Gerul năprasnic care s-a abătut asupra judeţului de o săptămână pune mari probleme şoferilor, mulţi fiind nevoiţi să-şi lase maşinile în parcări, deoarece la prima oră a dimineţii nu le pot porni. Cum cel mai adesea problemele pleacă de la baterii, vânzările la acest produs au crescut foarte mult, singurii mulţumiţi fiind cei care le comercializează.
Ieri, în jurul prânzului, sediul „Baterii Rombat”, în cartierul George Enescu din municipiul Suceava, era înconjurat de maşinile şoferilor veniţi să-şi încarce bateriile ori să-şi achiziţioneze altele noi. Aglomeraţia este deja o obişnuită pentru angajaţii unităţii, care reuşesc să facă cu greu faţă cererilor privind încărcările de acumulatori.
„Vânzările sunt foarte mari, cam de 10.000 de lei pe zi. De când s-a instalat gerul, vindem cu 50% mai mult decât de obicei, la fel a fost şi în perioada din decembrie când a fost mai frig. În ceea ce priveşte încărcările, cred că e o creştere de peste 70%, unii trebuie să aştepte şi câte trei zile ca să-şi ia bateria”, ne-a declarat Constantin Cojocaru, economist la Rombat.
El a declarat că acumulatorii au preţuri cuprinse între 140 de lei (în cazul celor de 35 de amperi, folosiţi la maşini de capacitate mică, gen Matiz sau Tico), şi 315-320 de lei, la acumulatorii de 110 amperi, pentru maşinile de teren.
În privinţa bateriilor pentru Dacia Logan, acestea au preţuri care pleacă de la 175-180 de lei, în cazul vehiculelor pe benzină, şi de la 220 de lei, la maşinile diesel.
În ceea ce priveşte o încărcare, tarifele variază între 15 şi 40 de lei, funcţie de locul din care au fost achiziţionate bateriile, vechime sau capacitate.
Vânzări duble
Aceleaşi vânzări foarte mari se înregistrează şi la TehnoDinamic Suceava.
„Vânzările aproape că s-au dublat de când este foarte frig, la toate felurile de baterii, atât cele româneşti, cât şi cele de import”, ne-a declarat un reprezentant al magazinului, precizând că acumulatorii costă între 150 de lei şi 600 de lei, funcţie de producător şi putere. În mai toate cazurile, bateriile au o garanţie de doi ani.
Specialiştii din domeniu ne-au explicat că în condiţiile temperaturilor extreme din ultimele zile, maşinile pot să nu pornească din cauze multiple, nu puţine fiind cazurile când bateriile erau în perfectă stare de funcţionare, dar cu toate acestea vehiculele nu putea fi pornite, după ce bujii sau alte componente pur şi simplu au cedat.
(30 ian 2010, 07:11:10