600 de dascăli din judeţul Suceava şi-au depus dosare pentru obţinerea de gradaţii de merit în învăţământ.
Inspectoratul Şcolar Suceava a demarat evaluarea dosarelor depuse de cadrele didactice din judeţ pentru obţinerea gradaţiilor de merit, iar inspectorul şcolar general adjunct Vasile Monacu a declarat că „vor fi acordate circa 250 de astfel de stimulente, reprezentând 16% din totalul cadrelor didactice”.
Ministerul Educaţiei, Cercetării, Inovării, Tineretului şi Sportului (MECTS) a modificat criteriile de acordare a gradaţiilor de merit, dar şi calendarul desfăşurării concursului pentru acordarea acestora. Cea mai importantă modificare este prelungirea perioadei de acordare a acestui stimulent de 25% la salariul de bază, pe o perioadă de la patru la cinci ani.
Până pe 20 aprilie, dosarele vor fi analizate de către inspectorul de specialitate, cu consultarea consiliului consultativ, urmând să fie elaborat raportul referitor la activitatea candidatului. Abia la finalul lunii iulie, candidaţii vor afla dacă li se va acorda procentul de 25% în plus la salariul de bază.
Anul trecut, la IŞJ s-au depus 646 de dosare pentru gradaţia de merit.
Rezultatele şi punctajele profesorilor vor fi afişate pe 13 mai.
Validarea rezultatelor finale se va face în data de 24 mai, urmând ca între 26 şi 28 mai să fie trimisă lista cu dascălii care ar urma să beneficieze de gradaţia de merit către Ministerul Educaţiei.
Candidaţii vor afla abia pe 30 iulie dacă vor primi acel plus la salariul de bază pentru următorii cinci ani, întrucât lista cadrelor didactice care primesc gradaţii de merit este formulată prin ordinul ministrului Educaţiei.