Autospecialele marca Dacia Logan ale Poliţiei, dotate cu noile radare, au ajuns miercuri seară în judeţul Suceava, oamenii legii care le-au preluat de la Bucureşti ducându-le direct la subunităţile de poliţie din judeţ pentru care au fost repartizate. În total, în judeţ au ajuns zece maşini, care vor acţiona în trafic alături de cele patru deja existente.
În municipiul Suceava au rămas două dintre maşinile dotate cu noile radare, una fiind repartizată Poliţiei municipale, iar una Inspectoratului de Poliţie Judeţean Suceava. Autospecialele care vor acţiona cu precădere în municipiul reşedinţă de judeţ şi comunele limitrofe au numerele de înmatriculare B-19-XPJ şi B-19-XPO, celelalte având şi numere asemănătoare, singura diferenţă fiind la ultima literă.
Încă nu se ştie când intră radarele pe străzi
Deocamdată, agenţii Serviciului de Poliţie Rutieră Suceava şi ai subunităţilor din teritoriu nu au foarte multe informaţii privind cum funcţionează noile radare, de instruirea lor urmând a se ocupa un coleg care a urmat un curs de instruire la Bucureşti şi a dobândit calitatea de operator instructor.
Neoficial, oamenii legii recunosc că va mai dura ceva timp până când cele zece autospeciale Logan MCV şi noile radare vor începe să fie folosite efectiv pe străzi, pe lângă instruirea celor care le vor folosi mai fiind nevoie şi de un soft pentru ca acestea să poată fi scoase pe străzi. Acesta din urmă ar urma să fie implementat începând cu 1 aprilie, data de la care cele zece aparate de măsurare a vitezei vor intra efectiv pe străzi nefiind încă stabilită.
Caracteristicile şi dotările noilor maşini
Conducerea Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Suceava a anunţat că în foarte scurt timp va face, în faţa presei, o prezentare în detaliu a noilor maşini şi a aparatelor radar, pentru ca opinia publică să afle cum funcţionează acestea şi cum vor fi folosite.
Pentru şoferi, marea problemă va fi că noile radare nu mai sunt reperate la timp de detectoarele montate pe maşini. Practic, detectoarele îşi fac treaba în continuare, însă vor semnala prezenţa radarelor chiar în momentul înregistrării, deoarece aparatele funcţionează în regim de stand-by, pornind instantaneu, atunci când agentul apasă un buton.
Lista performanţelor acestor radare este însă mult mai lungă, poliţiştii fiind de părere că procesele verbale de amendare încheiate de acum încolo vor fi aproape imposibil de contestat cu succes în instanţă.
În privinţa maşinilor pe care sunt montate acestea, este vorba de autoutilitare tip Logan MCV, cu motoare 1,5 DCI şi 86 CP, inscripţionate cu însemnele poliţiei. Pe lângă dotările standard, maşinile Poliţiei au în dotare etilotest pentru stabilirea alcolului pur în aerul expirat şi staţie de emisie-recepţie fixă si mobilă.
(26 mar 2010, 11:08:07