Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
luni, 7 iun 2010 - Anul XV, nr. 131 (4422)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9759 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7742 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   3 imagini |   ø fişiere video

Exemplu

SAMI PLASTIC sfidează criza economică

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

În vreme ce în toate domeniile de activitate criza economică a dus la disponibilizări de personal, sistarea de noi investiţii şi chiar închiderea a zeci de mii de firme, o firmă care activează de zece ani pe piaţa din România, SC SAMI PLASTIC SA, are în plan o investiţie de aproape două milioane de euro în Suceava, precum şi mărirea numărului de angajaţi.

SC SAMI PLASTIC SA, înfiinţată în România în anul 1999, este membră a grupului de firme SYSTEM GROUP ITALIA, alături de prestigioasele companii Centraltubi, Italiana Corrugati, SA.MI. Plastic Italia, SAB, Futura Italia, Futura System Spain, Rototec şi Mec System.

Având ca principal domeniu de activitate producţia, prin procesul de extrudare, a ţevilor din polietilenă pentru reţelele de apă potabilă, reţea incendiu, canalizare, drenaj, gaz combustibil, protecţie cabluri electrice şi telecomunicaţii, sisteme de irigaţii, sisteme de epurare, SAMI PLASTIC a reuşit să se impună încă de la înfiinţare în topul primelor trei firme din România în acest domeniu.

Producţia de ţevi din polietilenă de înaltă densitate se desfăşoară pe linii de extrudare moderne, de înaltă productivitate şi de un grad ridicat de automatizare a procesului tehnologic.

Cele cinci linii operative de producţie deţinute în prezent asigură o capacitate de producţie de 9.500 de tone anual, iar competitivitatea societăţii reiese din profesionalismul celor aproximativ 50 de angajaţi, personalul tehnic şi comercial fiind specializat în cadrul firmelor partenere din Italia, Franţa şi Spania.

De asemeni, SAMI PLASTIC beneficiază de experienţa de peste 30 ani a grupului SYSTEM GROUP, lider pe piaţa italiană, venind pe piaţa din România cu produse avangardiste, cu aplicaţii diverse în domeniul edilitar, agricol, industrial, ecologie şi protecţie a mediului.

 

Extindere a capacităţii de producţie şi depozitare din Suceava

În timp ce alte companii disponibilizează personalul sau chiar se gândesc serios să-şi închidă porţile, SAMI PLASTIC sărbătoreşte al zecelea an de activitate cu o creştere a profitului de peste 150% faţă de anul 2008.

Rezultatele financiare extraordinare prezentate în AGA din 15 mai 2010 au surprins acţionariatul SAMI PLASTIC, motivând decizia de a fi finanţate două proiecte majore.

Pentru primul proiect, care va fi pus în practică la Suceava, la sediul de producţie de pe strada Aurel Vlaicu nr. 62, s-au alocat 1.875.000 euro, care vor fi folosiţi la achiziţionarea unei linii Cincinnati moderne şi de mare productivitate, precum şi pentru mărirea spaţiului de depozitare prin amenajarea terenului propriu de 1,5 hectare.

Al doilea proiect va pune bazele unei noi capacităţi de producţie pe segmentul tubulaturii corugate, produs inovativ care a dovedit potenţialitate în piaţa europeană, la Bucureşti, unde firma SAMI PLASTIC are achiziţionat un teren de şase hectare.

Dovada intenţiei reale de a pune în execuţie aceste proiecte este mărirea numărului de personal în toate departamente de responsabilitate, de la producţie, logistică, aprovizionare, contabilitate, comercial, intern şi extern, trecând de la 40 la începutul anului 2009 la 52 în prezent, obiectivul final fiind de a se ajunge la 64 la finele anului 2010.

 

Management italian şi strategii anticriză ca reţetă a succesului

Preşedintele şi managerul SAMI PLASTIC România este Riccardo Giannini, cetăţean italian, în vârstă de 42 de ani, cu o experienţă managerială dovedită în sistemul competiţional din Uniunea Europeană.

“Suntem jucători pe o piaţă lovită de criză, care s-a dovedit a fi mai lungă şi mai dezastruoasă decât cele mai pesimiste previziuni. Sistemul politic instabil şi incapabil de a lua orice decizie operativă nu a ajutat la deblocarea numeroaselor proiecte deja licitate şi puse în standby, aceasta fiind unica şansă de revigorare a economiei. Nici condiţiile meteorologice nu ne-au ajutat, iarna prelungită până la sfârşitul lunii martie blocând finalizarea până şi a puţinelor lucrări începute în 2009. Suntem conştienţi că anul 2010 va fi un an foarte greu, în care vom asista la o rearanjare şi redimensionare a întregii pieţe a polietilenei, iar numărul jucătorilor se va micşora printr-o selectare naturală, eliminând din joc toţi producătorii “minori”. Dacă vrem să privim în mod pozitiv, acest fapt va duce la crearea bazelor pentru o viitoare piaţă mai matură şi profesională, ştergând din ea micii speculatori care au contribuit la deteriorare calităţii şi bonităţii pieţei”, declară Riccardo Giannini.

Conducerea companiei SAMI PLASTIC afirmă că nu este dispusă să îngenuncheze în faţa crizei şi îndreaptă împotriva acesteia toate armele de care dispune - profesionalism, experienţă, eficienţă şi calitate.

Tocmai de aceea mizează pe o creştere a cifrei de afaceri cu 12% în 2010, prin menţinerea strategiilor agresive şi eficiente, cucerirea de noi segmente din piaţa internă, dezvoltarea reţelei interne, acoperirea întregului teritoriu prin noi angajări de personal pe teren, extinderea reţelei externe cu obiectivul de a aduce valoarea facturată pe export la 20% din totalul cifrei de afaceri, menţinerea investiţiilor de îmbunătăţire continuă a calităţii produselor şi menţinerea politicii comerciale flexibile şi eficiente.

 

Strategie de dezvoltare durabilă

Intenţia companiei SAMI PLASTIC de a deveni lider de piaţa polietilenei a fost confirmată de statisticile NEOMAR, care au demonstrat că în 2008 ocupa locul trei în topul producătorilor de tubulatura PE, cu o cotă de 11% din piaţa pentru tubulatura din polietilenă, pentru ca în 2009, să se ridice la o cotă de piaţă de 16%, în ciuda faptului că volumul total al pieţei de profil în 2009 a înregistrat o scădere de 10% faţă de 2008.

“Acest lucru a fost posibil prin adoptarea unor strategii eficiente, precum selecţionarea clienţilor companiei, în vederea diminuării riscurilor de insolvenţă; promovarea produselor complementare, pe domeniul canalizare – epurare, şi tubul corugat PE pentru protecţia cablurilor electrice; susţinerea creşterii constante a investiţiilor prin modernizarea continuă a liniilor de producţie; politica comercială flexibilă, agresivă şi eficientă, care ne-a permis să fidelizăm şi să cucerim noi clienţi importanţi şi solvabili, care ne-a protejat de clienţii cu grave probleme de plată, dar nu în ultimul rând, profesionalismul şi implicarea totală a unei echipe fidelizate şi bine organizate, care s-a dovedit a fi adevărata bogăţie a firmei SAMI PLASTIC”, a precizat directorul general al companiei, Riccardo Giannini.

În prezent, SAMI PLASTIC colaborează cu peste 450 clienţi activi, printre care se regăsesc cele mai importante societăţi şi marile grupuri româneşti şi străine, cum ar fi TMUCB, Hidrocostrucţia, Soares Da Costa, Astaldi, Romtelecom, ENEL, Evren Group, Bechtel, Max Boegl, SCCF, Drumuri si Poduri, Distrigaz, Acvatot, Apa Nova, Veolia, Apoldor, Verta Tel, Alpine, Strabag, primării şi regii de apă din ţară.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului SAMI PLASTIC sfidează criza economică.
 Vizualizări articol: 3462 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 4.23/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 4.2 din 13 voturi
SAMI PLASTIC sfidează criza economică4.2513

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei