Frigul extrem a provocat probleme importante şi pe calea ferată. Majoritatea trenurilor au circulat cu întârzieri de aproximativ o oră, iar o şină a crăpat din cauza gerului în apropiere de Dolhasca, provocând blocarea temporară a traficului feroviar.
Temperaturile de -30 de grade înregistrate la nivelul solului au dat peste cap circulaţia trenurilor de călători. Aşa se face că cele mai multe garnituri au avut întârzieri de zeci de minute. Cel mai mari întârzieri s-au consemnat în privinţa trenurilor de lung parcurs. Rapidul 757 Bucureşti Nord - Suceava Nord a ajuns la destinaţie cu 80 de minute peste ora prevăzută în Mersul Trenurilor, aceeaşi întârziere fiind înregistrată şi de alte trei trenuri, acceleratul 1851 Constanţa - Suceava Nord, internaţionalul 382-1 Bucureşti - Vadu Siret şi rapidul 551 Bucureşti Nord - Suceava Nord. Şi acceleratul 1931 Iaşi - Cluj Napoca a ajuns în Staţia CF Suceava cu întârziere, în acest caz fiind vorba de 40 de minute.
„Aceste întârzieri sunt cauzate de restricţiile de circulaţie impuse pe anumite tronsoane. Temperaturile scăzute au acţionat asupra şinelor de cale ferată, iar pentru a nu apărea evenimente deosebite garniturile circulă cu viteze cu 20-40 km/h mai mici faţă de cele normale”, a declarat unul dintre ceferiştii suceveni.
Şină de cale ferată, crăpată între Dolhasca şi Paşcani
O situaţie aparte s-a înregistrat ieri, în jurul prânzului, între Dolhasca şi Paşcani. Din cauza gerului, o şină a crăpat, iar circulaţia trenurilor a fost întreruptă pentru aproximativ 60 de minute. Reprezentanţii Căilor Ferate au remediat defecţiunea, iar trenurile şi-au putut continua drumul spre destinaţie.
Tot ca urmare a temperaturilor scăzute, personalul Putna - Suceava le-a oferit pasagerilor o călătorie în condiţii extreme. Filtrele de motorină au îngheţat, iar furnizarea căldurii a fost imposibilă, garnitura de tren ajungând la Suceava „îngheţată” la propriu.