Poştăriţa care deserveşte două sate din comuna Udeşti a ajuns subiect de discuţie şi de revoltă în toată comunitatea, sătenii plângându-se că aceasta a plecat peste hotare cu banii pe care i-a încasat de la ei pentru abonamentul la cablu TV.
Şefii acesteia au demarat cercetări, pentru a verifica ce s-a întâmplat în acest caz, în timp ce patronul societăţii de cablu spune că a observat încasări suspect de scăzute încă din luna august a acestui an.
Garafina Botezatu, angajată a Poştei Române, răspunde de Agenţia Poştală Ştirbăţ, deservind în ultimii ani localnicii din Chilişeni şi Ştirbăţ. Femeia colecta de la săteni abonamentul TV al SC Cable Vision SRL Botoşani, care are contract privind încasarea banilor de la clienţi cu Poşta Română. Femeia a luat sume în contul abonamentelor, pe perioade cuprinse între o lună şi trei luni, din câte se pare fără a le da oamenilor nici măcar chitanţe.
Revizorii de gestiune ai Poştei, verificări în teren
De aproape o lună de zile, aceasta a intrat în concediu de odihnă legal şi a plecat din ţară, şefii săi având informaţii că este în Italia sau în Spania. Cel puţin până în momentul de faţă femeia nu poate fi considerată dispărută, deoarece încă mai are câteva zile de concediu, iar membri familiei sale sunt rămaşi acasă.
„Revizorii de gestiune au început un control în cele două sate, şi există sesizări, deocamdată verbale, de la persoane care spun că au plătit cablul agentului poştal, însă nu figurează în evidenţe cu sumele achitate. Continuăm verificările pentru a stabili în ce măsură se confirmă aceste aspecte”, ne-a declarat un reprezentant al Oficiului Poştal Rural Mecanizat (OPRM) Suceava, unitate care are în subordine Agenţia Poştală Ştirbăţ.
Încasări mult prea mici în ultimele luni
Contactat telefonic, Alexandru Zbiera, directorul SC Cable Vision SRL Botoşani, a fost mult mai tranşant.
„Chiar eu m-am sesizat la un moment dat că încasările sunt mult mai mici decât în mod normal, aceste probleme apărând din lunile august şi septembrie. Este adevărat că s-ar putea ca unii abonaţi să nu fi vrut să plătească abonamente în această perioadă, însă această scădere nu se poate datora doar acestui aspect”, ne-a declarat Alexandru Zbiera. El a precizat că debitele totale se situează undeva în jurul sumei de 2.000 de lei, cu menţiunea că poştăriţa a achitat la un moment dat o parte din sumă.
Şefii poştăriţei aşteaptă sesizări scrise
Situaţia este cât se poate de complicată, mai ales în cazurile în care oamenii nu au facturi, debitele fiind greu de imputat factorului poştal.
„Vrem să-i asigurăm pe toţi clienţii noştri că tratăm cazul cu seriozitate şi vom lua măsuri drastice, care pot merge până la desfacerea contractului de muncă, dacă se va confirma că aceasta este vinovată. Totuşi, angajata este încă în perioada concediului de odihnă, şi deocamdată aşteptăm să revină la serviciu şi să vedem ce explicaţii poate oferi”, a mai precizat reprezentantul OPRM, transmiţându-le celor care au fost păgubiţi de poştăriţă să sesizeze acest fapt şi să depună reclamaţii scrise, numai aşa putându-se aduna probe care să certifice presupusele înşelătorii ale femeii.
A dat pensia pentru un bărbat mort
În primăvara acestui an, s-a depistat că aceeaşi poştăriţă a achitat timp de mai multe luni de zile pensia unui bărbat decedat. Din cercetările ulterioare, în care a fost implicată şi poliţia, s-a stabilit că Garafina Botezatu i-a virat pensia soţiei decedatului, fără a fi ştiut că bărbatul era mort, ci doar că era grav bolnav la pat.
Pentru că pensia nu poate fi dată decât titularului, acesta a primit o sancţiune administrativă, achitând totodată şi banii daţi ilegal şi urmând a încerca să-i recupereze, eventual în instanţă, de la soţia decedatului.