Criza de personal ce se manifestă în ultima perioadă în structurile locale ale MAI pare să-şi fi atins vârful la Serviciul Judeţean al Poliţiei Transporturi Suceava, unde un singur om a ajuns să răspundă de două posturi de poliţie. Este doar vârful crizei generale de personal de la structura de poliţie care răspunde de problemele care apar în trenuri şi în gări, oamenii legii încercând totuşi să se descurce aşa cum pot.
Cele două posturi de poliţie din structura „Transporturi Feroviare” (TF) acoperite de un singur om al legii se găsesc în gări importante din judeţ, Rădăuţi şi Dorneşti. Deşi activitatea feroviară din zonă a scăzut în ultima perioadă, totuşi cele două puncte au rămas importante, mai ales Gara Dorneşti fiind un important nod feroviar, cu un însemnat trafic de marfă dinspre Ucraina, tranzitată inclusiv de trenuri internaţionale de persoane. Apoi, şeful de post răspunde de toată zona Rădăuţi, pe traseul de linie ferată de până la Putna, dar şi pe cel care continuă până la Nisipitu, unde linia ferată închisă se află oficial în conservare şi unde anul trecut s-au semnalat două furturi de cale ferată.
S-au împuţinat până a rămas unul
Agentul şef Dumitru Strungariu este de ani de zile şeful Postului de Poliţie TF Rădăuţi. O perioadă a avut doi colegi subalterni, apoi unul, după care a rămas singur. În urmă cu puţină vreme, şeful de post din Dorneşti s-a pensionat, astfel că agentul şef a primit misiunea de a se ocupa şi de problemele de aici. Astfel a ajuns să fie şef peste două posturi de poliţie, dar fără să aibă nici măcar un singur subaltern.
O situaţie sinonimă cu o criză profundă de personal, şansa omului legii fiind că în ultima perioadă în zonă nu au fost probleme deosebite.
Criza de personal, cauze multiple
La Serviciul Judeţean al Poliţiei Transporturi Suceava schemele de personal sunt incomplete de ani de zile, situaţii asemănătoare fiind şi la alte structuri similare din ţară. Mirajul unor transferuri în locuri mai „călduţe”, tăierea plăţii chiriilor, blocarea unor posturi, toate au dus la această situaţie.
Câteva pensionări ale cadrelor mai în vârstă la finele anului trecut au înrăutăţit însă situaţia, cazul de la Rădăuţi fiind doar un exemplu care reprezintă vârful crizei. Speranţe de redresare sunt, însă nu pentru viitorul apropiat. Există semnale că după mulţi ani şcolile de poliţie vor şcolariza agenţi specializaţi în domeniul „Transporturi Feroviare”, după finalizarea studiilor aceştia urmând să fie repartizaţi la posturile de poliţie cu scheme de personal deficitare. Până atunci însă fiecare trebuie să se descurce cum poate.
Personalul din cadrul Serviciului Judeţean al Poliţiei Transporturi Suceava refuză să se plângă de această criză, oamenii legii spunând că îşi fac treaba în condiţiile existente şi nu sunt depăşiţi de situaţie.
(10 feb 2010, 11:29:35