Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
vineri, 12 mar 2010 - Anul XV, nr. 59 (4350)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9762 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,717 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook

Pasiune

Dragoste de-o viaţă pentru Volga

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)
Click aici pentru VIDEO

În 1980, când s-a întors din armată şi a obţinut permis de conducere, a achiziţionat prima maşină din viaţa sa, un model Volga, atunci des întâlnit pe străzi. În decurs de 30 de ani, până astăzi, autoturismul familiei sale a rămas Volga, schimbând mai multe maşini, dar rămânând consecvent mărcii.

Acum, când maşinile Volga aproape au dispărut de pe şosele, are în proprietate două modele, unul având deja 50 de ani de la data fabricării.

                                   

Este, pe scurt, povestea pasiunii de-o viaţă a lui Gheorghe Bejinariu, un bărbat în vârstă de 54 de ani, care locuieşte pe o stradă din cartierul Obcini din municipiul Suceava. Un om câte se poate de normal, tată a trei copii, de profesie lăcătuş mecanic.

Acum are în proprietate un autoturism fabricat în 1960, de culoare albastră, şi unul din 1968, negru, ambele în stare de funcţionare, cu toate actele la zi. În judeţ mai sunt înmatriculate doar patru autoturisme Volga, însă este greu de spus în ce măsură acestea mai sunt folosite.

 

De la mândria de a avea o maşină Volga, la o mare pasiune

„Eram tânăr, în 1980, venisem din armată, şi mi-am cumpărat o maşină Volga. Eram tare mândru, pentru un băiat tânăr să aibă aşa o maşină era o raritate, îmi aduc aminte că mai era un băiat în poliţie care avea o Volga. O spălam de două ori pe zi...”, îşi începe povestea Gheorghe Bejinariu.

În timp a schimbat aproape zece maşini, toate Volga, fabricate în anii 60. Dintre cele pe care le are acum, pe cea neagră a cumpărat-o de la începutul anilor 80, în timp ce modelul mai vechi, de culoare albastră, este în proprietatea sa de după Revoluţie, când l-a achiziţionat de la un proprietar care nu mai putea avea grijă de el.

„Au motoare diesel, în trei pistoane, foarte puternice, identice cu cele de pe tractoarele model Fiat. Sunt foarte rezistente şi puternice, singurul dezavantaj este că maşina nu trece de 90 de kilometri la oră”, ne explică bărbatul, subliniind că motorul original, pe benzină, permitea rularea cu până la 140 de km/h.

 

„Maşinile Volga ne-au ajutat să trăim ani de zile”

Când îl întrebăm de ce a preferat cu asemenea consecvenţă această maşină, Gheorghe Bejinariu înşiră imediat foarte multe motive.

„Şi la ora actuală, la cât sunt de vechi, maşinile nu se defectează. Dacă m-ar fi necăjit toată ziua, sigur le lăsam imediat, însă dacă le întreţii nu îţi fac nici cea mai mică problemă în trafic. Apoi, sunt foarte spaţioase iar consumul este acceptabil, aproximativ opt litri la suta de kilometri”, susţine bărbatul.

El ne-a povestit că ani de zile a adus bani în casă cu ajutorul maşinilor Volga. Avea o mică afacere cu transportul cărnii de porc, astfel că tracta cu acestea, fără cea mai mică problemă, o remorcă de 1.500 de kilograme.

„Maşinile Volga ne-au ajutat să trăim ani de zile”, spune mândru bărbatul.

 

Luate în râs în anii 90, admirate astăzi pe străzi

Treptat, după 1990, când şi în România au început să apară foarte multe maşini noi, autoturismele Volga au pierdut teren şi au dispărut unul după altul. Astfel, la un moment dat, deplasarea cu aceste maşini era luată în râs de cei mai mulţi trecători, ele fiind văzute ca nişte rable care încurcă traficul şi care ar fi trebuit duse la casat. De câţiva ani, de când maşinile Volga au devenit rarităţi, lucrurile nu mai stau aşa.

„Unii mai fac mişto, dar şi mai mulţi se uită cu admiraţie. Mă mai întreabă şoferii în glumă pe la semafor dacă mai merge, ori dacă o duc la dezmembrări, dar nu mă supăr”, povesteşte bărbatul.

Şi copiii săi au mai îndurat uneori glumele răutăcioase ale partenerilor de joacă, însă şi aici lucrurile s-au schimbat. Băiatul cel mare, în vârstă de 20 de ani, ne-a povestit Gheorghe Bejinariu, chiar l-a atenţionat să nu vândă maşinile, deoarece acestea vor valora foarte mult în viitor.

 

Volga, vedetă pe litoral

Gheorghe Bejinariu şi apropiaţii săi au realizat cel mai bine că maşinile Volga sunt deja vedete când au fost pe litoral. Pe drum erau claxonaţi şi priviţi cu admiraţie, iar la mare atrăgeau privirile, la concurenţă cu maşinile luxoase.

„Mergeam la restaurant să mâncăm şi la ieşire în jurul maşinii erau adunaţi zece oameni, se uitau curioşi, îşi făceau poze”, îşi aduce aminte cu mândrie soţia bărbatului.

„Până acum câţiva ani mă mai întâlneam în trafic cu alţi şoferi de Volga, mă şi ştiam cu câţiva din judeţ. Acum însă nu am mai văzut pe nimeni cu ele pe stradă, nici măcar în drumurile spre Constanţa”, mărturiseşte Gheorghe Bejinariu, care spune că îşi face şi acum treburile zilnice cu maşinile.

 

Exclude să vândă acum vreuna dintre maşini

Bărbatul spune că momentan nici nu ia în calcul varianta de a vinde vreuna din cele două maşini.

„Clar acum nu le vând. Mulţi mi-au lăsat bileţele pe maşină ori m-au căutat, vroiau să le ia, dar pe sume mici, până în 1.000 de euro. Nu ar avea nici un rost să vând vreuna pe banii ăştia”, spune bărbatul, care aminteşte că în urmă cu câţiva ani a vândut o maşină Volga, cu 1.500 de euro.

Pentru fiecare maşină plăteşte un impozit de 360 de lei, plus o asigurare de 700 de lei, destul de mult pentru buzunarul său, însă nu renunţă.

ecunoaşte că nu are posibilităţile financiare necesare pentru a recondiţiona cele două maşini şi a le face de lux, însă se descurcă să le întreţină, în timp strângând piese de la modele abandonate de pensionari şi cunoscând la perfecţie fiecare părticică a vehiculului. Nu se gândeşte când şi dacă va renunţa definitiv la marea pasiune, însă încheie optimist că, „peste vreo 20 de ani”, aceste maşini vor valora cu adevărat foarte mult.

 

„Mercedesul sovietic”

Supranumit „Mercedesul sovietic”, Volga a fost maşina care, în 1956, a înlocuit un alt simbol al fabricilor de autoturisme ruseşti, modelele Podeba. Cu un design inspirat de maşinile americane ale epocii, Volga a devenit rapid un simbol al vieţii comuniste de lux, în ţările din Estul Europei. În Bucureştiul anilor ’80, modelele mai vechi erau folosite ca taxiuri.

Maşinile de acest tip au avut întotdeauna un mare atu. Foarte masive şi înalte, cu un motor foarte puternic, se descurcă pe orice fel de drum.

„Are suspensiile excelente, e o maşină pentru drumuri grele. Când sunt pe un drum de ţară merg aşa de lin, de zic că sunt pe mare”, spune suceveanul. Producţia maşinii a continuat şi după anul 2000, din 2006 fabrica producătoare continuând să scoată pe piaţă maşini, dar nu sub numele de Volga.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Dragoste de-o viaţă pentru Volga.
 Vizualizări articol: 3634 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 4.08/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 4.1 din 13 voturi
Dragoste de-o viaţă pentru Volga4.1513

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   ,,Mercedesul sovietic" trimis de
(12 mar 2010, 12:38:00
Cica ,,Mercedesul sovietic"! Ce ineptie! Domnilor, sa fim seriosi! Mercedes-Benz este o marca germana de prestigiu si nu are nici o legatura cu rablamentele prezentate in mod penibil si patetic in articolul de mai sus. Eu ca fan Mercedes-Benz ma simt cel putin ofensat. Ce dracu, nu mai aveti ce sa scrieti!? Faceti un reportaj cu un fan Mercedes-Benz sau BMW sau, de ce nu, Dacia 1300! Chiar cunosc un domn care restaureaza Dacii de ramai masca. E si el din oras. Macar el are o pasiune pt. o masina care la vremea ei mergea cu 145 km/h, s-a fabricat in sute de mii de exemplare si a impanzit mapamondul! Voi Volga v-ati gasit? Pai asta era si la vremea ei o masina proasta, ca si Moskvici sau Warshava! Bateti campii...
1.1  RE: ,,Mercedesul sovietic" trimis de
(12 mar 2010, 14:04:08
Sunt de acord in privinta ineptieibig grin Lipsa de creativitate a jurnalistilor... Masina asta nu o sa valoreze mult in viitor. Compara o masina a clasei muncitoare din Europa de V din anii '60 cu "Mercedesul Sovietic" si vedeti care este piesa de muzeu si care este o amintire trista. Bravo lui, omul are o pasiune, dar articolul este slab.
2.   D.f. trimis de
(12 mar 2010, 14:32:25
Un articol de 2 paie srise de PAIU
3.   Http://costyfm.blogspot.com trimis de
(12 mar 2010, 15:23:12
"Piata vorbei"......din 15 martie ****://****/
4.   Oare? trimis de
(12 mar 2010, 16:17:10
cara tigari cu ea prin vama , ca daca cumva il prinde cancerul nu valoreaza mai mult de un vaucer de 1500 de lei la rabla . simplu ... ce masina de colectielaughing))
5.   Hobby trimis de
(12 mar 2010, 18:51:39
Articolul e bun.
Comentariile sunt rautacioase si scrise de "oameni" inepti.
Volga era in vremurile rescpective masina de lux a sovieticilor si acesta a fost motivul pentru care a fost numita "mercedesul sovieticilor" ,greu sa-si dea seama TEFUTEANU comparatia. Banuiesc ca era prea inept si concentrat pe comentariu sa de-a bine incat putea sa gaseasca cuvinte mai clare gen: "prost" in locul "inept" ului... Asta e ...
Sa fiu si eu in concordanta cu Tefuteanu- razbunatorul gazetarilor profesionisti, ar trebui sa existe doua marci pentru cei Tefuteni: Mercedes si Bmw, iar restul sa fie scoase in afara legii,astfel prostii ar fi Fericiti,iar cei care au o pasiune sau un hobby sa nu fie considerati nebuni sau inepti. In acest mod cred ca ar trebui sa ne schimbam si nevestele sau sotii dupa ce imbatranesc...
Felicitari ziaristului si proprietaruli care au si o alta ocupatie decat ce a de traficanti de valuta.
Ne invartim intre doua violuri ,trafic de tigari,batai si soferi beti...
6.   Continuare trimis de
(12 mar 2010, 18:56:58
Detestam toate faptele reprobabile ,dar ne face o placere nebuna sa citim si sa consideram "eroi" pe protagonisti mediatizandui.
Nu il cunosc pe Paiu si nici nu imi doresc ,dar mi se pare aberant ca cativa Tefuteni sa bata campii si sa nu realizeze ca exista :alb,negru dar si gri.
Sfat :
-cand scrieti articole ,comentarii scrietile din suflet cu suflet si pentru suflet-nu va defulati prostia si frustrarile bucuranduva ca aveti o cazia sa va dati in spectacol
Cu stima OPINIA
6.1  RE: Continuare trimis de
(13 mar 2010, 10:01:09
TEFUTEANU esti retardat tarelaughing

esti genul de om care daca are ,,Nercedes"rolling on the floor probabil vede ros la semafor si nu conteaza ca in acea intersectie sunt alte masini gen dacii, opel ,vw ..... tu ai ,,Nercedes" si ai prioritatehappy

Volga a fost ceva!! nu va mai filaughing ramane piesa de muzeu .... daca omu se intelege cu ele bv lui, e perseverent ... odata si o data o sa isi dea seama ca e mai usor/ieftin de intretinut orice alta masina din secolul 21happy

TRAIASCA ,,NERCEDESU" LU TEFUTEANUrolling on the floor)))))
7.   Pt. OPINIA trimis de
(12 mar 2010, 18:56:59
Bai, OPINIA, tu probabil esti la fel de bivol ca si rusalaii aia care au inventat rabla asta si au intitulat-o masina de lux. Am si eu o intrebare pt. tine: tu in viata ta ai vazut vreodata vreun Nercedes-Benz? Du-te acasa!
7.1  RE: Pt. OPINIA trimis de
(12 mar 2010, 21:52:05
Esti scurt la minte. Punct.
8.   Re trimis de
(12 mar 2010, 19:39:04
Ineptule am un Bmw seria 5 din 2008 si un vw passat 2007 , iar daca vrei iti dau si nr de imatriculare poate ne intalnim in trafic,dar chiar esti prost se reflecta si din id ul tau,faptul ca ai mercedes nu te face mai destept si cu bun simt.
Cautati un hobby si o sa intelegi de ce omul gandeste cu sufletul.
Atunci cand sovieticii au considerat o mercedeul sovieticilor se refereau la luxul pe care-l oferea intr-un bloc inchis ermetic in care masinile occidentale nu puteau intra si nicidecum ca bate mercedesul...Din acest motiv exista virgule si cititul printre cuvinte....Sper ca acum ai inteles si poate imi schimbi apelativul din bivol in buhai sa ma pot simti mai mandru.
8.1  RE: Re trimis de
(12 mar 2010, 21:02:08
Incepeam sa respect faptul ca incerci sa-ti sustii punctul de vedere, cu argumente mai mult sau mai putin bune, dar pentru ca ai raspuns atat de neinspirat la provocare... cam nasollaughing) Acum i-ai umplut pe toti de respect cand citesc ce masini ai. big grin Mvai...
8.2  RE: Re trimis de
(12 mar 2010, 23:47:33
Nu jigniti animalele ! winking
8.3  RE: Re trimis de
(13 mar 2010, 00:12:09
bag****inmata sirjerkalot ma cacpe tine si pe neamul tau de ratati....
8.4  RE: Re trimis de
(13 mar 2010, 00:15:20
jerkalot ce ofticat mai esti ti****macar stii ce e ala un bmw,sau te numer printre aia care asteapta o arcadea dupablocuri...
8.5  RE: Re trimis de
(13 mar 2010, 00:17:02
aha scuze dupa blocuri......**** ****ule
8.6  RE: Re trimis de
(13 mar 2010, 14:13:47
=)) S-a suparat omu care da cu mopu cumva?
9.   Un articol foarte bun trimis de
(13 mar 2010, 13:07:02
care prezinta si altceva in afara de crime, violuri, scandaluri care le vedem in fiecare zi in ziare.Sunt perfect de acord cu cele spuse de"opinia".
10.   Mediocritate trimis de
(14 mar 2010, 19:59:37
Sa nu ne fie de mirare ca orasul nostru este asa cum este...putini stiu sa aprecieze valoarea!articolul demonstreaza din nou ca avem un oras plin de inapti cu mercedes/bmw/etc frustrati de viata lor!Felicitari d-lui pentru devotamentul fata de hobby-ul dumnealui...iar pentru cei care sunt contra articolului este bine sa stiti ca un mercedes/bmw nu este condus de oricune ca sa aiba valoare ,dar suntem romani in fond si la urma urmei

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei