Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
luni, 8 mar 2010 - Anul XV, nr. 55 (4346)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9762 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,717 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Protecţia Consumatorilor

Zeci de reclamaţii privind nerespectarea garanţiilor la produsele de folosinţă îndelungată

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Tot mai mulţi suceveni se adresează, în ultima perioadă, Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor cu probleme vizând comercializarea produselor de folosinţă îndelungată şi garanţiile asociate acestora. De la începutul anului şi până în prezent s-au înregistrat 33 reclamaţii, dintre care16 întemeiate, 14 în curs de cercetare şi trei neîntemeiate.

Şeful CJPC Suceava, Elena Oanea, a spus că „problemele reclamate se referă la defectarea produselor în cadrul termenului de garanţie, nerealizarea măsurilor reparatorii prevăzute de lege, nerespectarea termenului de 15 zile prevăzut pentru măsura reparatorie.

Printre produsele care fac subiectul reclamaţiilor ajunse la CJPC  sunt calculatoarele, note book-urile, maşinile de spălat, imprimantele, articolele de mobilier, generatoarele electrice, telefoanele mobile, acumulatorii şi bateriile auto, boilerele electrice, televizoarele.

Elena Oanea  a precizat că „de la începutul anului şi până în prezent, valoarea măsurilor reparatorii (reparare produs, înlocuire, restituire contravaloare produs) se ridica la suma de 10.000 de lei. Operatorii economici care comercializează astfel de produse şi nu au respectat normele legale, afectând interesele consumatorilor, au fost sancţionaţi cu amenzi în valoare totală de 15.000 de lei”.

La achiziţionarea bunurilor de folosinţă îndelungată, în situaţia lipsei conformităţii produsului (defecţiuni), consumatorii au dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului. Dacă defecţiunea este majoră, astfel încât repararea produsului ar constitui un inconvenient semnificativ pentru consumator, se va solicita înlocuirea acestuia. În al treilea rând, după parcurgerea primilor doi paşi, consumatorul poate solicita reducerea preţului sau rezilierea contractului, altfel spus restituirea contravalorii produsului.

„Această solicitare se poate face în situaţiile în care defecţiunea este majoră, nu s-a beneficiat de reparare din lipsă de piese de schimb sau nu s-a schimbat produsul cu unul similar din lipsă de astfel de produse din stoc”, a mai spus Elena Oanea.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Zeci de reclamaţii privind nerespectarea garanţiilor la produsele de folosinţă îndelungată.
 Vizualizări articol: 1717 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 3.33/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 3.3 din 3 voturi
Zeci de reclamaţii privind nerespectarea garanţiilor la produsele de folosinţă îndelungată3.353

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Bunuri,produse,servicii trimis de
( 9 mar 2010, 15:17:49
Tema de meditatie pentru dna Oanea:cum se numeste serviciul care asigura intretinerea,reparatia sau creerea de noi drumuri publice?Personal cred ca pe nimeni in Romania nu intereseaza calitatea acestor servicii,desi le platim toti la cel mai mare pret de pe piata mondiala aproape?Exista vreo concordanta intre pret si calitatea lucrarilor?La cei care fac cosuri de nuiele,sau sacose le cereti dertificate de calitate,dar la acest domeniu care prin calitatea sau lipsa acesteia se pun in pericol zeci,sute sau mii de vieti(nu cred ca gresesc dand aceste cifre)nimeni nu e tras la raspundere,ba mai mult,isi trag masini Ferrari,Lamborghini,vile pe Coasta de Azur sau la Miami Beach!Prostimea,recte toti cei care utilizeaza drumurile publice trebuie sa-si plateasca cuminti darile,taxele,impozitele,iar cei care le ordoneaza sa ranjeasca la noi pe sticla si sa ne explice cum ca diferenta de temperatura e de vina.In Elvetia,Austria,Germania,Canad nu exista diferente de temperatura?

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei