“Graba strică treaba”, spune un vechi proverb, care s-a adeverit încă o dată atunci când firma TMUCB, după o pauză de mai bine de două luni, s-a apucat să spargă asfaltul pe Calea Unirii, principala arteră care leagă cartierul Burdujeni de Centru, fără să întrebe pe nimeni ori să anunţe măcar că vor să înceapă lucrările.
Chiar dacă acum au lucrat destul de repede, terminând în zece zile calendaristice operaţiunile de săpare a şanţurilor necesare şi montarea conductei de apă potabilă, conform proiectului ISPA, la aproape trei săptămâni de la începerea lucrărilor, Calea Unirii rămâne în continuare închisă pe un sens de circulaţie şi nici nu sunt şanse să fie deschisă prea curând.
Lucrări neanunţate pe principala arteră de circulaţie a Sucevei
Practic, din graba firmei TMUCB, care nu s-a gândit să mai discute şi cu conducerea Primăriei Suceava dacă e bine să înceapă lucrările pe o arteră principală, în plină iarnă, mii de şoferi şi călători au de suferit zi de zi, parcurgând o porţiune de mai puţin de un kilometru chiar şi în câteva zeci de minute, din cauza traficului sugrumat la doar două benzi de circulaţie.
Mai exact, lucrările pe Calea Unirii au început pe 24 februarie şi au fost finalizate pe 4 martie, când a fost turnat şi un strat de beton pe o porţiune de câteva sute de metri. De atunci şi până acum, pe Calea Unirii nu s-a mai lucrat nimic, pentru că din cauza gerului echipele de la TMUCB nu au mai avut cum să toarne beton peste porţiunile rămase deschise, la fel cum nici zonele astupate nu sunt încă circulabile, pentru că betonul nu s-a întărit suficient.
Gerul, o piedică pentru astuparea şanţurilor rămase deschise
Practic, cei de la TMUCB au dat peste cap traficul pe cea mai mare arteră de circulaţie a Sucevei, obligând mii se suceveni să piardă zeci de minute în trafic, circulând bară la bară, pentru că au ignorat faptul că iarna nu s-a terminat încă şi, chiar de termină lucrarea repede, nu vor putea reda circulaţiei strada, pentru că nu se poate turna asfalt la temperaturi negative, aşa cum nici betonul nu se întăreşte şi nu rezistă dacă e pus în perioade cu ger.
Pentru dezinteresul şi graba lor, traficul pe Calea Unirii va continua să scoată peri albi şoferilor şi călătorilor cel puţin încă o săptămână, în cel mai bun caz, dacă luni vremea se va dovedi favorabilă şi va permite betonarea zonelor rămase descoperite. Dacă nu, Calea Unirii ar putea rămâne blocată circulaţiei pe un sens de mers chiar până la Paşte, adică într-o perioadă de trafic maxim, ceea ce ar face ca şirurile de maşini care se vor târî cu viteza melcului pe această arteră să se întindă pe kilometri, spre disperarea celor care vor avea de mers la serviciu ori la cumpărături.
În aceste condiţii, o alternativă pe care autorităţile locale o iau în considerare e să astupe şanţurile rămase cu pietriş şi să deschidă strada circulaţiei, cu toate că tot vor exista probleme, pentru că pe strada principală se va circula ca pe un drum de ţară.
(13 mar 2010, 12:54:56