Contribuabilii suceveni nu vor mai fi nevoiţi să se plimbe de la un birou la altul pentru a obţine documentele de care au nevoie de la Direcţia Generală a Finanţelor Publice Suceava. Directorul acestei instituţii, Petrică Ropotă, a precizat că, începând cu data de 1 martie 2010, toate cererile adresate DGFP Suceava vor fi depuse la birourile care vor fi amenajate la parterul şi la primul nivel al Trezoreriei. Ropotă a precizat că toate serviciile din cadrul DGFP Suceava care au relaţii directe cu persoanele fizice şi cu cele juridice vor avea câte un reprezentant la aceste birouri.
El a arătat că, începând cu data de 1 martie a.c., pentru eficientizarea activităţii din instituţia pe care o conduce, dar şi pentru soluţionarea mai rapidă a solicitărilor contribuabililor, în cadrul DGFP Suceava se vor face o serie de modificări funcţionale ce ţin de circuitul documentelor, încadrarea în termenul de realizare a obiectivelor, precum şi modificări structurale.
Petrică Ropotă a declarat că aceste măsuri vor fi luate pentru ca persoanele fizice şi juridice să beneficieze de reducerea timpilor de aşteptare la emiterea documentelor solicitate.
„Având în vedere că în Direcţia de Finanţe foarte mulţi contribuabili merg de la un birou la altul prin toată clădirea şi pierd timp pentru obţinerea unor documente pe care le solicită, prin revizuirea activităţii noastre, <plimbările> contribuabililor se vor transforma în plimbările documentelor, de către funcţionarii noştri. În aşa fel contribuabilii vor avea contact doar cu înregistrarea cererii şi cu primirea documentelor solicitate”, a explicat directorul DGFP Suceava.
Actuala intrare în DGFP Suceava va fi folosită doar de angajaţii instituţiei
El a spus că începând cu 1 martie, contribuabilii se vor adresa doar la birourile care vor fi amenajate în Trezoreria Suceava, urmând ca problemele să fie preluate şi rezolvate de funcţionari.
„În acest fel, contribuabilii nu vor trebui să mai urce la birouri decât în mod excepţional, cum ar fi în cazul unui control fiscal care se poate desfăşura la sediul DGFP Suceava. Astfel, în cazul în care se ajunge în situaţia în care este necesară o relaţie directă cu unii contribuabili, potrivit noilor reglementări, aceştia vor veni la sediul nostru, se vor legitima şi vor fi preluaţi de funcţionarul care se ocupă de problema respectivă. Prin noile măsuri pe care le luăm, separăm activităţile pentru care nu este necesară prezenţa contribuabililor la locul de muncă al funcţionarilor de cele la care contribuabilii trebuie să fie prezenţi. Iar la acestea din urmă, rezolvarea problemelor trebuie să se facă în mod optim şi într-un termen cât mai scurt”, a mai spus Ropotă.
Practic, odată cu implementarea noilor măsuri, contribuabilii care vor să depună cereri şi să ridice documente de la DGFP Suceava vor face acest lucru doar în incinta Trezoreriei Suceava. Pe actuala intrare a DGFP Suceava vor avea acces numai funcţionarii din aceste instituţii şi doar în cazuri speciale contribuabilii.
(24 feb 2010, 13:32:26