Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
miercuri, 3 feb 2010 - Anul XV, nr. 27 (4318)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9759 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7742 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook

Obstacole la tot pasul

Gropile şi denivelările pun stăpânire pe şoseaua principală a Sucevei

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)
Click aici pentru VIDEO

Artera principală a Sucevei creează din ce în ce mai multe probleme şoferilor.
Starea şoselei nu a fost nici în trecut prea bună, însă acum, după ninsorile căzute şi intervenţiile cu materiale antiderapante, drumul a ajuns într-o stare proastă. În unele zone gropile au răsărit una lângă alta şi nu pot fi evitate, în timp ce aproape fiecare canal din carosabil înseamnă un crater adânc.

Ieri, reporterii Monitorul au făcut o analiză în teren a stării drumului. Încă de la intrarea în oraş dinspre Fălticeni, porţiunea de şosea din jurul sensului giratoriu este într-o stare jalnică. Gropi una lângă alta, unele cârpite cu pavele, înconjoară sensul, mai ales pe banda I de deplasare. De o parte şi de alta a drumului, gropile, majoritatea formate în jurul canalelor, se succed şi în continuare, cele mai multe fiind în zona Metro şi în apropiere de Inspectoratul de Poliţie Judeţean Suceava. După semaforul de la Primărie urmează o porţiune de asfalt relativ bună, încă nici aici nu putem vorbi de un covor asfaltic de calitate.

 

Gropi la tot pasul, din Centru şi până în Burdujeni

Ajunşi pe porţiunea de drum din Centru şi până la sensul giratoriu din cartierul Burdujeni, putem vorbi de o adevărată concentraţie de gropi. Şoferii care au proasta inspiraţie să coboare valea de la Grup pe banda I de mers au de evitat o succesiune de cratere formate în jurul canelelor, unele foarte periculoase. O problemă aparte este şi lângă Sala Sporturilor, unde un canal cufundat în asfalt între cele două benzi de mers îi pune pe şoferi la grea încercare, nu puţine fiind situaţiile când cei de pe banda I „muşcă” din cealaltă bandă, existând pericolul de a provoca accidente.
Pe porţiunea dintre Bazar şi sensul giratoriu de lângă Shopping City, putem vorbi de cel mai prost asfalt de pe artera principală. Gropi adânci, formate recent, pe ambele sensuri de mers şi o sumedenie de canale care nu sunt la nivel pun la grea încercare îndemânarea şoferilor şi pivoţii maşinilor. La concurenţă se află porţiunea de drum dinainte de staţia de la Orizont, pe ambele sensuri de mers situaţia înrăutăţindu-se în ultima perioadă.
Dacă mai adăugăm şi denivelările foarte pronunţate de la tot pasul, avem un tablou complet al unei şosele aflate într-o stare proastă, care necesită reparaţii urgente.
 

Maşini stricate şi pericol de accidente

Pe lângă faptul că strică maşinile, gropile din asfalt pun în pericol şi siguranţa rutieră.
„Peste tot sunt canale lăsate în asfalt şi nu o dată s-a întâmplat ca şoferul de pe banda I să le evite intrând brusc în faţa mea. De fiecare dată am reuşit să-l evit la mustaţă. După ninsorile din ultima vreme şoseaua e mai găurită, iarna trecută am avut noroc că nu a nins la fel de mult, acum însă s-a văzut imediat”, ne-a declarat Marius Mihai, un şofer din Suceava.
Taximetriştii sunt categoria de şoferi care resimt foarte puternic starea proastă a drumurilor.
„Pe lângă străzile secundare, care ştim cum sunt, acum foarte greu se circulă şi pe Calea Unirii, pe partea dintre Carrefour şi Mall. În afară de gropile de aici, peste tot sunt probleme cu capacele de canal, care nu sunt aliniate cu şoseaua. Peste tot pe unde am fost în străinătate erau aliniate perfect, numai la noi nu se poate face aşa ceva”, s-a plâns Sorin Boicu, taximetrist în Suceava.

 

Plombarea cu pavelele, soluţia pentru 2010

În ceea ce priveşte autorităţile, acestea continuă să meargă pe varianta plombărilor cu pavele, chiar ieri o echipă a Direcţiei Domeniului Public din cadrul Primăriei municipiului Suceava lucrând la astuparea de gropi în acest mod.
„Ca soluţie temporară realizăm aceste plombări la rece, cu pavele. Este o variantă care nu este costisitoare, lucrările fiind realizate de oamenii noştri cu pavele refolosite. Problema este că timpul de lucru e lung şi nu avem decât o echipă care se ocupă de aceste plombări”, a precizat viceprimarul Sucevei Lucian Harşovschi.
Pe de altă parte, el a explicat că firmele care au lucrat pe principala arteră a Sucevei au obligaţia de a readuce şoseaua la starea iniţială, iar acest lucru va fi realizat imediat ce vremea va permite.
Cât priveşte o refacere generală a şoselei, speranţele sunt doar pe termen lung.
„Nu ar avea rost să intervenim acum, deoarece avem un proiect ce presupune turnarea unui nou covor asfaltic, prin fonduri europene. Proiectul este întocmit, anul acesta va fi licitaţia şi cel mai probabil vom putea beneficia de el anul viitor”, a precizat Harşovschi.
Aşadar, cel puţin pentru 2010, putem spera cel mult la o cârpire a şoselei. Până la urmă ar fi bună şi aceasta, însă cu condiţia să fie realizată mai bine decât până acum şi în timp cât mai scurt.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Gropile şi denivelările pun stăpânire pe şoseaua principală a Sucevei.
 Vizualizări articol: 5223 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gropile şi denivelările pun stăpânire pe şoseaua principală a Sucevei0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   S trimis de
( 3 feb 2010, 12:23:33
chiar daca se va turna un nou covor asfaltic el va fi spart ca de obicei ....
1.1  RE: S trimis de
( 3 feb 2010, 12:49:33
Stai linistit,nu se va turna nimic,cel mult pavele,doar ne-a promis cel preamarit de la primarie ca o sa faca el sa se circule cat de cat.Cand sta cu mana intinsa sa ne ia impozitele nu scoate un cuvintel despre halul in care a ajuns infrastructura stradala in comuna noastra!Exista sate unde se circula mult mai bine decat la noi,chiar daca acolo e prundis tasat.Oameni buni,pana cand nu va plati cineva pentru accidentele produse exclusiv din vina administratorilor drumurilor,nu se vor ocupa veci si pururi,decat daca e ceva interesant de muls!Nici macar nu e nevoie de vreun exemplu:oricand se va spune ca soferul nu a redus viteza si este vinovat de producerea accidentului.Cand ati citit sau auzit undeva SA RECUNOASCA autoritatile ca din vina starii nenorocite a drumurilor mor oameni nevinovati?Nu,totdeauna e vinovat soferul.Pentru primarul nostru dezideratul e sa faca sa se circule cat de cat!Orice declaratie face asta declara,,cat de cat'
2.   Si ,,Transfagarasanul' este tare distrus! trimis de
( 3 feb 2010, 13:05:57
Si ,,Transfagarasanul' este distrus!

Gropi ad�nci, formate recent, pe ambele sensuri de mers si o sumedenie de canale care nu sunt la nivel pun la grea �ncercare �ndem�narea soferilor si pivotii masinilor.
2.1  RE: Si ,,Transfagarasanul' este tare distrus! trimis de
( 3 feb 2010, 16:08:17
Probabil uiti de faptul ca Transfagarasan este o sosea care este foarte supusa degradarii tocmai datorita locului unde este amplasata. La acele inaltimi ploile si ninsorile sunt ceva normal chiar si iarna si, la cat inghet/dezghet se face in decursul unui an sau la cata apa se scurge pe acolo, nici cel mai al naibii asfalt nu ar dura prea multi ani.

Gropile multe sunt in zona Arefu - Baraj Vidraru daca tot vorbim despre lucruri concrete si aici sunt de acord, s-ar putea face multe. Insa in partea cea mai de sus drumul este chiar ok, spre surprinderea multora. Cea mai simpla cale de a se lamuri este sa se vizioneze episodul in care cei de la Top Gear au fost pe Transfagarasan si o sa se vada foarte clar acel asfalt care nu era abia turnat dar care a fost gandit de la inceput cu cap, sa reziste acolo sus.
2.2  RE: Si ,,Transfagarasanul' este tare distrus! trimis de
( 3 feb 2010, 22:45:40
Se refera la str N Labis (parca asa se numeste), care duce de pe Traian Vuia in Zamca (Serpentine) si traverseaza strada (in cazul in care poate fi numita astfel) Cernauti.
2.3  RE: Si ,,Transfagarasanul' este tare distrus! trimis de
( 4 feb 2010, 08:41:50
Nu altitudinea este problema, ci calitatea asfaltului si a lucrarii este problema. In tarile nordice ma indoiesc ca se circula pe drumuri pietruite. Si nici nu cred ca fac lucrari de asfaltare in fiecare an.
3.   Starea drumurilor-starea natiunii trimis de
( 3 feb 2010, 13:08:40
Nu cred ca pot gasi un cuvant corect in limba romana cu care sa-i compar pe cei care ne conduc ,,destinele si gropile' cu mult spor la tocat bani.Anul acesta este criza,anul trecut la fel,de 20 de ani avem parte de explicatii si de greaua mostenire lasata de cei dinainte.Dle Lungu,dar inaintea dv,cine a patronat comuna noastra?Sau de vina pt faptul ca nu avem strazi era atunci partidul liberal,nu va lasa sa faceti nimic,sa nu preia cumva dusmanii mostenirea!Dimineata cand va treziti sunteti multumit ce vedeti in oglinda?Chiar nu va este rusine cand va uitati in ochii soferilor spre exemplu,si le cereti bani de impozite?Eu cred ca dv ar trebui sa le dati bani,nu sa le cereti.Cand faceati acuzatii asupra soferilor de taxi ca sunt hoti,ca-si schimba rotile ca sa scoata 3 bani in plus la km,v-ati intrebat cumva ce le mai ramane dupa ce isi repara masinile?Stiti ca sunt oameni care si-au pierdut masinile pt ca nu si-au putut plati ratele de bine ce le merge?Sa traiti bine,ca si noi toti!
4.   Gropi trimis de
( 3 feb 2010, 13:52:38
daca ce ati scris voi in articol sunt drumuri rele....de la cinema in deal....ala arata mai ceva ca dupa bombardament. din 2 in 2 metri cate un sant cat toata strada in care sa iti strici masina!!!
5.   Tot noi trimis de
( 3 feb 2010, 16:29:57
dragii mei comentatori ,dragii mei cititori cred ca stiti ca toate stricaciunile la masini tot noi le platin ,contribuabilii ,pt ca primaria nu a castigat niciun proces cu nicio societate de asigurari, ma refer la acei care au fost destepti si si-au facut casco. nu va mai obositi sa scrieti nici macar sa cititi. ca baliverne de genul "Nu ar avea rost sa intervenim acum, deoarece avem un proiect " le auzim mai bine de 6 ani incoace. eu va recomand sa va ginditi cu cine votati in iunie 2012 fara sa porniti de la premisa " crezi ca daca vine altul face ceva? nu vrea si el sa se imbogateasca?"
6.   Naspa trimis de
( 3 feb 2010, 16:37:28
LUNGULE ITI PLACE CUM ARATA CENTRUL SUCEVEI?? E MAI RAU CA LA PRELIPCA TARANULE.
7.   E frumos trimis de
( 3 feb 2010, 17:43:12
In orasul Suceava e minunat sa mergi cu masina. Micile insulite de asfalt care separa o groapa de alta dau farmec acestui tablou. Este o feerie de nedescris laughing
8.   Solutie trimis de
( 3 feb 2010, 18:30:54
eu am rezolvat problema, mi-am luat gip. Acu nu mai simt groapele
9.   ... trimis de
( 3 feb 2010, 20:17:39
Cat timp mergi cu masina institutiei aceste gropi nu sunt o problema (pentru ei, edilii nostri care ne conduc).

Pentru noi... bucuria celor de la service-uri, mai ales daca ai o masina noua care este in garantie si esti obligat sa o repari numai la unitatile specializate. Si uite asa se duce polita CASCO (pentru cei care o au), si uite asa te miri ca numai dupa un an deza ince problemele pe la bucse, arcuri sau chiar baia de ulei.

Nu mai vorbesc de nevestele noastre care sunt "specialiste" in a testa toate gropile care le ies in cale. Noi... ramanem cu reparatiile si cu injuraturile adresate... memelor lor.
10.   Sa traiti bine trimis de
( 4 feb 2010, 00:15:04
dom gropar al sucevai garanteaza un asfalt de prelipca si atat

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei