Trei pluguri semipurtate, o sărăriţă, un utilaj unimog şi o wolla sunt prezente pe străzile din municipiul Fălticeni pentru a îndepărta zăpada care cade necontenit de marţi. Prioritare pentru deszăpezire au fost drumul european 85, străzile care asigură legătura municipiului cu localităţile învecinate şi străzile secundare intens circulate.
Aşa cum am aflat de la şeful Serviciului utilităţi publice, inginer Gheorghe Pascaru, până ieri, la ora 12, utilajele primăriei au fost prezente pe toate străzile din oraş pentru a îndepărta zăpada depusă, fiind împrăştiate peste 200 mc de materiale antiderapante.
Pentru 12 tiruri bulgăreşti, echipate pentru circulaţia pe timp de vară, dar pe care iarna le-a prins în Fălticeni, a fost necesar ajutorul utilajelor Primăriei Fălticeni pentru a putea urca pantele de la intrare şi ieşire din municipiu.
Cu toate acestea, eforturile utilajelor au fost insuficiente, întrucât ieri a nins continuu, iar pe străzile slab circulate materialul anti-derapant a fost acoperit de zăpadă,
Prima zăpadă din această iarnă a dat peste cap traficul din municipiu doar în câteva intersecţii în pantă, dar nu din vina celor care administrează drumul, ci a şoferilor care nu şi-au echipat maşinile pentru iarnă. Majoritatea celor care au patinat au fost autoutilitare şi autoturisme cu tracţiune pe spate, cu anvelope de vară, unele chiar şi uzate.
Maşinile parcate la voia întâmplării împiedică deszăpezirea
O problemă cu care se confruntă municipalitatea la fiecare ninsoare în deszăpezirea oraşului sunt maşinile parcate pe partea dreaptă a străzilor, ceea ce face ca de cele mai multe ori intervenţia plugurilor semipurtate să fie imposibilă. Deşi poliţia rutieră a făcut apel la şoferi să-şi mute maşinile, acestea au rămas, în marea majoritate, pe partea carosabilă.
În ceea ce priveşte transportul de călători, din cele două autogări autobuzele au plecat conform graficului, mai puţin cele din tranzit, întârzieri de la câteva minute la câteva zeci de minute fiind la sosiri, cele mai mari (aproape două ore, miercuri seara) avându-le maşinile care au venit de la Iaşi. Aşa cum am aflat de la dispeceratul autogării Perpetum Trans, “se circula în condiţii de iarnă, pe drumuri cu zăpadă bătătorită, dar nu sunt trasee închise”.