După încheierea primului semestru al acestui an şcolar, peste 5500 de elevi din judeţ au rămas corigenţi la unul sau mai multe obiecte.
Potrivit unei situaţii transmise de către IŞJ Suceava, la sfârşitul semestrului întâi, 5637 de elevi din judeţ nu au reuşit să obţină medie de trecere la una sau chiar la mai mult de patru materii. Astfel, 2581 de elevi au rămas corigenţi la un obiect, 1509 elevi nu au medie de trecere la două obiecte şi 724 de elevi sunt corigenţi la trei discipline. Alţi 468 de elevi din Suceava nu au medie de trecere la patru materii de studiu, în timp ce 355 de şcolari sunt corigenţi la mai mult de patru obiecte.
Corigenţii sunt din toate ciclurile de învăţământ, însă cei mai mulţi dintre ei provin din şcoala gimnazială, respectiv clasele V-VIII.
Alţi 564 de elevi din şcolile sucevene au terminat primul semestru cu situaţia şcolară neîncheiată. Totodată, 215 elevi figurează în evidenţele IŞJ ca neşcolarizaţi. Este vorba despre elevi care au început anul şcolar, însă după primul semestru nu se mai regăsesc în evidenţele şcolilor.
Inspectorul şcolar general adjunct al IŞJ Vasile Monacu a precizat că „aceştia fie au abandonat şcoala, fie au plecat din ţară cu părinţii, studiază în alte ţări, însă nu şi-au luat actele şcolare de aici şi, din acest motiv, în evidenţele noastre figurează că au abandonat”. Vasile Monacu a spus că numărul neşcolarizaţilor nu este mare, comparativ cu populaţia şcolară a judeţului. Procentual, 1% dintre elevii judeţului figurează ca neşcolarizaţi după încheierea primului semestru al anului şcolar în curs.