Trotuarele şi străzile municipiului Suceava sunt adesea transformate în capcane deosebit de periculoase, din cauza acţiunii hoţilor de fier vechi, care fură capacele canalelor, în scopul comercializării lor la centrele de colectare.
Periodic, de pe străzile mărginaşe ale Sucevei dispar capace de canalizare, deşi legislaţia interzice achiziţionarea acestora de către centrele de colectare.
“Cele mai mari probleme le avem în cartiere precum Iţcani şi Burdujeni, unde capacele de pe unele străzi lăturalnice trebuie înlocuite şi de două ori pe an. Pe Serpentine şi pe strada Cernăuţi, când s-au închis, nu a mai rămas nici un capac din cauza hoţilor de fier. De aceea colaborăm în permanenţă cu Poliţia, care a transmis chiar şi un avertisment la centrele de colectare, să îi anunţe de fiecare dată când primesc aşa ceva, indiferent de cum arată. Până acum, hoţii de fier vechi foloseau diverse tertipuri, precum ciobirea lor, spargerea cu ciocanul, pentru a spune că le-au găsit aruncate, deoarece nu mai erau bune”, a declarat directorul societăţii furnizoare de servicii de apă şi canalizare, Ştefan Groza.
Capac de canal lipsă într-o zonă circulată de sute de elevi
“Colecţionarii de capace” şi-au făcut simţită prezenţa recent şi în cartierul Obcini, pe Bulevardul Prefect Gavril Tudoraş, chiar în dreptul trecerii de pietoni din faţa Şcolii Generale „Ion Creangă” Suceava, unde, pe timp de seară, un sucevean era să îşi rupă piciorul într-o gură de canal descoperită.
În ciuda pericolului evident pe care îl reprezintă gaura căscată în mijlocul trotuarului, într-o zonă intens circulată, mai ales de copii, timp de câteva săptămâni nimeni nu s-a obosit să semnaleze problema la Primărie ori să astupe gura de canalizare.
Dacă înlocuirea capacelor de canalizare lipsă de pe spaţiile verzi şi din preajma blocurilor revin ACET-ului, cele de pe drumurile publice, adică străzi şi trotuare, revin în grija municipalităţii.
În această privinţă, problemele existente pe străzi, inclusiv lipsa acestor capace, ar trebui să fie nu doar grija inspectorilor de la serviciul Străzi, ci în primul rând a gardienilor publici, care sunt plătiţi să patruleze prin oraş şi să aibă grijă de siguranţa cetăţenilor.