Două săptămâni în Tenerife, condiţii de cazare deosebite şi posibilitatea de a face călătoria în decurs de trei ani de zile, cu mai puţin de 1000 de euro, este oferta cu care firma White Sands Marketing SRL din Iaşi a încercat să-i atragă pe suceveni.
Firma îşi căuta clienţii cu ajutorul cărţii de telefoane. Astfel, sucevenii erau contactaţi telefonic şi invitaţi să participe la prezentarea conceptului turistic şi să achiziţioneze excursiile în Tenerife.
Doi dintre sucevenii care au participat la aceste întâlniri şi au cumpărat pachetele oferite de firma White Sands Marketing SRL au depus reclamaţii la Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor Suceava.
„În urma verificării reclamaţiilor înregistrate, am constatat faptul că firma încheia contracte ale căror clauze sunt generice. Din contract lipsesc prevederi obligatorii, precum dreptul unilateral al părţilor de a rezilia contractul. Mai mult, contractul pe care White Sands Marketing SRL îl încheia cu consumatorii nu putea fi reziliat”, a declarat şeful CJPC Suceava, Elena Oanea. Pentru că este vorba despre o practică abuzivă, firma White Sands Marketing SRL a fost sancţionată cu 10 mii de lei.
Elena Oanea a mai adăugat că din contract lipsesc locaţia exactă unde va pleca cumpărătorul pachetului turistic şi clasificarea hotelului în care acesta urmează să fie cazat, şi pentru aceasta firma a mai fost sancţionată cu o altă amendă, în valoare de 3000 de lei.
Vindeau pachete turistice fără autorizaţie de la Ministerul Turismului
Totodată, White Sands Marketing SRL funcţionează fără licenţă şi brevet din partea Ministerului Turismului, abatere care a fost sancţionată de CJPC cu 5.000 de lei.
Pe lângă sancţiunile pecuniare aplicate firmei White Sands Marketing SRL pentru încălcarea legislaţiei privind derularea de servicii turistice, comisarii pentru protecţia consumatorilor au mai dispus şi o serie de măsuri complementare, precum suspendarea activităţii firmei până la obţinerea brevetului şi restituirea integrală a banilor achitaţi de către cei doi suceveni, şi anume 1.900 de euro, în termen de 15 zile lucrătoare.
„Situaţia aceasta va fi comunicată şi la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, astfel încât să fie evitate asemenea practici în alte judeţe”, a declarat şeful CJPC Suceava, Elena Oanea.
Mai mulţi suceveni au fost contactaţi telefonic, în ultima săptămână din luna septembrie, de reprezentante ale firmei White Sands Marketing SRL pentru a fi invitaţi la prezentarea conceptului turistic time-sharing, nou pentru România, prin care pot achiziţiona o proprietate de vacanţă de 4 sau 5 stele pe viaţă, la un preţ avantajos.
Managerul firmei White Sands Marketing SRL este un cetăţean englez.
(21 oct 2009, 20:59:12