Conducerea Colegiului Tehnic de Industrie Alimentară din Suceava a solicitat profesorilor din şcoală să prezinte în scris note explicative privind situaţia elevilor pe care i-au lăsat corigenţi pe primul semestru de şcoală. Astfel, cadrele didactice care au lăsat mai mult de 20 de elevi corigenţi au fost nevoite ca până pe 11 februarie 2010 să prezinte conducerii colegiului sucevean numărul de ore de pregătire suplimentară pe care l-au efectuat cu elevii aflaţi în prag de corigenţă, metodele de evaluare diferenţiate în funcţie de gardul de pregătire a elevilor şi ce alte mijloace au folosit cu elevii pentru a obţine rezultate minime, conform standardelor de pregătire.
Cadrele didactice care au primit asemenea cereri din partea direcţiunii s-au arătat extrem de indignate de faptul că trebuie să dea note explicative cu privire la activitatea pe care o au la catedră şi spun că este o metodă comunistă, prin care li se cere să nu lase elevii corigenţi.
„Este pentru prima dată, după Revoluţie, când mi se cer astfel de explicaţi. Se riscă astfel să se ajungă să promovăm incompetenţa”, a declarat unul dintre profesorii cărora li s-a cerut să prezinte în scris informaţii referitoare la lucrul cu elevii aflaţi în situaţie de corigenţă.
Potrivit dascălului, care a preferat să-şi păstreze anonimatul, în curând, profesorii vor promova elevii de teamă de a nu da note explicative. În opinia aceluiaşi profesor, ar fi de preferat ca direcţiunea şcolii să le ceară note explicative profesorilor care promovează elevi care nu au cunoştinţe minime necesare şi nu celor care lasă elevi corigenţi.
Peste 5500 de corigenţi în judeţ
Un alt dascăl al Colegiului Tehnic de Industrie Alimentară susţine că „măsura luată este urmare a finanţării per elev a unităţilor de învăţământ. Dacă rămân mulţi elevi corigenţi, există riscul de a fi şi mulţi repetenţi şi astfel se pierd banii care ar trebui să ajungă în şcoală”.
Directoarea Colegiului Tehnic de Industrie Alimentară, Crăiţa Buda Niga, a declarat că „notele de relaţii au fost solicitate din cauza numărului foarte mare de corigenţi pe primul semestru. Sunt profesori care au lăsat zeci de elevi corigenţi şi mi se pare normal să vedem ce se întâmplă şi de ce sunt cadre didactice cu aşa de mulţi elevi care nu au medii de trecere”.
Potrivit directoarei Buda Niga, notele de relaţii nu au fost solicitate tuturor cadrelor didactice, ci numai acelora care au lăsat peste 20 de elevi corigenţi.
„Am cerut aceste note în ideea de a scădea numărul mare de corigenţe. Pierdem astfel elevi”, a mai declarat directoarea Crăiţa Buda Niga. Aceasta a mai spus că, într-adevăr, este pentru prima dată când profesorilor li se cere să explice în scris situaţia corigenţilor, însă astfel de probleme s-au mai discutat în consiliile profesorale, nu este nimic nou şi neobişnuit ca situaţia şcolară a elevilor să fie în atenţia conducerii şcolilor.
„Profesorul e suveran la clasă, nu i-am întrebat de ce au lăsat corigenţi, ci vrem să vedem ce se întâmplă, pentru că sunt foarte mulţi elevi care nu au promovat primul semestru”, a mai declarat directoarea Colegiului Alimentar.
Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Suceava, Laura Hacman, a declarat că „solicitarea nu este un abuz din partea şcolii. S-au mai cerut asemenea explicaţii şi la alte unităţi şcolare atunci când situaţia a impus-o”.
În primul semestru de şcoală, în judeţul Suceava au rămas corigenţi peste 5.500 de elevi, iar peste 200 de elevi au abandonat şcoala.
Finanţarea per elev a şcolilor a devenit o problemă serioasă pentru unităţile de învăţământ, care din cauza numărului mic de şcolari sunt ameninţate cu pierderea personalităţii juridice sau chiar cu desfiinţarea. Din anul şcolar viitor, la nivelul judeţului Suceava se vor desfiinţa peste 50 de unităţi de învăţământ din cauza lipsei de elevi sau de preşcolari.
(20 mar 2010, 12:51:10