32 de prestatori de servicii de reparaţii auto din judeţul Suceava au fost amendaţi drastic şi li s-a suspendat activitatea, după cel mai amplu control privind legalitatea acestor activităţi organizat în judeţ.
Începând de luni şi până joi, opt echipe de control ale Departamentului de Supraveghere de Piaţă din cadrul RAR, venite din toată ţara, au descins, pe raza judeţului, în nu mai puţin de 102 service-uri, despre care, în urma unor evaluări preliminare, existau informaţii că şi-ar desfăşura activitatea fără respectarea prevederilor legale.
În cazul a 32 dintre prestatorii verificaţi s-a descoperit că efectuau lucrări de reparaţii şi întreţinere auto fără a deţine autorizaţia tehnică de funcţionare eliberată de RAR ori fără a respecta condiţiile care au stat la baza autorizării.
În cazul altor ateliere mici, care nu aveau autorizaţii, nu s-a putut aplica vreo sancţiune, deoarece în momentul controalelor nu se aflau maşini în lucru, iar în care activitatea ilegală nu a putut fi dovedită.
De asemenea, au mai constatat inspectorii RAR, unele ateliere mici care nu erau autorizate au dispărut recent de pe piaţă.
„Valoarea sancţiunilor contravenţionale aplicate în cadrul controalelor a fost de 31.800 de lei, abaterile cele mai frecvente constând în lipsa autorizaţiei tehnice de funcţionare, lipsa dovezilor care să demonstreze conformitatea activităţilor executate cu condiţiile tehnice şi de calitate impuse, folosirea de aparatură neverificată metrologic şi utilizarea în procesul de reparaţie a unor echipamente şi piese auto necertificate, neomologate şi fără documente de atestare a calităţii”, a declarat inginerul Viorel Avasilcăi, şeful Compartimentului Zonal 5 Moldova din cadrul RAR, coordonatorul acţiunii din judeţ.
În judeţul Suceava sunt înregistrate 183 de unităţi service autorizate, iar înainte de control se aprecia că ar mai fi în jur de 50 care nu îşi desfăşoară activitatea legal.
Drepturile unui client într-un service
Pentru a nu risca să fie înşelaţi, şoferii care ajung la un service sunt sfătuiţi să verifice mai întâi dacă acesta este autorizat să-şi desfăşoare activitatea.
Apoi, orice client trebuie să ceară ca drepturile sale să fie respectate, în acest fel putând face şi ulterior reclamaţii, dacă nu este mulţumit de lucrare.
Concret, unitatea service trebuie să deschidă o comandă în care să fie specificate cerinţele clientului, lucrările care urmează a fi efectuate, plus un preţ estimativ al acestora. De asemenea, unitatea este obligată să acorde garanţii, atât pe lucrare, cât şi pe piese.