Conducerea Primăriei Suceava a iniţiat o campanie de informare a proprietarilor de locuinţe din municipiu asupra drepturilor şi obligaţiilor pe care le au, conform legii, în raport cu asociaţiile de proprietari.
În acest scop, de ieri au fost distribuite 3000 de afişe cu informaţii extrase din legea 230/2007, privind funcţionarea Asociaţiilor de Proprietari, acestea urmând să fie lipite la toate intrările în scările de bloc din Suceava, precum şi la sediile asociaţiilor de proprietari.
Iniţiatorul acestei campanii, viceprimarul Lucian Harşovschi, le-a prezentat ieri afişul administratorilor şi preşedinţilor de asociaţii, prezenţi la întâlnirea lunară care are loc la sediul Primăriei Suceava, acestora revenindu-le şi responsabilitatea de a pune respectivul afiş la fiecare scară de bloc.
Afişul prezintă informaţii legate de obligativitatea organizării adunărilor generale ale locatarilor, convocate pe bază de tabel nominal, semnat de proprietari, problemele care sunt discutate în aceste adunări, obligaţiile şi drepturile preşedinţilor de asociaţii şi ale administratorilor, dar şi pe cele ale locatarilor.
De exemplu, la drepturi, proprietarii pot solicita lămuriri referitoare la listele de plată, pe care trebuie să le primească în maxim şapte zile.
De cealaltă parte, este menţionată obligaţia de a-şi achita cheltuielile comune, de a permite accesul în locuinţă pentru verificarea instalaţiilor comune, de a repara pe cheltuială proprie şi de a nu dezafecta ţevile de pe proprietatea comună, adică unele dintre cele mai des întâlnite probleme în blocurile de locuinţe.
(13 ian 2010, 11:21:07