Un control derulat săptămâna trecută la Serviciul de Ambulanţă Suceava, de o comisie din care au făcut parte şi doi medici care lucrează la SMURD în judeţele Bistriţa-Năsăud şi Iaşi, a readus în actualitate o serie de neajunsuri, cum ar fi lipsa spaţiului în câteva substaţii, care lasă maşinile pe drumurile publice şi expuse intemperiilor, pregătirea insuficientă a personalului sau folosirea incorectă, de către asistente, a aparaturii. Din cauza acestor deficienţe, Serviciul de Ambulanţă Suceava a fost cât pe ce să nu obţină o nouă autorizaţie de funcţionare, a informat ieri purtătorul de cuvânt al Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Suceava, Adrian Popescu.
Potrivit responsabilului de relaţiile cu presa, la Gura Humorului, autosanitarele sunt parcate în stradă, în faţa sediului, unde riscă să fie accidentate, o situaţie similară fiind întâlnită şi la Vatra Dornei şi Siret, unde ambulanţe scumpe, care costă între 200 şi 400 mii lei, stau afară şi sunt distruse de vremea rea.
Vremea rea strică instalaţiile electrice ale maşinilor şi aparatele din dotare
„Voi propune ca la Gura Humorului maşinile să fie parcate în curtea secţiei de ginecologie a spitalului din localitate. Măsuri vor trebui luate şi la Vatra Dornei, o zonă rece, cu umiditate mare, şi unde ambulanţierii au semnalat de mai multe ori că au probleme cu instalaţiile electrice ale maşinilor sau cu aparatele aflate în dotare. Vom ruga autorităţile locale să ne sprijine”, a spus Adrian Popescu.
El a adăugat că, în urma verificărilor, comisia de evaluare a Serviciului de Ambulanţă a mai constatat deficienţe în utilizarea de către asistente a defibrilatoarelor şi a materialelor de resuscitare şi a sesizat necesitatea ca trusa de prim ajutor să fie organizată în aşa fel încât echipajul să aibă acces imediat la tubul de oxigen sau la balonul de ventilaţie, care să fie folosite la maxim şi în cel mai scurt timp.
Totodată, comisia a atras atenţia asupra importanţei perfecţionării tuturor angajaţilor în condiţiile în care doi medici nu sunt instruiţi corespunzător, şi a recomandat ca la instruirea personalului mediu, care este coordonată în mod normal de directorul medical al Serviciului de Ambulanţă, să fie implicaţi şi medici de la Unitatea Primire a Urgenţelor de la Spitalul Suceava şi de la secţia de Terapie Intensivă din cadrul acestei unităţi sanitare.
Autorizat pentru trei ani, dar cu condiţia de a mai remedia din deficienţe
În acelaşi timp, echipa venită în control a avertizat asupra necesităţii ca uniformele personalului să fie depozitate într-un spaţiu corespunzător, iar ţinuta angajaţilor aflaţi de serviciu să fie completă şi să nu cuprindă doar piese disparate. În discuţie a fost luată şi problema clădirilor insalubre în care se desfăşoară activitatea în unele zone, îndeosebi la Gura Humorului, unde imobilul ar trebui renovat în totalitate.
„Comisia de evaluare a apreciat progresul realizat de Serviciul de Ambulanţă Suceava în ultimii doi ani şi a recomandat autorizarea lui pentru o perioadă de trei ani, cu respectarea tuturor recomandărilor făcute, inclusiv acelea de organizare internă a instruirii personalului. Raportul a fost înaintat conducerii DSP, în vederea eliberării autorizaţiei de funcţionare, care este absolut necesară pentru încheierea contractului cu Casa de Asigurări de Sănătate. Vom monitoriza permanent activitatea de la Ambulanţă, pentru a vedea în ce măsură sunt puse în practică recomandările făcute”, a punctat Adrian Popescu.