SC Termica Suceava furnizează apă caldă şi căldură pentru 26.644 de apartamente cu aproximativ 69.135 de locatari, 172 case particulare, 780 agenţi economici şi 40 unităţi bugetare. Ani la rând, conducerea societăţii şi administraţia municipală au dus muncă de lămurire ca să-şi păstreze clienţii şi să-i calmeze pe sucevenii nemulţumiţi porniţi să se debranşeze de la sistemul centralizat de termoficare a oraşului. Directorul de la Termica SA, Constantin Plăcintă, a explicat de nenumărate ori atât în faţa Consiliului Local Suceava, cât şi presei, că viitorul aparţine încălzirii centralizate şi a solicitat încredere în strategia municipalităţii în ceea ce priveşte asigurarea încălzirii şi apei calde în locuinţe. Apelurile directorului Plăcintă vin însă de la o persoană care nu are de a face deloc cu serviciile oferite de Termica, deoarece casa în care locuieşte este dotată cu centrală proprie, care, e drept, nu este în Suceava, ci în Tişăuţi.
Alţi doi directori de la Termica sunt exact în aceeaşi poziţie, de a ridica în slăvi încălzirea centralizată în Suceava, fără să simtă, de fapt, pe propria piele şi pe propriul buzunar „avantajele acesteia”, îndeosebi pe cel de a avea 14-15 grade Celsius în casă în luna octombrie şi a face „duş” cu cana.
Directorul tehnic producţie, Silviu Gemănari, are casă în Gura Humorului, deci nu are de-a face cu Termica Suceava, iar directorul tehnic termoficare, Neculai Frunzari, omul care ştie cel mai bine cum stau lucrurile cu încălzirea şi apa caldă în Suceava, are centrală proprie în apartamentul său din cartierul Zamca.
Din cei cinci directori pe care îi are Termica SA Suceava, doar directorul marketing Doina Oică şi directorul economic Elisabeta Vlăgea au apartamentele racordate la sistemul de încălzire centralizat.
Directorii CET sunt împotriva centralelor de apartament, dar le folosesc cu succes
Doina Oică ne-a declarat că în apartamentul ei de pe strada Mărăşeşti, într-un bloc în care iniţial locuiau doar salariaţi ai CET, la această oră este căldură, dar a avut probleme în urmă cu două zile, când a fost avarie pe magistrala 2.
„Şi la mine în bloc sunt consumatori care s-au debranşat, dar nu neapărat salariaţi ai CET. În ultimii ani a fost fluctuaţie de locatari, deci nu toţi cei care locuiesc acum acolo lucrează la CET”, a spus Doina Oică.
Cealaltă directoare, Elisabeta Vlăgea, locuieşte pe strada Mihai Viteazul. „E cald în casă, blocul se anvelopează şi chiar se cunoaşte”, a spus ea. În ceea ce-i priveşte pe vecinii de bloc, directoarea economică de la Termica spune că majoritatea au apartamentele racordate la sistemul centralizat de termoficare şi doar doi au centrale proprii.
Mai trebuie spus că, în această vară, după o pauză de patru ani, Termica a avut circa 300 de solicitări de debranşare care au avut drept cauză principală lipsa apei calde pe timpul verii, ca urmare a începerii lucrărilor de înlocuire a reţelelor. Asta după ce în perioada 2000-2004 au fost şi câte 1000 de debranşări anual. Până acum, toate strategiile de eficientizare elaborate de Termica şi municipalitate au eşuat, aşa că cea mai bună metodă de a avea apă caldă şi căldură la preţuri comparabile cu cele încasate de societatea de termoficare rămâne centrala de apartament. Experimentată, după cum se vede, chiar şi de şefii de la Termica.
(22 oct 2009, 19:28:02