Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
sâmbătă, 24 apr 2010 - Anul XV, nr. 94 (4385)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9766 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7317 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Lucrări în derulare

Primul viaduct al şoselei de centură capătă formă săptămâna viitoare

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Primul viaduct al şoselei de centură care va ocoli municipiul Suceava este aproape de finalizare. Constructorii au pregătit terenul şi grinzile care urmează a fi amplasate, iar după ultimele verificări vor începe lucrările propriu-zise.

Este vorba de lucrări spectaculoase, dar şi extrem de pretenţioase, care necesită utilaje speciale şi de mari dimensiuni.

Viaductul din apropierea şoselei care duce din municipiul Suceava spre Moara va avea patru deschideri şi o lungime aproximativă de 150 de metri. Pentru fiecare deschidere se vor folosi patru grinzi uriaşe, fiecare dintre acestea având o lungime de 50 de metri şi o greutate de 155 de tone.

Pentru ca aceşti coloşi să poată ajunge în timp util pe pilonii viaductului şoselei de centură, a fost pus la cale un sistem ingenios.

Inginerii de la SCCF Group Colas au pregătit chiar la faţa locului un sistem de turnare a grinzilor, care a evitat astfel transportul extrem de dificil dintr-o altă zonă a ţării. Odată ce grinzile au ajuns la parametrii optimi, muncitorii le-au transportat cu ajutorul unor macarale portal până în apropiere de locul unde urmează a fi montate. După ce inginerii vor decide că lucrarea se poate executa în condiţii se siguranţă, cu ajutorul altor utilaje de mare tonaj, grinzile vor fi puse pe poziţii finale.

 

Constructorii se plâng că nu au front de lucru

Pentru că lucrarea care trebuie executată pentru finalizarea şoselei de centură este de mare anvergură, constructorii ar fi dorit să aibă la dispoziţie un front de lucru mai mare. Acest lucru nu este posibil, deocamdată, deoarece exproprierile s-au realizat doar pentru un tronson de 3,1 km. Şi termenul final de execuţie este puţin probabil să fie respectat, mai ales că luni în şir nu s-a mişcat nici o cupă de pământ. Potrivit proiectului iniţial, şoseaua de centură ar trebui finalizată în trei ani de la demararea lucrărilor, adică în octombrie 2011. În total, şoseaua de centură are o lungime de 13,2 km şi va costa aproximativ 65 de milioane de euro.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Primul viaduct al şoselei de centură capătă formă săptămâna viitoare.
 Vizualizări articol: 5559 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 3.67/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 3.7 din 9 voturi
Primul viaduct al şoselei de centură capătă formă săptămâna viitoare3.759

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Terenuri trimis de
(24 apr 2010, 14:31:22
.......unde sint persoanele care cautau ruta pe unde trece centura ca sa si faca vile si porti larg deschise,sau au cazut la vale,sau tot nu se stie pe unde trece centura..............
2.   ........... trimis de
(24 apr 2010, 21:37:12
Sa ne lamurim in cateva probleme:
1.,,Inginerii de la SCCF Group Colas au pregatit chiar la fata locului un sistem de turnare a grinzilor, care a evitat astfel transportul extrem de dificil dintr-o alta zona a tarii". .....Sa ne spuna autorul articolului cand au realizat cei de la SCCF Group Colas turnatorie la Suceava. Sunt curios. Dupa parerea mea le asambleaza prin suruburi, dar pentru unii asta inseamna turnare. Probabil pentru ca in istoria recenta si chiar actuala in jur sunt multe ,,turnatorii". Doi si un sfert stie!
2.Traseul pe unde trece soseaua ocolitoare se stie demult si au fost speculate destule terenuri acolo, stai tu linistit. Totul se cunoaste la Suceava, spaga este mare! Oras si tara de speculanti!
2.1  RE: ........... trimis de
(25 apr 2010, 12:32:21
Se pare ca nu ai trecut niciodata pe acolo, dar te dai rotund.
2.2  RE: ........... trimis de
(26 apr 2010, 13:45:28
Mai cititi "dumneavoastra" ce inseamna turnatorile, si ce inseamna sa torni o grinda .De cuvantul "cofraj "ai auzit mataluta? Deci , repet , COFRAJ .Dar de "satatie de beton" ?Si daca tot vrei sa stii "cand au realizat cei de la SCCF Group Colas turnatorie la Suceava"....fa si o plimbare pana acolo sa vezi.
3.   Mei mihuc trimis de
(25 apr 2010, 01:35:04
io cred ca e de beton grinzile alea nu de fer......mai citeste carti mei tu, mei

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei