Municipalitatea suceveană e cu ochii pe firmele care lucrează la modernizarea reţelelor de apă şi canalizare, cărora le-a cerut mai multă seriozitate atunci când finalizează o lucrare şi trebuie să readucă strada la starea iniţială.
„Vom fi mai exigenţi cu readucerea terenului la starea iniţială. Să se facă tasările bine şi să fie respectată tehnologia de refacere a străzilor, mai ales pe bulevardele principale. De asemeni, atenţie în privinţa curăţeniei la locul de muncă. Nu mai acceptăm ca acolo unde aţi avut de lucru să arate de parcă a fost Potopul. Vă rugăm să lucraţi mai îngrijit, pentru că ne puneţi în situaţia de a vă amenda noi, primăria, pentru nişte lucrări pe care le faceţi tot în interesul nostru”, le-a atras atenţia şeful municipalităţii sucevene, Ion Lungu.
Acesta a făcut o trecere în revistă a tuturor lucrărilor care sunt în desfăşurare în oraş, precum şi a celor care trebuie să înceapă şi a solicitat firmelor Pfeiffer şi TMUCB să nu închidă absolut nici o stradă, nici dacă au autorizaţie, înainte de a anunţa primăria.
El a cerut firmelor să aducă mai multă forţă de muncă, pentru a executa lucrările în timp cât mai scurt, pentru a putea fi redeschise cât mai repede străzile închise total sau parţial.
„Se lucrează aproape în tot oraşul şi tot mai sunt zone noi în care trebuie atacate nişte lucrări. Dacă nu se lucrează rapid şi eficient la refacerea străzilor afectate, riscăm să paralizăm oraşul”, a spus Lungu, care a cerut inspectorilor primăriei să supravegheze lucrările şi să se asigure că străzile sunt refăcute cum trebuie, pentru a nu avea surprize mai târziu.
Probleme la străzile refăcute în iarnă
O problemă de acest gen a fost ridicată şi de directorul ACET, Ştefan Groza, care a atras asupra străzilor refăcute în iarnă:
„Să luăm din nou stradă cu stradă cele care au fost reabilitate anul trecut, până la venirea frigului, să vedem care mai e starea lor, pentru că sunt cazuri în care s-au mai lăsat ori nu a ieşit bine lucrarea. Mai trebuie făcute şi refaceri, mai ales acum, cât încă sunt lucrările în garanţie”.
Constructorilor de pe ISPA li s-a cerut să indice clar străzile pe care au terminat lucrările şi care pot fi prinse pe planul de reparaţii stradale, pentru ca nu cumva să se trezească apoi că au de spart o stradă pe care abia s-a turnat asfalt.
„Din păcate lucrurile nu merg aşa cum ne-am dori, în ciuda cerinţelor noastre repetate de a fi mobilizată mai multă forţă de muncă. Trebuie să folosim şi biciul şi zăhărelul, pentru a o scoate la capăt cu acest proiect.
Sper ca în zilele următoare să port din nou discuţii cu conducerea centrală a TMUCB, să le cer să respecte graficele pe care le-au întocmit în această primăvară şi să ne încadrăm în termenul limită de realizare a proiectului ISPA.
Am cerut să se pună un accent deosebit pe readucerea străzilor la starea iniţială. Chiar dacă sumele prevăzute în proiect pentru readucerea străzii la starea iniţială sunt modice, pe alocuri vom interveni şi noi, astfel încât străzile afectate să fie de deplin circulabile”, a concluzionat primarul Ion Lungu la finele comandamentului ISPA de ieri.
(15 apr 2010, 01:06:59