Mai mult de 60 % dintre reclamaţiile care ajung la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Suceava sunt întemeiate, iar după cercetarea acestora, rezultatul este în favoarea consumatorului. Un raport pe anul 2009 al CJPC privind reclamaţiile înregistrate arată faptul că 65 % dintre acestea au fost soluţionate în favoarea consumatorului.
Directorul coordonator al CJPC Suceava, Elena Oanea, a declarat că „anul trecut s-au înregistrat 1004 reclamaţii din partea consumatorilor, iar 67% dintre acestea vizau sfera serviciilor”. Dintre acestea, de o complexitate deosebită au fost cele care s-au referit la serviciile financiar-bancare şi la serviciile financiare prestate de instituţii nebancare (IFN-uri). Astfel, pe această temă, la CJPC Suceava s-au înregistrat 84 de reclamaţii, 53 dintre acestea soluţionându-se în favoarea consumatorilor. Principalele probleme reclamate au fost majorarea nejustificată a dobânzii sau a comisionului de administrare a creditului şi nerespectarea clauzelor contractuale. După analiza acestor reclamaţii, s-au aplicat 25 de amenzi în valoare de 143 de mii de lei.
Anul trecut, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Suceava a efectuat 3.368 de acţiuni de control. Au fost verificaţi 1212 operatori economici, comercianţi de produse alimentare, atât din mediul urban, cât şi rural, 1223 de comercianţi de produse nealimentare, cât şi 933 de prestatori de servicii. Inspectorii CJPC au retras definitiv de la comercializare produse neconforme în valoare totală de aproape 170 de mii de lei, din care, produse nealimentare în valoare de 158.777 de lei şi produse alimentare în valoare de 11.047 de lei şi s-a oprit temporar activitatea a 91 de operatori economici.
(20 ian 2010, 18:25:13
asa e rezolvarea in favoarea reclamantului???