Demarată acum şase ani, modernizarea drumului naţional 17, care face legătura între Suceava şi Bistriţa, este departe de a se fi încheiat, deşi termenele pentru finalizare au trecut de multă vreme. Conducerea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) promite că anul acesta vom scăpa de calvarul lucrărilor de pe DN 17.
Ultimul tronson din DN 17 la care se lucrează este cel dintre Câmpulung Moldovenesc şi Gura Humorului. După modul în care se munceşte pe această porţiune de drum, cu greu se poate spune că până la finele anului se va tăia şi panglica inaugurală. Mai mult, o serie de zvonuri dădeau ca sigură retragerea celor de la SCCF Group Colas din ecuaţie. Motivul: restanţele pe care CNADNR le are faţă de constructor de mai multă vreme, datorii care se ridică la aproximativ 10 milioane de euro.
Contactată telefonic, Dorina Tiron, director general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, a recunoscut că există plăţi restante, dar nu a putut preciza cu exactitate care este cuantumul acestora către SCCF Group Colas pentru lucrările efectuate pe DN 17.
„Am mai plătit ceva din restanţe, iar până în aprilie vom achita integral datoriile pe anul trecut. Pentru tronsonul de drum Câmpulung Moldovenesc - Gura Humorului sunt prinse sumele necesare finalizării lucrărilor, iar până la finele anului vom face şi recepţia”, a explicat Dorina Tiron.
Cele mai mari probleme în execuţia acestui tronson se înregistrează la Prisaca Dornei, precum şi la ieşirea din Gura Humorului spre Bucşoaia. Aici trebuie ridicat un alt pod peste râul Moldova, iar lucrările au stagnat de mai multe luni. Costurile totale ale lucrărilor pentru porţiunea Câmpulung Moldovenesc - Gura Humorului se ridică la 31,4 milioane de euro, în timp ce costurile totale pentru modernizarea drumului Suceava - Poiana Stampei se cifrează la circa 130 de milioane de euro.
(11 mar 2010, 15:01:44