Spitalul de Urgenţă „Sfântul Ioan cel Nou” Suceava este obligat să-şi drămuiască foarte atent banii pe care îi primeşte de la buget pentru a putea face faţă necesităţilor. Managerul general Vasile Rîmbu a declarat că valoarea contractului semnat cu Casa Asigurărilor de Sănătate este la 80 la sută faţă de cea de anul trecut, dar dacă va fi respectat şi va fi asigurată finanţarea, „ne descurcăm”. Rîmbu a arătat că din banii pe care îi are spitalul vor fi asigurate salariile personalului până în lunile august-septembrie, medicaţia de urgenţă şi medicaţia scumpă, pe care pacientul internat în spital nu-şi poate permite să o achite singur. Totodată, fiind vorba despre luni de vară, conducerea spitalului îşi propune economii la consumul de utilităţi, inclusiv la apă caldă.
Pe de altă parte, managerul spitalului acuză „influenţa foarte dură” a distribuitorilor de medicamente şi materiale sanitare, care „acaparează beneficiarul şi fac presiuni la achiziţionarea unor medicamente sau dezinfectante”. Rîmbu a dat de înţeles că unii medici nu ar fi străini de astfel de practici, deoarece solicită insistent ca spitalul să achiziţioneze anumite produse pe motiv că ar fi cele mai bune şi strict necesare. Răsplata ar fi comisioane din vânzări. Managerul a precizat că nu are probe concludente care să-i susţină afirmaţiile, dar îşi propune să le obţină într-un termen foarte scurt. De asemenea, el a spus că le va cere medicilor să facă publice congresele la care participă şi firmele care sponsorizează aceste deplasări.
„Toată lumea trebuie să arate mai multă rigoare, inclusiv la cheltuirea banilor. Cu bugetul suntem la limita rezistenţei, noroc că nu avem datorii restante”, a mai spus Vasile Rîmbu.
( 7 mai 2010, 13:15:33