Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, a cerut firmei care a modernizat DN 17, pe porţiunea de pe Mestecăniş, să toarne urgent un nou covor asfaltic, situaţia din zonă privind siguranţa traficului rutier fiind alarmantă.
După cum am prezentat ieri, în exclusivitate în cotidianul nostru, un raport al poliţiei reliefează faptul că, în ultimele cinci luni, pe Mestecăniş s-au produs 49 de accidente rutiere, cauza principală fiind calitatea asfaltului proaspăt turnat, care nu conferă deloc aderenţă pe umezeală.
De altfel, Gheorghe Flutur a semnalat pericolul de pe Mestecăniş încă de luna trecută, după ce a trecut cu o maşină prin zonă. La acea vreme el a relatat faptul că, în timpul unei deplasări pe ploaie pe care a făcut-o la Vatra Dornei, a văzut cum un autoturism care rula în faţa lui a derapat şi a căzut de la o înălţime de 11 metri de pe şosea. Un alt şofer, a declarat acesta, care a încercat să oprească pentru a vedea ce s-a întâmplat, a derapat, de asemenea, dar, spre norocul lui, nu a ieşit de pe carosabil.
Statistica poliţiei vine să confirme pericolul din zonă.
„Am trimis o sesizare la Compania de Drumuri Naţionale şi am luat legătura cu cei de la Mochlos (n.r. - firma care a efectuat modernizări în zonă) cerându-le să toarne un nou covor asfaltic în timp cât mai scurt”, a explicat preşedintele CJ Suceava, subliniind că demersurile sale au fost făcute şi înainte ca poliţia să tragă, la rândul său, un semnal de alarmă privind pericolul foarte mare din zonă.
Semnalizări rutiere suplimentare, soluţie temporară
Până când acest lucru se va concretiza, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Suceava a cerut firmei constructoare să monteze indicatoare rutiere suplimentare, care să avertizeze şoferii despre pericolul din curbe şi despre drumul alunecos, amenajările fiind deja realizate în parte.
Statistica arată că, de pe 1 aprilie şi până săptămâna trecută, în curbele de pe serpentine s-au produs 49 de accidente, din care şapte s-au soldat cu răniţi. Dimineaţa, când se depune rouă, ori atunci când cad precipitaţii, covorul asfaltic devine foarte lucios, o peliculă cu aspect uleios scăzând aderenţa drumului.
Acest fapt, combinat cu imprudenţa în condus (viteza neadaptată la curbele foarte periculoase), duce cu mare uşurinţă la pierderea controlului asupra volanului, în câteva situaţii maşinile căzând în hăuri de cinci, zece sau chiar 15 metri.
Din fericire, până acum accidentele nu s-au soldat cu pierderea de vieţi omeneşti.
(16 sep 2009, 17:32:23
Nu stiu de ce, dar am impresia ca respectivul drum arata exact ca si guvernarea PD-L-ului.