Înscrierea la examenul de bacalaureat din acest an şcolar se va face cu o săptămână mai devreme faţă de calendarul iniţial elaborat de Ministerul Educaţiei.
Concediul forţat pe care trebuie să şi-l ia angajaţii din învăţământ în perioada 14-18 decembrie coincide cu perioada în care elevii din ultimul an de liceu ar fi trebuit să se înscrie la examenul de bacalaureat. În această situaţie, reprezentanţii Ministerului Educaţiei au decis ca înscrierea la examenul de bacalaureat 2010 să se facă cu o săptămână mai devreme, în perioada 7-11 decembrie, precizând şi faptul că înscrierea poate continua şi în perioada stabilită iniţial.
În cele peste 30 de licee din judeţul Suceava sunt înscrişi în acest an şcolar 6.378 de elevi de clasa a XII-a.
Proba de verificare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română va fi susţinută în intervalul 15-17 februarie, în loc de 11-13 ianuarie, cum a fost anunţat iniţial.
La finalul clasei a XII-a, examenul de bacalaureat va consta în trei, respectiv patru probe scrise, în cazul elevilor care au studiat în limba maternă. Absolvenţii vor da examen la limba română, o probă obligatorie corespunzătoare profilului, matematică sau istorie, şi una la alegere, în funcţie de profil. Nota finală de bacalaureat va fi media aritmetică a celor trei, respectiv patru, probe scrise, pentru cei care au dat examen scris şi în limba maternă.
Practic, probele orale de la bacalaureatul de până acum au fost înlocuite cu evaluările din timpul anului şcolar şi, în plus, a fost eliminată ultima probă de bacalaureat, cea la discipline din altă arie curriculară decât cea absolvită, unde mai mult de jumătate dintre candidaţi alegeau proba la educaţie fizică.
Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării a publicat modele de subiecte pentru probele scrise şi de certificare a competenţelor lingvistice şi digitale, conform Metodologiei de organizare şi desfăşurare a examenului naţional de Bacalaureat.
Modelele sunt postate pe site-ul http://subiecte2010.edu.ro şi conţin structura subiectelor pentru ambele tipuri de probe ale examenului, precum şi precizări metodologice referitoare la cerinţe şi la modalităţile de evaluare ale acestora.