Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
miercuri, 5 mai 2010 - Anul XV, nr. 103 (4394)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9759 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7742 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook

La marginea E 85

Şofer tratat ca un infractor, de un poliţist, pentru că nu avea permisul la el

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)
Click aici pentru VIDEO

Un şofer tras pe dreapta de o patrulă de poliţie pentru că ar fi încălcat linia continuă a fost pus cu mâinile pe capotă şi percheziţionat de un agent, acelaşi om al legii căutându-i apoi prin maşină. Totul după ce tânărul nu a putut prezenta permisul de conducere, pentru că îl uitase acasă. Acesta sa plânge că a fost tratat ca un infractor pentru banale contravenţii  şi cere ca poliţistul să fie pedepsit.

 

Modul în care a acţionat agentul de circulaţie a fost înregistrat video de fratele şoferului, care se afla şi el în maşină, imaginile fiind aduse de reclamant la redacţia ziarului nostru şi putând fi urmărite pe site-ul Monitorului de Suceava.

Totul s-a întâmplat joia trecută, în jurul orei 15.00, pe drumul E85, în zona localităţii Dănila. Şoferul, Florin Cureluşă, în vârstă de 22 de ani, domiciliat în comuna Marginea, conducea un autoturism Seat Toledo, înmatriculat în Anglia, deplasându-se, din Suceava, spre localitatea de domiciliu. În maşină cu el se mai afla fratele său, Valentin Cureluşă.

S-au intersectat la un moment dat cu o maşină a Poliţiei Rutiere ( una dintre autospecialele Logan MCV dotate cu radar şi sistem de supraveghere video a traficului în care se aflau doi oameni ai legii, şi au fost traşi pe dreapta.

 

„Mi-a cerut agresiv să pun mâinile pe maşina de Poliţie şi a început o percheziţie corporală”

Abaterea iniţială constatată de oamenii legii a fost depăşirea liniei continue, însă şoferul susţine că poliţistul care a coborât şi a venit la maşina sa nu i-a spus de la început pentru ce l-a oprit. Conform procedurilor, prima dată i-a cerut actele maşinii şi pe cele personale.

„I-am prezentat cartea de identitate a maşinii, asigurarea obligatorie RCA şi rovigneta. Am constatat că permisul de conducere rămăsese acasă, într-o altă maşină cu care circul de obicei, şi i-am precizat acest lucru. La verificarea în baza de date ce a fost făcută de celălalt agent de poliţie s-a constatat că posed permis de conducere corespunzător categoriei, permisul nu era suspendat şi nici expirat. În acel moment, agentul Dănuţ Gherasim a deschis portiera din partea şoferului şi m-a tras de mână afară din autoturism. Mi-a cerut agresiv să pun mâinile pe maşina de Poliţie şi a început o percheziţie corporală. Nu a găsit documentele personale asupra mea, după care a început să cotrobăiască şi prin maşină după acte”, a povestit tânărul de 22 de ani, care se întreabă cum se poate ca într-o ţară civilizată un om să fie percheziţionat la marginea drumului ca un infractor, în văzul tuturor celor care treceau pe acolo, asta în condiţiile în care nu a comis nici o faptă penală, ci doar şi-a uitat permisul de conducere acasă.

 

Ce se vede în imaginile filmate la faţa locului

În sprijinul afirmaţiilor sale sunt imaginile video existente. Acestea debutează cu momentul în care şoferul îi explică poliţistului că nu are actele la el.

Omul legii îi cere să pună mâinile pe maşină, după care repetă de mai multe ori aceleaşi cuvinte, pe un ton din ce în ce mai agresiv.

„V-am rugat să puneţi mâinile pe maşina poliţiei”. Revoltat, şoferul îl întreabă: „Da ce-am furat” ?, moment în care agentul îi spune tranşant: „pentru că poliţia vă cere acest lucru, vreau să vă fac un control corporal”.

Până la urmă, şoferul se supune controlului, însă continuă să întrebe dacă a furat ori este dat în urmărire.

„Aveţi obligaţia să vă prezentaţi documentele, v-am rugat să scoateţi ce aveţi în buzunar”, spune la un moment dat poliţistul, văzându-şi în continuare de treabă. Imediat după ce termină percheziţionarea corporală, trece la verificarea maşinii. Deschide portiera din dreapta, se uită printre scaune şi apoi în torpedou, după care se îndreaptă spre maşina de poliţie, unde scrie un proces verbal de sancţionare pe care şoferul a refuzat să-l semneze.

 

Vorbeşte la per tu cu şoferul oprit în trafic

De remarcat privind atitudinea agentului este şi modul în care se adresează aceasta lui Florin Cureluşă.

„Ce-i cu tine, mă, băiatule”, îi spune agentul la un moment dat, când tânărul îl acuză că l-a înjurat. De altfel, în mai multe momente ale filmării, la apelativul „dumneavoastră” folosit de şofer, poliţistul răspunde la per tu.

În imagini mai apare un poliţist, care îl însoţea în misiune pe agentul Gherasim, însă acesta nu intervine în timpul percheziţiei, ci doar spre final, când are o discuţie cu şoferul. De asemenea, un bărbat folosit ca martor de poliţişti apare şi el în înregistrare. 

Tânărul din Marginea şi-a angajat un avocat şi speră ca legea să-i dea dreptate. La finele săptămânii trecute, acesta a înregistrat o plângere la Parchetul de pe lângă Judecătoria Suceava, pentru infracţiunea de abuz în serviciu.

 

Şefii Poliţiei nu se grăbesc să-l acuze pe agent

Pus la curent cu acest caz şi efectuând verificări, inspectorul principal Gabriel Panţiru, purtătorul de cuvânt al IPJ Suceava, a confirmat că şoferul din Marginea a fost oprit pentru depăşirea liniei continue, în acest sens întocmindu-se proces verbal de sancţionare contravenţională şi suspendare a permisului de conducere.

Cât despre modul în care a acţionat omul legii, inspectorul principal susţine că OUG 195/2002, privind circulaţia pe drumurile publice, permite poliţistului să efectueze controlul corporal şi pe cel al maşinii dacă are suspiciuni privind persoana oprită în trafic. Ne întrebăm însă la ce se referă aceste suspiciuni şi dacă un poliţist poate percheziţiona un şofer doar pentru că i se pare că acesta ar avea ceva de ascuns.       

Totuşi, IPJ Suceava nu se pronunţă în acest caz, procurorul care va instrumenta cazul urmând a stabili dacă agentul aflat în timpul serviciului a acţionat corect.

„Dacă organele abilitate vor constata că poliţistul a făcut abuz, vom lua toate măsurile legale care se impun”, a încheiat inspectorul de poliţie.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Şofer tratat ca un infractor, de un poliţist, pentru că nu avea permisul la el.
 Vizualizări articol: 3648 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 4.17/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 4.2 din 23 voturi
Şofer tratat ca un infractor, de un poliţist, pentru că nu avea permisul la el4.2523

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   :) trimis de
( 5 mai 2010, 11:44:11
E binecunoscut faptul ca mai toate patrulele de politie de pe E85 opresc de obicei masinile cu volan pe dreapta sau pe cele cu numere de Italia.Am facut naveta 2 ani intre Radauti si Suceava iar de fiecare data cand prindeam un control in trafic..de cele mai multe ori la Darmanesti, masinile oprite aveau numere de Italia sau Anglia. Eu ma intreb daca e coincidenta, sau agentii spera sa dea peste un sofer dispus sa umble la valuta pt a-i fi trecute cu vederea eventualele nereguli?
2.   50/50 trimis de
( 5 mai 2010, 11:56:57
Adevarul este ca vina este �mpartita �n jumatate. Politistul ar fi trebuit sa foloseasca un ton mai domol iar soferul sa fie ceva mai cooperant. Probabil ca �n capul politistului s-au creat tot felul de scenarii dupa ce a constatat ca soferul nu are permis si de aceea a trecut la perchezitie. Pacat ca politistii nostri habar nu au sa aplice legea si, �ntr-o situatie limita, recurg la fel de fel de gesturi ce nu au vreo legatura cu regulamentul.
3.   Rusine MAI !! trimis de
( 5 mai 2010, 12:13:33
Cea mai mare mafie este in politie,peste 50% dintr'e ei sunt corupti si accepta spaga!!! trist dar adevarat,si nu spun asta numai ca sa ma bag in seama,vorbesc chiar din propria experienta si in cunostinta de cauza...sad
3.1  RE: Rusine MAI !! trimis de
( 5 mai 2010, 15:54:45
50%numai?esti optimist frate....
4.   Politisti tarani... trimis de
( 5 mai 2010, 12:16:31
cum adica sa imi caute in masina? si daca nu a prezentat permisul de conducere prin ce este suspect? politistii romani sunt incapabili de munca pe care o presteaza, sunt needucati, inganfati, smecheri, fara bun simt. din cauza ca nu au avut motiv intemeiat pentru control, daca ar fi corectitudine ar fi aspru sanctionat.
trebuia sa spuna tanarul respectiv cum a zis un prieten de-al meu unui politist care vroia sa ii caute in masina:"daca pui mana pe masina, care este proprietate personala, iti rup mana. pui mana pe ea doar cu sentinta judecatoreasca;)"
asa ca.......
4.1  RE: Politisti tarani... trimis de
( 5 mai 2010, 14:15:30
fals bobjr, la filtre nu le trebe nici o sentinta judecatoreasca, daca le esti suspect, sau nu ii place mutra ta, te poate perchezitiona fara prea multe explicatii.
4.2  RE: Politisti tarani... trimis de
( 5 mai 2010, 14:59:09
ok la filtre unde au un ordin direct de a face lucrul acesta, dar aici nu este vorba de filtre, aici se vad muschii politistului sa se arate cine este el. daca nu are permisul iti da amenda si gata....fara atatea acte de superioritate din partea "organului"
5.   Fac ce vor trimis de
( 5 mai 2010, 12:54:46
Daca chiar ii rupea mana politistului cand punea mana pe masina ara acuzat de ultraj. Politiei nu-i trebuie sentinta judecatoreasca sa umble in masina ta. Legea spune ca are dreptul daca i se pare ceva suspect. Gasesc ei motive nu-ti fa griji. N-ai ce face. Mie nu mi-au umblat in masina mi-au zis sa deschid portbagajul si sa dau la o parte o patura ce acoperea niste bagaje, nu ai pus ei mana, poate ca asa este mai corect. Altfel, chiar te simti ca un infractor.
6.   Um.. trimis de
( 5 mai 2010, 13:01:54
Daca cineva ar sti care sunt prevederile in astfel de situatii (cel putin teoreticlaughing) ) , ati putea observa foarte bine, cu ochiu liber bineinteles, ca este un caz de Purtare Abuziva. Si sa mai amintesc cat de prosti si smecheri sunt militienii nostri? Nici ei nu stiu care este procedura fiindca sunt analfabeti (si am dovada procese verbale scrise) si nu inteleg ce citesc, daca citesc.
7.   Mare branza ... trimis de
( 5 mai 2010, 13:22:04
Conform legislatiei rutiere in vigoare, politistul are acoperire pentru ceea ce a facut. Poate ca facut putin exces de zel.
7.1  RE: Mare branza ... trimis de
( 5 mai 2010, 23:13:15
pariu ca n-are?
8.   Las ca nu stiu nici sa citeasca.... trimis de
( 5 mai 2010, 13:46:33
te intreba de unde esti cu masina si cu actele soferului in fata...nu stiu pt ce mai sunt pusi sa lucreze unii...
9.   Limbajul.... trimis de
( 5 mai 2010, 13:59:55
Singurul lucru de care poate fi acuzat militianul e limbajul, dar si aici are scuza ca e roman. Orice individ care nu poate prezenta un act de indentitate, sau ma rog ceva asemanator, la un control de rutina e suspect. Eram odata in bucuresti, si din intamplare nu aveam buletinul la mine. In gara de nord, am fost luat la intrebari, ca de altfel toata lumea, probabil era o raza de amploare, si neputandu-mi devodei identitatea, am fost condus de 2 mascati la o duba, verificat prin statie, si sanctionat din fericire cu un avertisment. Dar intradevar, mi s-a vorbit frumos, mirare.
10.   Ca la nebuni! trimis de
( 5 mai 2010, 14:07:36
Sa va fereasca Dumnezeu sa dati peste un cretin ca asta care se crede Chuck Norris politist texan! Florine, da-i in judecata! Nu te lasa calcat! Da un exemplu!
10.1  RE: Ca la nebuni! trimis de
( 5 mai 2010, 17:32:19
esti prost vagon
11.   Apel trimis de
( 5 mai 2010, 14:19:59
dragi sefi ai lui gherasim , va rog sa luati pozitie si sa-l invatati pe acest militzian de doi lei sa faca o verificare in trafic . nu de multe ori se-ntampla sa abuzeze de functzia pe care o are , daca e aglomeratzie in trafic imediat da drumul la girofar si la sirena si ...el tre sa treaca . puteti sa-l trimitetzi la romanesti la tzara la el sa se mai linisteasca si sa vanda la magazin poate ii mai vine mintea la cap . va spun cu mana pe inima ca e cel mai mare idiot
pamfletam si noi....
12.   Ca pe timpuri trimis de
( 5 mai 2010, 14:33:36
In zece ani de cind sint in Canada nu am fost oprit niciodata de Politie Canadiana. Inainte de a parasi tara eram opriti fara motiv cel putin o data pe luna. Semana ca un contract mutual intre mine ca cetatean si oamenii legii. E adevarat cind romanii spun ca nimic nu sa shimbat pe acolo.
13.   Sa se fixeze, prin panouri, viteza legala! trimis de
( 5 mai 2010, 14:37:52
Eu sunt perfect de acord cu sanctiunile ca asa este normal sa fie intr-o tara civilizata. Intradevar trebuie sa se micsoreze evenimentele rutiere nedorite... dar nu sunt de acord cu locul de amplasare sau de activitate al haiducilor astia de politisti.
Daca analizezi drumul Suceava - Gura Humor, intre aceste localitati, exista cel mai mic risc de producere al unui accident, asa ca, nu acolo ar trebui sa-si faca datoria politia.
De obicei, nu se vizeaza siguranta participantilor la trafic ci mai degraba prinderea celor care depasesc viteza legala, pentru bani... si nu mi se pare normal!.
Absolut necesa este sa se fixeze, cit mai des prin panouri, la vedere, VITEZA LEGALA, pe anumite portiuni de drum, sau intre localitati .....
Si atunci, sigur, nu vor mai fi discutii si nici suparari din partea soferilor...

13.1  RE: Sa se fixeze, prin panouri, viteza legala! trimis de
( 5 mai 2010, 15:01:36
Daca ai permis, ai sti care este viteza legala in interiorul si in afara localitatii, ca sa nu mai spun ca daca n-ai permis, la fiecare intrare in localitate sau zona cu restrictii exista cate un panou pe care este scris mare, viteza maxima legala cu care se poate circula! Asa ca din acest punct de vedere, soferii n-au a discuta si nici a se supara.

On topic: sunt de acord ca politistul a exagerat, dar au mai fost cazuri cand soferi prinsi fara permis au dat date false politistilor pentru a fi cautati in baza de date.
14.   Un mare fas romanesc! trimis de
( 5 mai 2010, 15:09:11
eu zic asa: sa-i para bine tipului ca nu se afla intr-o tzara cu adevarat civilizata! Nu cred ca si-ar fi permis sa comenteze sau sa filmeze politistul, mai ales cand stii ca nu ai permisul la tine! era cred ca era si incatusat.....numai si pentru faptul ca a coborat din masina la control!
15.   Hai sa va zic una : trimis de
( 5 mai 2010, 15:38:39
daca faci copie xerox la permis, C.I. si actul masinii, apoi la un control de "rutina" ii servesti domnului agent copiile xerox , e o problema ? si a 2-a : se mai face control de rutina (adica daca e legal), sau trebuie sa-ti spuna motivul opririi din start ?
16.   Taranul tot taran moare trimis de
( 5 mai 2010, 15:46:08
Daca era in Germania soferul era incatusat fara drept de apel.Din film se vede clar ca el nu coopereaza deloc, ba din contra face acuzatii false la adresa politistilor.Multi din astia din strainatate conduc fara permis si daca stam sa analizam, cele mai multe accidente ei le au produs.Nu sunt cu politistii, dar aici nu au facut nici un abuz.
17.   ... trimis de
( 5 mai 2010, 15:52:47
In general "smecherii" uita tot timpul carnetul de conducere. O practica des intalnita mai ales la cei care se cred stapanii soselelor. Motivul este foarte simplu: nu vor sa ramana fara carnet. Binenteles, nici "organul" nu este usa de biserica, acesta actionand ca-n vestul salbatic. Ma mir ca nu a facut uz de arma.
18.   Heheee... trimis de
( 5 mai 2010, 15:57:35
in cativa ani o sa vezi gabori morti pt exces de figuri sub uniforma. deja trancanele la negru prolifereaza precum "sweet dreams-ul" dat pe neveu .
19.   Smecherilor de doi lei trimis de
( 5 mai 2010, 16:09:30
daca mutulica ala facea asa in Anglia sau Italia cu fitze din alea era pus jos cu pistolul la cap si acuzat pt obstructionarea justitiei si primea vreo 2 ani inchisoare si 5 ani fara permis.
Dar de'! in tara noastra vin prostanii care si-au luat permisul la Pitesti si fac figuri, au bolizi cu volan in dreapta si merg pe contasens, iar cand sunt opriti se sparg in figuri vai lume: "la noi in italia.." iar aici toti sunt corupti.
Astea sunt povesti de adormit copiii, BRAVO politistului si la mai multi "capsunari" si analfabeti de santier din anglia sau italia
19.1  RE: Smecherilor de doi lei trimis de
( 5 mai 2010, 22:54:14
ca si fost, stiu ca multi fosti colegi exagerau, dar si f. multi "jmecheri" de 2 bani se cred buricul pamantului. dar altceva vreau sa spun: domnule MAGELI, "intelectualule", se vede ca esti deasupra tuturor, dar ai fi surprins sa afli cati "analfabeti" cu studii superioare, cred ca mai superioare ca ale tale, lucreaza pe santierele Angliei, inclusiv subsemnatul, asa ca vezi-ti de comentariul strict la subiect, si lasa generalitatile. Desteptule. Dece nu zici nimic de ce se intampla in sanatate, invatamant, politie, ..., ..., ..., ..., ......................., in tara. lasa-neeee, lasa-neeee!
20.   Tare destepti suntem !!! trimis de
( 5 mai 2010, 16:14:25
Sa stiti voi ca daca o persoana e suspecta scrie pe masina "Suspect" si in momentul ala politistul il opreste, si nimeni nu are de comentat. Daca voi stiti proceduri de interventie de ce nu v-ati facut toti politisti. Sa stiti voi ca multi soareci de duzina care cu 100 de lire si-au cumparat faiton de anglia se sparg in figuri pe strazi. Si eu sper ca in momentul in care unu din asta daca peste copilul vostru cu masina voi sa-l mangaiatzi pe crestet si sa-i spune-ti Bravo.Sa stiti ca sunt state in care in momentul in care este oprit un sofer seful de patrula legitimeaza persoana iar ajutorul tine pistolul indreptat catre persoana din auto. Asa ca inainte sa comentati mai ganditi si voi un pic ca capul nu e dop la corp ci e pus acolo sa gandesti cu el.
21.   Exact trimis de
( 5 mai 2010, 16:21:11
cine a mai umblat un pic prin lume a mai vazut politiacum actioneaza acolo; dar putoii astia( in general cu opt clase) au stat ca sorecii ascunsi pe acolo iar acum cand s-a umplut tara de rable vin acasa si se sparg in figuri. Mama voastra de zbanghii sa fiu eu in locul ui Gherasim ce v-as mai "rupe fasu", o cosarca de permise pe zi, sa invatati sa conduceti si sa respectati si voi ceva pe lumea asta
22.   ... trimis de
( 5 mai 2010, 17:00:14
La faza asta as cam acorda dreptate politistului..nu ati vazut cazul prezentat la stiri ieri cu acei tineri ce conduceau o masina de Anglia ?! si eu unul m-am cu actele de Anglia, asigurari si etc. !
23.   Hmm trimis de
( 5 mai 2010, 17:44:58
ala e seat alhambra nu toledo ........ masina mare cu geamuri fumurii... suspecta...smug ...... totusi .... ala nu pare a fi un control de rutina ca la carte, 1 la mana daca tot era suspect trebuie sa caute si in portbagaj si alte locuri ale masinii nu doar la sofer..... asta cauta permisu .... omul daca a zis ca nu il are nu vad dc politistul a insistat
24.   Eu m-am saturat de infractori trimis de
( 5 mai 2010, 17:47:21
de orice fel. mici sau mari, zau daca mai conteaza. de ce nu se poate politia sa fie si la noi ca in austria si nu ca in bulgaria? ce mai are de comentat soferul infractor din cazul de mai sus? ca nu l-a tratat cu suc si prajituri?????
25.   Keep cool boys... trimis de
( 5 mai 2010, 18:19:06
...sau s-o umflat orezul in voi? Nu tin apararea nimanui dar daca traim intr-un stat de drept atunci asa sa fie.Hai sa va povestesc ce am patit odata in state cind la ora 1 noaptea am ajuns din aeroport in miami am avut rezervata o masina inchiriata si pina la hotel mergind undeva mi-am dat seama ca am gresit si am oprit undeva pe strada de-o parte,nu eratrafic ,erau cite 3 benzi de fiecare sens si ma uitam pe harta,n-a trecut i minut si politia in spatele meu cu girofarul...eu naiv am coborit cu harta in mina sa-l intreb si el deja a fost cu mina pe pistol.In fine s-or clarificat lucrurile,tipul f. amabil ma indreptat unde trebuie si mi-a recomandat sa nu mai cobor di masina ci sa astept cu miinile pe volan bla bla bla.Ar fi nedrept sa nu spun ca am tras o sperietura pe masura dar asta e america.In europa e alta mentalitate circul f. mult in vest dar niciodata n-am fost controlat in masina.In rommania noastra,patria muma mai e de lucrat la civilizatie.
26.   Dreptatea e pe la mijloc trimis de
( 5 mai 2010, 19:06:31
Ma eu in Spania nu mi-as fi permis sa fac la fel pentru ca deja mi-ar fi bagat un glont in cap politistul( Eta etc etc), dar nici nu vorbesc astia cu tine , pe mine m-au verificat de vreo 4 ori si nu am avut nici drept de apel. Nici nu mi s-a vorbit urat sau rastit.
27.   Pustani la volan care se cred zmei trimis de
( 5 mai 2010, 19:15:30
******8. las ca nu stiu nici sa citeasca.... trimis de ANDREI (2010-05-05, 13:46:33)
te intreba de unde esti cu masina si cu actele soferului in fata...nu stiu pt ce mai sunt pusi sa lucreze unii... ******
Bai idiotule chestia aia ce zici tu e o metoda de a verifica daca ala chiar stie unde sta in sesnsul ca actele lui pot fi foarte bine falsificate, iar ca un exemplu ca sa intelegi : e ca si la banca cand suni sa afli date despre contu tau si dupa ce te intreaba CNP ul te intreaba repede din nou in ce zi an si luna esti nascut! asa ca nu va mai dati voi destepti ca nu toti sunt prosti si voi sunteti unicii destepti !
PS: sunt fan politia americana, daca nu cooperezi zbang, iar astia care nu cooperati si va credeti vedete cand sunteti opriti carati-va repede la mama voastra la italia si alte tari unde politia e civilizata si te baga la zdub pt o chestie ca asta
28.   Masini cu numere galbene trimis de
( 5 mai 2010, 19:24:10
Toata lumea vrea sa conduca ceva, dar sasi ia masini normale. toti cei surprinsi in trafic cu masinile cu volan pe dreapta ar trebui sa ramana fara ele... iar despre politistii care mai conduc asa ceva ...si sunt destui ... ar trebui destituiti din politie ...happy
29.   Asa-i romanu trimis de
( 5 mai 2010, 19:38:33
"la noi in italia nu este asa" zice taranul care dupa ce a furat si si-a dat curu la produs prin tari exotice ajunge sa faca pe desteptul in romania.eu zic sa-i lasam pe toti poponarii sa-si faca de cap, ba chiar sa facem si cateva autostrazi ca la noi in italia sau anglia sau spania ca sa poata si ei sa circule linistiti.eu cred ca taranu ala daca face un chestionar la mai mult de 5 puncte nu stie sa raspunda. a, cred ca a uitat sa va spuna ca in anglia daca nu are permisul la el il cauta politia si in****dar...poate asta urmarea, probabil ca ii facea placere.
30.   Toti sunteti niste tarani in realitate trimis de
( 5 mai 2010, 20:23:23
Aveti si voi ocazia sa va laudati ca ati fost prin: Spania, Italia, SUA, Canada, Bulgaria etc. sunteti tari. In cel mai fericit caz ati fost trei luni la cules de capsuni.
31.   Si de fapt care e problema? trimis de
( 5 mai 2010, 20:27:10
Mie numai ca infractor nu mi se pare ca a fost tratat soferul respectiv. De asemenea politistul vorbeste folosind "dumneavoastra" - trebuie sa fii prea retard ca sa nu-ti dai seama de asta.
Iar mortul ala care se tot intreaba "da' ce-am furat" ... prietene, cand insisti cu o chestie s-ar putea sa ridici semne de intrebare. Taci din gura, te conformezi si gata. Parca ai fi primul sau ultimul care ar fi controlat de catre politisti.
Un mic sfat pt dl. Paiu, autorul articolului: stiu ca doresti sa creezi notiunea de senzational dar data viitoare nu mai pune titluri de astea fara acoperire, da? Nu de alta dar se duce naibii impartialitatea jurnalistica.
Asadar, in afara de reactia putin exagerata a celui controlat - a se observa ca nu a respectat indicatiile politistului, nu a pus mainile pe masina politiei si nu s-a supus mai deloc controlului - ce altceva ar fi in neregula aici?
Sa se bucure ca nu a fost invitat la sectie si sa mai lase amenintarile facute aiurea.
32.   De ce nu a fost arestat..................... trimis de
( 5 mai 2010, 20:30:45
dragi cititori ai ziarului realitatea..... si eu am fost plecat..... si eu m-am intors cu masini cu numere de afara...... daca este liber merg si cu 200..... DAR in localitate merg NUMAI cu 50...... si de foarte multe ori am scapat de neplaceri...... intotdeauna dau prioritate la pietoni..... in germania pentru o faza asemanatoare am fost arestat , dus la sectie unde am fost verificat dupa care mi-au dat drumul, nu fara o amenda de 100 de euro..... ce-i drept au vb foarte frumos..... mie nu mi se pare din aceasta filmare ca politistul a facut vreun abuz..... soferul a coborat jos din masina sa se milogeasca de politist sa nu ii faca nimic pentru ca a depasit pe linie continua..... dar cand a vazut ca nu tine figura..... a sucit-o pe partea cealalalta..... judecata, amenintari, etc..... eu daca eram politist, il bateam pe COCALAR.......
32.1  RE: De ce nu a fost arestat..................... trimis de
( 5 mai 2010, 20:37:36
Asta ar fi fost cea mai mare prostie, daca l-ai fi batut. Ai fi procedat exact ca si tanarul acela care i-a aplicat o palma "regulamentara" unei profesoare acum ceva luni, undeva prin Ardeal.
In cazuri de astea, daca il mananca undeva pe respectivul sofer si nu vrea sa inteleaga ca trebuie sa se supuna unor anumite ordine, se scoate frumos perechea de catuse, se ataseaza, cate una, pe fiecare mana si se ia frumusel individul, cu masina Politiei, pana la sectie, pentru mai multe lamuriri. Odata ajuns acolo toata situatia se schimba dramatic pentru ca n-o sa mai fie nimeni care sa filmeze.

Daca romanul nu stie decat de frica... de ce nu?
33.   Pt megeli trimis de
( 5 mai 2010, 20:40:14
draga megeli tin sa iti spun ca sunt in anglia si lucrurile nu stau chiar asa cum crezi tu eu am fost si prin italia si prin alte tari asta mai putin conteaza ceea ce vreau sa spun e ca in anglia cel putin politia stie dinainte de a te opri daca ai permis si nici decum nu se adreseaza cum se adreseaza agentul danut pe care il cunosc foarte bine si care este un mare nesimtit si poti sa il intrebi de ce a luat bataie de la oamenii din comuna todiresti cu o sacosa in cap si prin ce pile a ajuns el acum la circulatie ............si sa iti contiunuii cu anglia daca nu ai permisul nu iti face nimeni nimic si nici macar amenda nu iti da ...... eu nu stiu prin ce tari ai fost tu dar cred k te uiti prea mult pe youtube............. sa auzim numai de bine
34.   ......... trimis de
( 5 mai 2010, 21:06:34
aa si pot sa inteleg daca a gresit trebuie amendat suspendat permisul .......orice ...legea trebuie aplicata dar pe mine ma deranjeaza foarte tare atitudinea politistului ...........asta sper sa intelegi
35.   SMECHERI RUTIERI trimis de
( 5 mai 2010, 21:47:08
Acesti politisti cred ca fac legea in tara asta...vai de mama lor de sepcosi prosti,daca sunt de la circulatie ce-o fac pe mascatii ? Eu il bateam mar si mergeam 3 luni in puscarie dar il dezvatam de percheziotionat !
36.   Pt orasenii destepti trimis de
( 5 mai 2010, 21:55:53
pt toti cei care se cred oraeni si destepti si comenteaza vis-a-vis de cei care muncesc in Italia, Spania sau Marea Britanie (recte Anglia-pt. cei care inteleg) vreau sa va spun "You are zero brain rated". Daca n-ati trecut niciodata de Oradea, gura mica. In Marea Britanie ( recte Anglia ) daca nu ai actele la tine, iti pun o suta de intrebari incrucisate ca sa nu ii minti vis-a-vis de identitate, dupa care te verifica in baza de date si afla tot ce vor sa stie despre tine. Eu aveam inca permis romanesc cand m-au oprit, pentru o prostie de a me, si m-au gasit in baza de date, plus au avut informatii daca sunt asigurat, daca masina are mot( recte itp) sau taa de drum. Am luat amenda pentru greseala mea ( sotia era cu fetita in brate si nu aveam scaunel de masina ), au dat sotia cu fetita jos sa mearga cu autobuzul, iar pe mine m-au escortat pana acasa, ca nu cumva sa ma intorc sa iau fetele.
37.   Perchezitie in Marea Britanie trimis de
( 5 mai 2010, 22:02:39
In Marea Britanie daca te opreste politia in inci un caz nu te dai jos din masina, iar mainile le tii pe volan, iar ceilalti pasageri la vedere. Am vazut perchezitii si in nici un caz politistul nu se apropie de masina, ii cere soferului sa deschida portierele si portbagajul. Acolo nu exista filtre sau baraje, decat daca e vreun criminal sau mai stiu eu ce in libertate, s.a.m.d. Deci, cei care nu ati fost in strainatate si nu aveti habar, taceti din gura, si nu va mai legati de cei care muncesc in strainatate.
38.   Prostia romaneasca!!!! trimis de
( 5 mai 2010, 22:37:44
Eu nu vad nici un abuz la politist. Totusi el a gresit ca nu ia aplicat o corectie acelui smecheras. Daca vedea ca nu se supune perchezitiei trebuia sai puna catusele si la sectie cu el. Dar ca la noi la nimeni.
Apropo si eu lucrez in Italia si era cu un coleg de munca. Ne-a oprit politia si a cerut actele. Omul avea actele in geanta din portbagaj in portofel si cand sa coboare din masina politistul a scos arma si a strigat sa nu miste.Cand i-a explicat care este treaba l-a lasat linistit sa coboare din masina,dar i-a atras atentia ca nu are voie sa coboare din masina cand il opreste politia.
Oricum cacaciosi de astia cu 8 clase nu au ce cauta pe drumurile noastre. Am condus in Suceava aproape 5 ani zi de zi si am avut probleme cu Politia (am mai dat si cate o mica atentie dar daca vorbesti frumos cu ei si iti vezi de treaba nu te freaca nimeni.
Vorba cuiva de mai sus, a iesit sa se roage de el sa nu-i suspende permisul si cand a vazut ca nu merge a inceput cu amenintari.
39.   Uau :D trimis de
( 5 mai 2010, 23:21:11
Ce multi entuziasmati si cunoscatori...voi cunoasteti "procedurili" mai din cate vadlaughing
Asa scurt, pentru cei care lucreaza impreuna cu neuronu (nu pentru meltenii din tara sau care fac pe sclavii prin afara). Este un caz clasic de purtare abuziva. Stiu ca instinctul vostru (al meltenilor), e sa trageti flegma din gat si sa o aruncati cu putere inspre mine. Cat o tineti in gat si va pregatiti, cititi art. 250 Cod Penal cu tot cu forme agravate. Dupa aia scuipati in sus si urmariti flegma pana se intoarce. Savantilorhappy
40.   Care? trimis de
( 6 mai 2010, 00:23:16
"Art. 250. - Purtarea abuziva

�ntrebuintarea de expresii jignitoare fat� de o persoan�, de c�tre un functionar public �n exercitiul atributiilor de serviciu, se pedepseste cu �nchisoare de la o lun� la un an sau cu amend�.

Amenintarea s�v�rsit� de c�tre un functionar public, �n conditiile alin. 1, se pedepseste cu �nchisoare de la 6 luni la 2 ani sau cu amend�.

Lovirea sau alte acte de violent� s�v�rsite de c�tre un functionar public, �n conditiile alin. 1, se pedepseste cu �nchisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amend�.

V�t�marea corporal� s�v�rsit� de c�tre un functionar public, �n conditiile alin. 1, se pedepseste cu �nchisoare de la 6 luni la 6 ani.

V�t�marea corporal� grav� s�v�rsit� de c�tre un functionar public, �n conditiile alin. 1, se pedepseste cu �nchisoare de la 3 la 12 ani." Nu stiu daca se incadreaza !
40.1  RE: Care? trimis de
( 6 mai 2010, 00:33:01
va trebui sa argumentezi ca sa te creada cineva
41.   Pt toti..... trimis de
( 6 mai 2010, 00:55:26
Cei care critica militia romana si fac comparatie cu tarile in care au fost la strans de capsuni, ar trebui sa nu mai revina in tara. Aici e estul salbatic Va e dor de neamuri? chemati-le la voi. Asta e romania, buna rea, tot asa va fi. Organul, i-a spus sa puna mainele pe masina, ala trebuia sa execute ordinul fara nici o ezitare, Nu ai acte la tine nu comentezi. In anglia nu ai permisul iti dau aia o bere, treaba lor, dar nu uitati ca tot in anglia pe partea stanga se merge inainte. Calmati-va.
41.1  RE: Pt toti..... trimis de
( 6 mai 2010, 01:41:26
Mda...eu cand am fost oprit fara acte, am fost verificat prin statie si dupa ce s-a confirmat identitatea am luat o amenda pt ca nu le aveam asupra mea. Cam asa se procedeaza mai intai. Nu te pot opri fara sa-ti spuna motivul. Opriri si control de rutina doar pe tine, nu exista, asa ceva este o aberatie si un abuz. Nu se face cum au facut astia fara o motivare si ordin de filtru pentru perchezitie sau ce incerca ala sa faca acolo. Ai dreptul sa soliciti acele acte (cel putin teoretic) care sa ii dau autoritate sa faca ce face. Nu te poate sanctiona pentru alt motiv decat cel invocat pentru oprire. Sunt multe de spus, dar nu in ultimul rand, NU SE OPRESC MASINILE CA VOR EI. Multi cretini au impresia ca traiesc intr-o tara europeana, directive bla bla bla...si gandesc: "Paai daa dom'le, asa sa le faca ca-s impertinenti si nu stiu ce...". Auch!
41.2  RE: Pt toti..... trimis de
( 6 mai 2010, 09:37:18
Stimabile SIRJERKALOT ,va citesc de multa vreme comentariile si observatiile pe care le faceti la articolele din acest ziar,de cele mai multe ori pertinente,insa de acesat data am impresia ca sunteti putin cam subiectiv,nu stiu din ce motiv, comentand cam pe langa subiect. Va intreb unde ati citit dumneavoastra in OUG 195/2002 R ori HG1391/2006 ori in Codul Penal sau prin ce ati mai lecturat dvs ca politistul aflat in timpul serviciului prin dispozitia de zi pe unitate trebuie sa va prezinte motivul pt care a-ti fost oprit sau trebuie sa prezinte cetateanului ,toate documentelke de pe la masina,asigurarea,certificat metrologica sau alte de genul in afara de ai arata legitimatia? Crede-ma io nu am gasit si din ce inteleg din articol politisti l-au oprit pentru linia continua. Totodata intrebi de proceduri ,sti ca pentru nerespectarea dispozitiilor politistului se suspenda dreptul de a conduce, deci la noi cand se incearca aplicarea legi fara menajamente e abuz???
41.3  RE: Pt toti..... trimis de
( 6 mai 2010, 09:44:52
Totodat nu vi se pare ca acel tanar a incercat sa-i intimideze cu camera,avocati,abuz dat in judecata ,"m-ati injurat" doar pentru ai indupleca pe politisti sa nu ii ia permisul de conducere?
Modul in care actioneaza politistul este unul autoritar si pe masura nesimtiri si inconstientei acelui sofer. Cu volan pe dreapta si te mai apuci sa faci depasiri pe linia continua ,mi se pare sinucidere!
41.4  RE: Pt toti..... trimis de
( 6 mai 2010, 10:02:00
Alte obligatii ce revin politistului care efectueaza controlul, sunt:
- sa se deplaseze p�na �n dreptul usii conducatorului autovehiculului, pastr�nd o distanta suficienta pentru a nu fi lovit cu portiera �n cazul deschiderii bruste a acesteia, unde se va adresa cu formula: ''Buna (dimineata, ziua, seara) sunt (gradul profesional, numele si unitatea de politie din care face parte)'', dupa care va solicita pe un ton politicos dar ferm, sa i se �nm�neze documentele pentru control;
- sa comunice conducatorului auto motivul opririi, abaterea comisa si sanctiunea prevazuta de lege, dupa care se va proceda la �ntocmirea documentelor de constatare, solicit�nd conducatorului auto sa ram�na �n autovehicul. Daca acesta manifesta intentia de a cobor� cu scopul de a veni la autovehiculul politiei, politistul va insista ferm sa ram�na �n autovehicul p�na la terminarea procedurii de completare a documentelor de constatare;
41.5  RE: Pt toti..... trimis de
( 6 mai 2010, 10:10:39
@SIRJERKALOT
Daca ai fi studiat dreptul (riguros) ai fi renuntat la atacurile la persoana. Te rog sa probezi vinovatia politistilor cu ajutorul Art. 250 Cod Penal.
41.6  RE: Pt toti..... trimis de
( 6 mai 2010, 10:14:36
Motivul se prezinta dupa ce se verifica legalitatea documentelor conducatorului auto ,starea psiho-fizica a acestuia,starea autovehicolului....etc dar niciodata
"Buna ziua! Sunt agentul X-ulescu v-am oprit ca a-ti incalcat linia continua insa nu conteaza ca sunteti baut,nu aveti permis de conducere iar masina este furata! Sa va aduc la cunostinta legislatia ca poate ca sa nu apara discutii !" Expresia "insista FERM" oare cum s-ar defini?
42.   Vad ca insisti... trimis de
( 6 mai 2010, 10:26:44
OPINIASV,daca tot ai chiulit de la orele de limba romana(unde se invata si gramatica,nu insista cu ale tale comentarii.Mai citesc copiii si-or crede ca asa se scrie romaneste....
42.1  RE: Vad ca insisti... trimis de
( 6 mai 2010, 10:29:48
Sau poate ai lipit si tu ciorapii pe tavan la Campina vreo 6 luni....
42.2  RE: Vad ca insisti... trimis de
( 6 mai 2010, 10:30:52
Imi cer scz daca am facut acele greseli ,poate din graba sau neatentie!
43.   Mda... trimis de
( 6 mai 2010, 12:50:29
In tarile civilizate, masinile oprite in trafic sunt invitate sa opreasca ori in spatele masinii de politie, ori in fata daca aceasta din ultima este prevazuta cu un sistem de inregistrare video iar soferului NU II ESTE PERMIS SA COBOARE DECAT LA INVITATIA AGENTULUI. Ori, in cazul asta, nimic din toate astea...
Vina politistului e aceea de nu face sa se repecte legea. I-a cerut sa puna mainile pe masina pentru perchezitie, o faci, daca nu esti acuzat de obstructionare si esti incatusat si dus la sectie. Nimic din toate astea...
Ar fi fost interesant de inregistrat din momentul in care au fost opriti in trafic, si nu ulterior pentru a putea demontra eventualele injurii sau alte probabile comportamente iregulare.
In ce-l priveste pe personaj, daca continua cu atitudinea asta rebela mai mult de cateva secunde pe aici, prin Vest, era de mult imobilizat si acuzat de obstructie, nemaivorbind de insinuarile la fapte de natura penala pe care le facea cu voce ridicata.
44.   Mda 2... trimis de
( 6 mai 2010, 12:57:13
Esti obligat, prin lege, sa te supui controalelor si ordinelor autoritatii. Crezi ca esti nedreptatit? Refuzi in mod civilizat o cerinta pe care ti-o face agentul, iar apoi vezi ce se intampla. Te crezi in continuare neindreptatit? Iei calea justitie si a plangerilor catre organele abilitate, dar nu demonstrezi impertinenta in fata autoritatilor. Ca de aia is autoritati....
45.   Stiu trimis de
( 6 mai 2010, 14:47:51
...ca am starnit nemultumirea multor militieni happy Eu nu am facut nici o afirmatie nedocumentata sau eronata. In schimb, voi dupa ce enumerati legi care nu au aplicabilitate in cazul de fata decat in arii restranse, concluzionati cu fraze de genu: "s-a actionat pe masura nesimtirii" si alte lucruri care nu par delooc subiective nu-i asa? Si ce atac la persoana am savarsit cand am facut acele afirmatii? La persoana militianului din poza? Nicidecum! Asta doar daca politia romana si autoritatea cu care sunt investiti sunt privite ca o persoana de tine... Pe langa alte sanctiuni disciplinare, asta este un caz de purtare abuziva si nu cred ca pot argumenta acest lucru in felul in care voi (militienii sau iubitorii lor dedicati) vreti sau il intelegeti.
45.1  RE: Stiu trimis de
( 6 mai 2010, 14:55:32
Eu nu sunt militian. Nu am nicio legatura cu ei. �ncercam sa fiu obiectiv si nepartinitor. Daca esti absolvent de drept, te rog dovedeste comportamentul abuziv al politistului cu litera legii.
45.2  RE: Stiu trimis de
( 6 mai 2010, 16:16:02
Eu sa-i dovedesc vinovatia? De ce? Este parerea mea personala relevanta intr-un eventual proces? Nu si nici cea a celorlalti. In schimb, pentru mine este foarte clar ce spune "litera aia a legii". Daca stii sa citesti, nu trebuie sa fii absolvent de institut al magistraturii ca sa o interpretezi. Daca plecam de la premisa ca l-a injurat, l-a bruscat, nu a respectat procedura, ce vrei sa-ti mai demonstrez sau sa interpretez?
46.   Abuz trimis de
( 6 mai 2010, 16:22:30
Politia Romana nu stie ca cei de la Monitorul nu au voie sa dea inregistrarea decat cu acordul persoanei inregistrate.
Cate lire a costat aceasta ilegalitate facuta de ziarist?
47.   Pt SIRJERKALOT trimis de
( 6 mai 2010, 19:46:40
MAi copile daca esti rasfatatu lu mama si a lu tata nu trebuie sa te iei de cei care lucreaza afara. Tu habar nu ai ce inseamna sa lucrezi departe de familie, de prieteni si de toate astea. Crezi ca daca as fi avut un servici de doamne ajuta as mai fi plecat din tara??? Ai lucrat vreodata in viata ta??? Stii ce inseamna sa lucrezi 14-15 ore pe zi si sa iei 8 milioane??? Aici programul e program (8 ore pe zi plus o ora pauza la amiza si iau salar peste 1500 de euro si am si acte). Dupa comentariile pe care le-ai facut esti un prost crescut care sta toata ziua in fata calulatorului.
Soferul acesta daca a gresit trebuia sa se conformeze cerintelor polististului si atat. NU te conformezi catuse si la sectie. (chiar as fi vrut sa-l vad in alta tara facand asa ceva)
47.1  RE: Pt SIRJERKALOT trimis de
( 6 mai 2010, 23:45:45
:) Sa mori tu?

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei