continuă să alimenteze masiv statisticile Poliţiei Rutiere privind accidentele rutiere, cifrele seci ascunzând adevărate tragedii, soldate cu morţi ori cu victime care necesită luni întregi de spitalizare.
Conform analizelor Serviciului de Poliţie Rutieră Suceava, de la începutul acestui an în judeţ s-au petrecut 39 de accidente rutiere în care au fost implicaţi conducători de mopede, accidente în care s-au înregistrat trei morţi, 13 răniţi grav şi 31 de răniţi uşor, cu puţine excepţii, victime fiind cei care se deplasau pe două roţi. Prin comparaţie, anul trecut, în aceeaşi perioadă, în judeţ s-au înregistrat 48 de accidente cu mopedişti implicaţi, soldate cu două decese, 20 de victime rănite grav şi alte 38 cu leziuni uşoare. Deşi se observă o scădere, poliţiştii spun că nu se poate vorbi de o frecvenţă mai mică a numărului de evenimente rutiere, ci doar de faptul că în 2010 vremea a fost un timp mai îndelungat rece, astfel că mopediştii şi-au făcut masiv apariţia pe străzi abia de aproximativ două luni de zile.
Controale în trafic unul după altul, în speranţa reducerii numărului de accidente
„Trendul real se va vedea de acum încolo şi până în toamnă, când motoscuteriştii vor fi prezenţi în număr mare pe străzi. În ultima perioadă, punem un accent deosebit pe acţiuni de control în trafic care îi vizează cu precădere pe cei care se deplasează pe două roţi, în scopul reducerii accidentelor în care sunt implicaţi aceştia”, a declarat comisarul Liviu Sfichi, noul şef al Serviciului de Poliţie Rutieră Suceava, dând ca exemple controale dispuse chiar în ultimele zile.
De altfel, în acest an nu mai puţin de 395 de mopedişti au fost sancţionaţi contravenţional pentru abateri în trafic, lipsa căştii de protecţie ori a permisului de conducere sau a atestatului de absolvire a unui curs de legislaţie rutieră fiind cele mai frecvente abateri.
Astfel de acţiuni de control însoţite de amenzi par cât se poate de justificate în condiţiile în care adesea cei care se deplasează pe două roţi nu au nici măcar cunoştinţe elementare privind circulaţia pe drumurile publice.
Dacă în unele cazuri vinovaţi de producerea accidentelor au fost şoferii, cel mai adesea indisciplina crasă în trafic a mopediştilor, care nu dau prioritate ori nu se asigură la schimbarea direcţiilor de mers, a dus la nedorite evenimente rutiere.