Direcţia Generală a Finanţelor Publice Suceava a avertizat opt primării din judeţ care nu au transmis la Ministerul Finanţelor Publice datoria publică pe care o au. Potrivit şefului Finanţelor sucevene, Petrică Ropotă, 45 de primării din judeţ nu au transmis aceste informaţii, urmând ca ele să fie verificate de inspectorii DGFP. Ropotă a explicat că, potrivit prevederilor legale în vigoare, unităţile administrativ teritoriale sunt obligate să transmită către Ministerul Finanţelor Publice, până în a 15-a zi a fiecărei luni, informaţii pentru luna anterioară prin intermediul unui formular intitulat „Situaţie privind finanţarea rambursabilă contractată direct fără garantarea statului sau garantate de unitatea administrativ teritorială”. Directorul DGFP Suceava a mai precizat că potrivit Legii finanţelor publice locale, unităţile administrativ - teritoriale au obligaţia să transmită Ministerului Finanţelor Publice o copie după documentele primare care atestă, după caz, contractarea împrumuturilor autorizate de comisia Ministerului, precum şi actul adiţional la contractul / acordul de împrumut /garantare, dacă sunt aduse modificări la acestea, cu respectarea clauzelor contractuale.
Petrică Ropotă a precizat că până în prezent, dintre cele 45 de primării care nu au depus aceste documente, opt au fost avertizate, şapte sunt în verificare, urmând ca inspectorii fiscali să se prezinte în control şi la celelalte 30.
„Având în vedere situaţia precară a primăriilor din judeţ din cauza crizei financiare, dar şi pentru că e primul control de acest fel, s-au aplicat într-o primă fază doar avertismente verbale, potrivit legii. Solicit tuturor primarilor să aibă în vedere respectarea prevederilor legale privind raportarea datoriei publice locale pentru a preîntâmpina transformarea avertismentului în amenzi contravenţionale”, a spus directorul DGFP Suceava.
48 de primării nu au depus la Finanţe situaţiile financiare anuale
Pe de altă parte, Petrică Ropotă a precizat că 48 de primării din judeţ nu au depus situaţiile financiare anuale, obligaţie stabilită prin Legea contabilităţii. El a arătat că termenul de depunere a acestor documente a fost până la data de 25 ianuarie 2010. Şeful Finanţelor sucevene a mai adăugat că alte 54 de primării din judeţ nu au depus în termen legal o serie de alte raportări obligatorii, respectiv bilanţul şi situaţia plăţilor restante, documente care ar trebui depuse lunar la DGFP Suceava. „Îi sfătuim pe primarii care ştiu că nu au prezentat aceste situaţii să respecte termenele stabilite de lege, cu atât mai mult cu cât aceste raportări trebuie să fie depuse în mod obligatoriu”, a mai spus Ropotă.