Începând de luni şi până la finele acestei săptămâni, inspectori ai Registrului Auto Român (RAR) din toată ţara sunt prezenţi în judeţ, pentru un amplu control care vizează verificarea activităţii service-urilor.
Echipele de control şi-au propus să verifice în jur de 110 prestatori de servicii de reparaţii auto, existând date că unii dintre ei nu sunt autorizaţi pentru această activitate, în timp ce alţii, deşi autorizaţi, nu respectă normele în vigoare.
„Este un control concentrat, cum nu a mai fost în Suceava, la care participă 16 inspectori din cadrul RAR, împărţiţi în opt echipe. Patru echipe efectuează controale în zona municipiului Suceava, în timp ce câte una acţionează în Fălticeni, Rădăuţi, Gura Humorului şi Câmpulung Moldovenesc”, a declarat Viorel Avasilcăi, inspector coordonator Centrul Zonal 5 Moldova din cadrul RAR.
Conform datelor instituţiei, în judeţ sunt autorizaţi să funcţioneze 183 de prestatori de servicii de reparaţii auto, existând informaţii că alţi aproximativ 50, în general service-uri mici, amenajate în garaje sau spaţii de acest gen, nu ar funcţiona legal.
În cursul zilei de ieri, o echipă de control RAR, însoţită de poliţie şi reprezentanţi ai presei, a efectuat controale la mai multe unităţi de reparaţii auto din cartierul Iţcani al municipiului Suceava, de la unităţi fiind ridicate acte, în vederea stabilirii legalităţii funcţionării.
De precizat că acţiunile de control se desfăşoară în baza OG 82/2000, privind autorizarea agenţilor economici care prestează servicii de reparaţie, de reglare sau desfăşoară activitate de reconstrucţie a vehiculelor rutiere.
Ce trebuie să solicite un client la service
Inspectorul coordonator Viorel Avasilcăi i-a îndemnat pe şoferi să apeleze doar la service-urile autorizate, lista acestora putând fi găsită pe pagina de internet www.rarom.ro. De asemenea, clienţii pot solicita să li se prezinte autorizaţia de funcţionare atunci când se ajung la service, orice agent economic fiind obligat să o prezinte la solicitarea clientului.
„Cel care intră în service trebuie să ştie că unitatea are obligaţia de a deschide o comandă în care să fie specificate cerinţele clientului, lucrările care urmează a fi efectuate, plus un preţ estimativ al acestora. De asemenea, la ieşire, unitatea este obligată să acorde garanţii, atât pe lucrare, cât şi pe piese”, a explicat Viorel Avasilcăi drepturile pe care le au clienţii unităţilor de acest gen.