Reabilitarea drumului european 576 pe porţiunea Gura Humorului - Câmpulung Moldovenesc a fost sistată de constructor. Chiar dacă vremea permite efectuarea lucrărilor, pe teren nu este nici urmă de muncitor sau de utilaj. În afara unor semne de circulaţie aruncate pe marginea drumului şi care îi avertizează pe şoferi că ar fi cazul să reducă viteza, pe traseu nu se întâmplă nimic.
De aproape trei luni, SCCF Group Colas şi-a retras toate forţele umane şi materiale de pe teren şi a abandonat lucrarea. Motivul a fost explicat chiar de şeful SCCF Group Colas Iaşi, Dumitru Hanganu. „S-au acumulat datorii de peste cinci milioane de euro, iar potrivit contractului, putem sista lucrările dacă plăţile nu se fac la timp”, a menţionat Hanganu.
Pe de altă parte, directorul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) Dorina Tiron a declarat că firma care se ocupă cu reabilitarea acestui tronson de drum ridică prea multe pretenţii.
„Plăţile s-au realizat în termenii contractuali, dar ei doresc mai mult şi vor să forţeze nota, dar o forţează pe mâna lor”, a declarat Tiron.
Şefa CNADNR a precizat că în buget este prinsă întreaga sumă de bani necesară pentru finalizarea tronsonului Gura Humorului - Câmpulung Moldovenesc şi că aşteaptă ca cei de la SCCF Group Colas să-şi reia activitatea.
Dumitru Hanganu a confirmat că SCCF Group Colas a primit banii „în termenii contractuali”, dar că la mijloc ar fi şi o serie de clauze „de întârziere”.
„Chiar astăzi (n.a. – ieri) am fost la Suceava şi am stabilit să reluăm lucrările cât mai curând, probabil chiar de miercuri (n.a. – astăzi). În octombrie vom finaliza acest tronson, suma totală necesară pentru a duce lucrările la bun sfârşit ridicându-se undeva la 5-6 milioane de euro”, a adăugat Dumitru Hanganu.
Lucrările trebuiau finalizate în mai 2008
Contractul pentru executarea lucrărilor de reabilitare a drumului european 576 pe porţiunea Sadova - Gura Humorului a fost semnat în aprilie 2006. Munca în teren a început o lună mai târziu şi trebuia finalizată pe 1 mai 2008. Valoarea totală a contractului se ridică la 31,4 milioane de euro, iar cu aceşti bani firma SCCF Group Colas trebuia să reabiliteze 39 de km de drum.
Din diferite motive, lipsa unor proiecte tehnice, plăţi făcute cu întârziere etc, termenele de finalizare au fost depăşite de mai multe ori. Aşa se face că ultimul termen avansat de constructor este luna octombrie a acestui an, dar nimeni nu poate garanta acest lucru.
Pe traseu, gropi, praguri şi mulţi nervi
Tronsonul care nu a fost încă finalizat provoacă o grămadă de nervi şoferilor care trec pe aici. Ieri, spre exemplu, la ieşirea din Vama spre Molid, proprietarul unui VW Passat lucra de zor la partea din faţă a maşinii. „Să scrii că mi-am rupt braţul de pe dreapta faţă după ce am intrat cu maşina într-o groapă acoperită de apă”, a răbufnit nervos şoferul ghinionist. Nici pe alte porţiuni starea drumului nu este prea bună. Pragurile prea mari lăsate de constructor te fac să-ţi plângi de milă şi să te gândeşti cu groază la banii pe care trebuie să-i laşi la service. Şi podul care traversează râul Moldova, la ieşirea din Gura Humorului spre Bucşoaia, este un pericol pentru cei care îl traversează. Durata lui de viaţă a expirat de câţiva ani, iar noul pod ridicat la câţiva metri aşteaptă să fie finalizat pentru a fi dat în exploatare.
(19 mai 2010, 18:08:03