Accesul la fondul de carte existent în cele două biblioteci ale Universităţii „Ştefan cel Mare” din Suceava se face doar pe baza unui card electronic. Sistemul electronic a fost implementat recent de conducerea instituţiei de învăţământ superior, însă posesorii permiselor tradiţionale vor urma procedura clasică de vizare anuală, pe baza carnetului de student.
Biblioteca Universităţii „Ştefan cel Mare” a funcţionat în corpul A al instituţiei şi a fost mutată în corpul E, incintă în care se află şi biblioteca tehnică a facultăţilor de inginerie. Noua locaţie a permis schimbarea vechii metode de acces în bibliotecă, astfel că studenţii care vor să beneficieze de fondul de carte pus la dispoziţie de universitate trebuie să-şi achiziţioneze cardul electronic şi să achite taxa de înscriere.
Permisul de bibliotecă sub formă de card electronic se eliberează pe baza cărţii de identitate, a carnetului de student vizat şi a legitimaţiei sau a adeverinţei de salariat.
Taxa de înscriere la biblioteca universităţii este de 15 lei pentru studenţi, masteranzi, doctoranzi, personal auxiliar şi administrativ şi pentru cadrele didactice. Pentru utilizatorii externi, taxa de bibliotecă este de 30 de lei.
În cazul depăşirii termenului de împrumut la domiciliu se aplică sancţiuni. Nerestituirea la termen a documentelor de bibliotecă împrumutate de către utilizatori se sancţionează cu plata unei sume aplicate gradual, până la 50% din valoarea de inventar, actualizată cu aplicarea coeficientului de inflaţie la zi, conform regulamentului intern.