Noapte albă pentru sucevenii pasionaţi de spoturile publicitare adevărate, necenzurate şi inteligente. Sâmbătă noaptea, Casa de Cultură Suceava a fost gazda unui eveniment consacrat pe plan naţional şi internaţional, „Noaptea devoratorilor de publicitate”. Suceava a fost unul dintre cele patru oraşe gazdă ale „Nopţii devoratorilor de publicitate”, iar evenimentul de sâmbătă seara a pus punct turneului din acest an, care a debutat la Iaşi şi a continuat la Timişoara şi Cluj.
„Noaptea Devoratorilor de Publicitate” este un show creat de către Jean Marie Boursicot în 1981 şi de atunci s-a transformat într-un fenomen planetar, cucerind inimile şi minţile pasionaţilor de publicitate din peste 40 de ţări. Ore întregi de calupuri de publicitate neîntreruptă de filme, spoturi necenzurate, care nu rulează la televizor, aceasta au putut viziona sucevenii care au ales să-şi petreacă noaptea de sâmbătă la Casa de Cultură. Din păcate, nu mulţi au fost însă sucevenii care au „devorat” publicitatea, iar organizatorii evenimentului, MSA Events, au declarat că „s-au vândut sub trei sferturi din bilete, devoratorii de aici fiind mai puţini decât cei din Timişoara, Cluj sau Iaşi”.
Trupa „Fără Zahăr”, invitată la eveniment
Monica Tarcău, PR Officer la MSA, a declarat că „Noaptea devoratorilor de publicitate este cel mai popular spectacol publicitar din Europa. Totul a pornit de la Jean Marie Boursicot, pentru care spoturile publicitare erau o fascinaţie şi a început să le colecţioneze, dând astfel naştere, în 1981, la prima ediţie a evenimentului”. România a găzduit prima „Noapte a devoratorilor publicitate” în anul 1995.
Orele neîntrerupte de publicitate au fost savurate de suceveni, iar Trupa „Fără Zahăr”, invitată la eveniment, şi care, de altfel, a şi jurizat finala spoturilor, a oferit sucevenilor şi un minispectacol care a îmbinat umorul, parodia şi versurile pline de duh cu linii muzicale actuale, inspirate.
Evenimentul a fost susţinut de branduri de prim rang precum Ovi by Nokia, BCR şi Iulius Mall.
Iată ce declară producătorul general, Dan Chişu, despre selecţia din acest an: „Ce este nou în programul Nopţii din 2009? Totul. Pentru că, deşi şi-a păstrat specificul, target-ul şi conceptul, conţinutul reflectă cam tot ce s-a creat în materie de advertising în ultimul an. Noaptea Devoratorilor de Publicitate este spaţiul virtual în care fiecare poate deveni orice, de la copywriter la consumator. Sau, cum îmi place mie să spun, Noaptea Devoratorilor de Publicitate este cea mai lungă pauză publicitară neîntreruptă de film.”