Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, primarul Sucevei, Ion Lungu, şi directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, Dorina Tiron, i-au solicitat premierului României, Emil Boc, suplimentarea cu 30 de milioane de lei a fondurilor alocate în anul 2010 pentru lucrările de construcţie a şoselei de centură a Sucevei. Emil Boc a vizitat în cursul zilei de ieri şantierul şoselei de centură, fiind însoţit de ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, precum şi de preşedintele Consiliului Judeţean, Gheorghe Flutur, şi de primarul Sucevei, Ion Lungu. Şeful Guvernului a vizitat baza de producţie a prefabricatelor care vor fi folosite pentru construcţia viaductelor de pe traseul şoselei de centură, fiindu-i prezentat şi întregul proiect de construcţie. Pe şantierul şoselei de centură, Emil Boc a declarat că lucrările ar trebui să se finalizeze la termenul stabilit în proiect, respectiv în anul 2011. Premierul s-a interesat de stadiul actual al investiţiei, aflată la circa 25% din volumul total al lucrărilor, precum şi de necesarul de fonduri pentru urgentarea lor.
În aceste condiţii, directoarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a precizat că pe lângă cele 40 de milioane de lei alocate pentru acest an, ar mai fi necesară suma de 30 de milioane de lei. Dorina Tiron a precizat că în situaţia în care sumele pentru şoseaua de centură ar fi suplimentate, în cursul acestui an ar putea fi realizate peste 50% dintre lucrări. Faţă de această solicitare, primul-ministru a precizat că suplimentarea fondurilor pentru şoseaua de centură ar putea fi posibilă doar la o eventuală rectificare a bugetului.
Pe de altă parte, trebuie spus că în cadrul unei întâlniri pe care premierul României a avut-o cu reprezentanţii administraţiilor locale, primarul Sucevei, Ion Lungu, i-a transmis acestuia că lucrările la şoseaua de centură nu s-ar putea încadra în termenul prevăzut în proiect dacă nu vor fi suplimentate fondurile pentru această investiţie.
„Ruta ocolitoare trebuia terminată în trei ani şi au trecut deja doi. Aşa cum merg finanţările, probabil o să dureze cinci ani. Înţelegem situaţia, este şi criză economică, dar finalizarea acestei şosele ar conduce la fluidizarea traficului şi la scoaterea traficului greu din Suceava. Şi atunci suntem foarte interesaţi să grăbim această rută ocolitoare pentru a scoate traficul greu din oraş”, a declarat Lungu.
Suceava, singurul judeţ cu cinci rute ocolitoare
În cadrul întâlnirii cu reprezentanţii administraţiilor locale, atât primul-ministru, Emil Boc, cât şi ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, au subliniat faptul că Suceava este singurul judeţ din ţară unde au fost aprobate cinci şosele ocolitoare pentru oraşe.
„Începând cu Suceava şi continuând cu Rădăuţi, Câmpulung Moldovenesc, Vatra Dornei şi Fălticeni, toate sunt prinse în programele de investiţii ale Ministerului Transporturilor. Este un obiectiv al Guvernului ca până la sfârşitul mandatului să putem rezolva cea mai mare parte a centurilor ocolitoare ale municipiilor şi ale celor mai importante oraşe. Şi acum sarcina noastră este să găsim resurse financiare, o parte din fonduri europene, o parte din fonduri naţionale, pentru ca acest program să meargă mai departe”, a spus Boc. El a arătat că pe lângă şoseaua de centură a Sucevei, cu o lungime 13,2 de kilometri, vor mai fi construite variante ocolitoare şi în Câmpulung Moldovenesc - zece kilometri, Rădăuţi - 16 kilometri, Vatra Dornei - şase kilometri şi Fălticeni - 6,5 kilometri.