Preşedinţii şi administratorii a patru asociaţii de proprietari din municipiul Suceava vor avea de plătit din buzunarul propriu amenzi de până la 2.000 de lei, pentru că au încălcat legea de funcţionare şi organizare a asociaţiilor, precum şi o decizie a Consiliului Local Suceava.
Conform Legii 230/2007, asociaţiile de proprietari trebuie să convoace Adunarea generală a locatarilor în primul trimestru al anului, în vreme ce o decizie a Consiliului Local Suceava le obligă să comunice la primărie data acestei întâlniri până la finele lunii ianuarie.
“Sunt patru asociaţii mai mari care nu au stabilit şi nu ne-au comunicat data la care vor avea loc aceste Adunări Generale şi alegeri, încât acestea vor fi amendate cu sume cuprinse între 200 şi 2.000 de lei, date pe persoană fizică, preşedintelui şi administratorului de asociaţie.
Faptul că nu au venit să ne comunice data acestor adunări generale şi că nu le-au programat este o dovadă de nepăsare şi chiar lipsă de bun simţ faţă de locuitorii municipiului Suceava şi administraţia locală”, a declarat ieri viceprimarul Sucevei Lucian Harşovschi.
Amenzile vor fi aplicate conducerii celor patru asociaţii de proprietari în funcţie de numărul de locatari.
O altă neregulă semnalată de viceprimar în cazul altor asociaţii de proprietari este legată de modul de organizare a alegerilor şi adunărilor generale.
“Au fost cazuri, la unele asociaţii, când au reuşit să-i prostească pe proprietari să semneze că au luat la cunoştinţă data la care va avea loc Adunarea Generală, când de fapt le-au dat să semneze doar că sunt de acord cu convocarea acestei întruniri a locatarilor, fără să le comunice data şi locul”, a precizat Harşovschi.
Drept urmare, în următoarele trei luni vor avea loc adunări generale la toate cele 105 asociaţii de proprietari din municipiul Suceava, în cadrul acestora putând fi stabilită o nouă structură de conducere.
( 3 feb 2010, 12:45:08