Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Suceava (CJPC) a aplicat, în ultima lună, două amenzi în cuantum total de 8000 de lei unui operator de telefonie mobilă, sancţiuni aplicate după verificarea unor reclamaţii depuse la CJPC.
Şeful CJPC Suceava, Elena Oanea, a spus că „în prima situaţie operatorul a fost sancţionat cu 5000 de lei din cauză că nu şi-a respectat clauzele contractuale”.
Astfel, un prim caz este cel al unui consumator care a încheiat un contract cu un astfel de operator şi era nemulţumit de faptul că în zona în care locuieşte nu are semnal. Serviciul Relaţii cu Clienţii l-a asigurat că pe raza comunei în care domiciliază, respectiv satul Argel, staţiile care deservesc zona sunt operaţionale. Pe de altă parte, departamentul juridic al operatorului de telefonie mobilă a recunoscut că zona Argel este parţial ocupată.
„Operatorul avea obligaţia să-i furnizeze serviciul pe care se angajase să-l presteze prin contract, astfel încât abonamentul să fie operaţional, sau, dimpotrivă, să nu încheie contractul, informându-l pe consumator despre lipsa semnalului în acea zonă”, a precizat Elena Oanea. Operatorul nu a respectat obligaţiile contractului, a afectat interesele economice ale consumatorului, încălcând prevederile legale şi în consecinţă a fost sancţionat cu o amendă de 5000 de lei.
Publicitate înşelătoare
În altă situaţie, acelaşi operator a mai fost sancţionat pentru practică comercială incorectă, întrucât s-a dovedit că un anumit avantaj prezentat într-o ofertă publicitară nu exista decât în anumite condiţii. Astfel, la o promoţie promovată, furnizorul de servicii de telefonie nu aplica tarifarea la secundă, mai avantajoasă conform promoţiei, după primul minut de convorbire, ci abia după trei minute. Astfel, consumatorii erau condiţionaşi ca în mod concret să efectueze convorbiri mai lungi de trei minute pentru a putea beneficia de tarifarea mai avantajoasă, conform promoţiei. Pentru această încălcare a normelor legale, operatorul de telefonie mobilă a fost sancţionat cu o amendă de 3000 de lei, plătibilă integral.
„Sfătuim consumatorii să păstreze toate documentele care au legătură cu încheierea contractului şi să se adreseze în scris, cu număr de înregistrare, operatorului economic, pentru eventuale nemulţumiri. Toate aceste înscrisuri sunt foarte importante la soluţionarea favorabilă, în interesul consumatorilor, a reclamaţiilor depuse la CJPC Suceava”, a mai spus Elena Oanea.
(11 mar 2010, 12:21:23