Artera principală a Sucevei creează din ce în ce mai multe probleme şoferilor.
Starea şoselei nu a fost nici în trecut prea bună, însă acum, după ninsorile căzute şi intervenţiile cu materiale antiderapante, drumul a ajuns într-o stare proastă. În unele zone gropile au răsărit una lângă alta şi nu pot fi evitate, în timp ce aproape fiecare canal din carosabil înseamnă un crater adânc.
Ieri, reporterii Monitorul au făcut o analiză în teren a stării drumului. Încă de la intrarea în oraş dinspre Fălticeni, porţiunea de şosea din jurul sensului giratoriu este într-o stare jalnică. Gropi una lângă alta, unele cârpite cu pavele, înconjoară sensul, mai ales pe banda I de deplasare. De o parte şi de alta a drumului, gropile, majoritatea formate în jurul canalelor, se succed şi în continuare, cele mai multe fiind în zona Metro şi în apropiere de Inspectoratul de Poliţie Judeţean Suceava. După semaforul de la Primărie urmează o porţiune de asfalt relativ bună, încă nici aici nu putem vorbi de un covor asfaltic de calitate.
Gropi la tot pasul, din Centru şi până în Burdujeni
Ajunşi pe porţiunea de drum din Centru şi până la sensul giratoriu din cartierul Burdujeni, putem vorbi de o adevărată concentraţie de gropi. Şoferii care au proasta inspiraţie să coboare valea de la Grup pe banda I de mers au de evitat o succesiune de cratere formate în jurul canelelor, unele foarte periculoase. O problemă aparte este şi lângă Sala Sporturilor, unde un canal cufundat în asfalt între cele două benzi de mers îi pune pe şoferi la grea încercare, nu puţine fiind situaţiile când cei de pe banda I „muşcă” din cealaltă bandă, existând pericolul de a provoca accidente.
Pe porţiunea dintre Bazar şi sensul giratoriu de lângă Shopping City, putem vorbi de cel mai prost asfalt de pe artera principală. Gropi adânci, formate recent, pe ambele sensuri de mers şi o sumedenie de canale care nu sunt la nivel pun la grea încercare îndemânarea şoferilor şi pivoţii maşinilor. La concurenţă se află porţiunea de drum dinainte de staţia de la Orizont, pe ambele sensuri de mers situaţia înrăutăţindu-se în ultima perioadă.
Dacă mai adăugăm şi denivelările foarte pronunţate de la tot pasul, avem un tablou complet al unei şosele aflate într-o stare proastă, care necesită reparaţii urgente.
Maşini stricate şi pericol de accidente
Pe lângă faptul că strică maşinile, gropile din asfalt pun în pericol şi siguranţa rutieră.
„Peste tot sunt canale lăsate în asfalt şi nu o dată s-a întâmplat ca şoferul de pe banda I să le evite intrând brusc în faţa mea. De fiecare dată am reuşit să-l evit la mustaţă. După ninsorile din ultima vreme şoseaua e mai găurită, iarna trecută am avut noroc că nu a nins la fel de mult, acum însă s-a văzut imediat”, ne-a declarat Marius Mihai, un şofer din Suceava.
Taximetriştii sunt categoria de şoferi care resimt foarte puternic starea proastă a drumurilor.
„Pe lângă străzile secundare, care ştim cum sunt, acum foarte greu se circulă şi pe Calea Unirii, pe partea dintre Carrefour şi Mall. În afară de gropile de aici, peste tot sunt probleme cu capacele de canal, care nu sunt aliniate cu şoseaua. Peste tot pe unde am fost în străinătate erau aliniate perfect, numai la noi nu se poate face aşa ceva”, s-a plâns Sorin Boicu, taximetrist în Suceava.
Plombarea cu pavelele, soluţia pentru 2010
În ceea ce priveşte autorităţile, acestea continuă să meargă pe varianta plombărilor cu pavele, chiar ieri o echipă a Direcţiei Domeniului Public din cadrul Primăriei municipiului Suceava lucrând la astuparea de gropi în acest mod.
„Ca soluţie temporară realizăm aceste plombări la rece, cu pavele. Este o variantă care nu este costisitoare, lucrările fiind realizate de oamenii noştri cu pavele refolosite. Problema este că timpul de lucru e lung şi nu avem decât o echipă care se ocupă de aceste plombări”, a precizat viceprimarul Sucevei Lucian Harşovschi.
Pe de altă parte, el a explicat că firmele care au lucrat pe principala arteră a Sucevei au obligaţia de a readuce şoseaua la starea iniţială, iar acest lucru va fi realizat imediat ce vremea va permite.
Cât priveşte o refacere generală a şoselei, speranţele sunt doar pe termen lung.
„Nu ar avea rost să intervenim acum, deoarece avem un proiect ce presupune turnarea unui nou covor asfaltic, prin fonduri europene. Proiectul este întocmit, anul acesta va fi licitaţia şi cel mai probabil vom putea beneficia de el anul viitor”, a precizat Harşovschi.
Aşadar, cel puţin pentru 2010, putem spera cel mult la o cârpire a şoselei. Până la urmă ar fi bună şi aceasta, însă cu condiţia să fie realizată mai bine decât până acum şi în timp cât mai scurt.
( 3 feb 2010, 12:23:33