Mii şi mii de oameni sunt forţaţi să piardă zilnic zeci de minute din viaţă circulând cu viteza melcului pe Calea Unirii, pe o singură bandă, pentru ca cei de la TMUCB să nu se mai obosească să care pământul rezultat din săpături şi să-l depoziteze în altă parte.
Această situaţie absurdă, care duce zilnic la formarea unor cozi imense de maşini pe Calea Unirii, în special pe porţiunea Bazar – pasaj CFR Burdujeni, a început de vineri dimineaţa, când TMUCB a început lucrările de montare a unei noi conducte de apă potabilă pe partea dreaptă a străzii Calea Unirii, cum se merge înspre Centru.
O bandă de circulaţie, transformată în depozit de pământ
Deşi conducta nu este montată pe stradă, ci pe trotuar, o bandă de circulaţie este blocată pe o lungime de aproximativ 50 de metri de mormanele de pământ rezultate din săparea şanţurilor necesare montării conductei.
Regulile de construcţie impun colectarea şi depozitarea temporară a deşeurilor în alte zone decât cele în care se lucrează, lucru care ar fi trebuit să fie respectat cu atât mai mult cu cât e vorba de lucrări efectuate pe principala rută de circulaţie a Sucevei şi orice deşeu lăsat în urmă poate fi o piedică nu doar pentru traficul rutier, ci şi o problemă de mediu.
O ploaie ar spăla imediat pământul care ocupă jumătate din sensul de mers spre Centru şi ar transforma principala arteră de circulaţie a Sucevei într-o mlaştină mocirloasă care se va întinde pe kilometri, purtată de roţile maşinilor.
Modul de lucru adoptat de TMUCB este cu atât mai revoltător pentru miile de oameni care trebuie să îndure zi de zi efectele blocajelor în trafic cu cât, cel puţin pe porţiunea de la Bazar, pământul ar fi putut fi depozitat în parcarea aflată de cealaltă parte a trotuarului, unde ar fi afectat cu mult mai puţină lume, prin ocuparea unor locuri de parcare.
Problema blocării traficului pe principala arteră de circulaţie a Sucevei, pentru că firma TMUCB s-a menajat, făcând economii la forţa de muncă şi transporturile necesare ducerii pământului în altă parte şi apoi readucerii sale, pentru a astupa şanţurile făcute, chinuind în schimb un oraş întreg, a fost sesizată la comandamentul ISPA de ieri de un reprezentant al Poliţiei Rutiere.
Pe de altă parte, reprezentanţii firmei TMUCB au spus că aşa se lucrează mai rapid şi că blocajele din trafic tot se formau, pentru că utilajele lor de lucru ocupă porţiuni din stradă.
Diferenţa e că, în vreme ce un utilaj care lucrează din stradă “gâtuie” traficul pe cel mult câţiva metri, pământul depozitat în stradă ocupă porţiuni de câte 50 de metri, pe care nu poate circula decât câte o maşină, în vreme ce în urma sa sute de alte maşini circulă bară la bară, aşteptând să ajungă la culoarul liber.
(28 apr 2010, 12:50:52