Primul viaduct al şoselei de centură care va ocoli municipiul Suceava este aproape de finalizare. Constructorii au pregătit terenul şi grinzile care urmează a fi amplasate, iar după ultimele verificări vor începe lucrările propriu-zise.
Este vorba de lucrări spectaculoase, dar şi extrem de pretenţioase, care necesită utilaje speciale şi de mari dimensiuni.
Viaductul din apropierea şoselei care duce din municipiul Suceava spre Moara va avea patru deschideri şi o lungime aproximativă de 150 de metri. Pentru fiecare deschidere se vor folosi patru grinzi uriaşe, fiecare dintre acestea având o lungime de 50 de metri şi o greutate de 155 de tone.
Pentru ca aceşti coloşi să poată ajunge în timp util pe pilonii viaductului şoselei de centură, a fost pus la cale un sistem ingenios.
Inginerii de la SCCF Group Colas au pregătit chiar la faţa locului un sistem de turnare a grinzilor, care a evitat astfel transportul extrem de dificil dintr-o altă zonă a ţării. Odată ce grinzile au ajuns la parametrii optimi, muncitorii le-au transportat cu ajutorul unor macarale portal până în apropiere de locul unde urmează a fi montate. După ce inginerii vor decide că lucrarea se poate executa în condiţii se siguranţă, cu ajutorul altor utilaje de mare tonaj, grinzile vor fi puse pe poziţii finale.
Constructorii se plâng că nu au front de lucru
Pentru că lucrarea care trebuie executată pentru finalizarea şoselei de centură este de mare anvergură, constructorii ar fi dorit să aibă la dispoziţie un front de lucru mai mare. Acest lucru nu este posibil, deocamdată, deoarece exproprierile s-au realizat doar pentru un tronson de 3,1 km. Şi termenul final de execuţie este puţin probabil să fie respectat, mai ales că luni în şir nu s-a mişcat nici o cupă de pământ. Potrivit proiectului iniţial, şoseaua de centură ar trebui finalizată în trei ani de la demararea lucrărilor, adică în octombrie 2011. În total, şoseaua de centură are o lungime de 13,2 km şi va costa aproximativ 65 de milioane de euro.
(24 apr 2010, 14:31:22