Străzile Sucevei s-au transformat într-un labirint, greu de străbătut, dar şi plin de fundături – străzi închise circulaţiei, ca urmare a lucrărilor care sunt începute pe cele trei mari reţele de utilităţi: termoficare, canalizare şi apă potabilă.
Acesta este şi motivul pentru care multe zone centrale au devenit total impracticabile, fiind transformate în şanţuri imense, fie de cei care lucrează la magistralele de termoficare, fie de cei care scot din pământ conductele de apă ori canalizare, ruginite şi distruse, pentru a pune în locul lor altele noi, garantate pe cel puţin 50 de ani.
Cum la fiecare câteva zile noi străzi se închid, total sau parţial, pe fiecare din aceste proiecte demarate în Suceava, vă oferim o listă cu toate străzile pe care se lucrează în acest moment, de care e mai bine să vă feriţi, dacă este posibil.
Străzi închise total circulaţiei:
1. Armenească (canalizare, apă potabilă şi termoficare)
2. Nicolae Bălcescu (canalizare şi termoficare)
3. Mărăşeşti (canalizare)
4. Zorilor (canalizare)
5. Emil Racoviţă (canalizare)
6. Vasile Alecsandri (termoficare)
7. Petru Rareş (termoficare)
8. Mihai Viteazul (termoficare) – închisă ieri şi posibil şi astăzi
9. Constantin Dobrogeanu Gherea (termoficare)
10. Crângului (apă potabilă)
Străzi închise parţial circulaţiei rutiere:
1. 22 Decembrie 1918 (canalizare şi apă potabilă)
2. Traian Vuia (apă potabilă)
3. Gheorghe Doja (canalizare)
4. Ştefăniţă Vodă (canalizare)
5. Luca Arbore (canalizare)
6. Rulmentului (termoficare)
7. Aleea Nucului (apă potabilă)
8. Plevnei (apă potabilă)
9. Vasile Bumbac (apă potabilă)
10. Cuza Vodă (apă potabilă)
11. Ciprian Porumbescu (apă potabilă)
Străzi la care se lucrează pe trotuarele pietonale:
1. Corneliu Coposu (termoficare)
2. Calea Obcinilor (termoficare)
3. Bulevardul George Enescu (termoficare)
4. 1 Mai (termoficare) – în faţa sediului Primăriei Suceava
În perioada următoare listele se vor modifica, atât prin deschiderea de noi fronturi de lucru, cât şi prin închiderea unora existente, termenul de finalizare a lucrărilor la magistralele de termoficare fiind 1 octombrie, pe partea de puncte termice – 15 octombrie, în vreme ce lucrările ISPA vor fi încheiate abia în decembrie 2010.
Trafic greoi şi erori de direcţionare a şoferilor
Circulaţia infernală din municipiul Suceava, care se întinde de ceva vreme pe parcursul a ore în şir, nu poate fi evitată, spun şi poliţiştii de la circulaţie.
Cum multe dintre străzile secundare sunt închise parţial sau total, şoferii sunt nevoiţi să circule mai mult decât de obicei pe artera principală, care nu poate „înghiţi” valorile de trafic foarte mari.
„Din păcate, restricţiile de circulaţie se suprapun cu valorile de trafic specifice perioadei, astfel că se circulă în condiţii grele. Facem un apel la conducătorii auto să respecte indicatoarele de restricţie şi avertizare pentru a nu îngreuna şi mai mult traficul”, a declarat comisarul şef Laurenţiu Hermeniuc, şeful Biroului pentru Siguranţa Circulaţiei Rutiere în Mediul Urban.
Conform statisticilor poliţiei, pe parcursul lunii iulie, 120 de conducători auto au fost amendaţi pentru că nu au respectat indicatoarele, în general fiind vorba de şoferi care au intrat pe porţiuni de drum cu accesul interzis, în ideea de a-şi scurta drumul.
Şi unele dintre firmele care lucrează pe străzi comit gafe imense. Trei societăţi au fost amendate drastic în ultima perioadă de reprezentanţii Poliţiei Rutiere, pentru semnalizări defectuoase, sancţiunile fiind cuprinse între 1.200 de lei şi 6.000 de lei.
Cea mai mare amendă a fost dată unei firme care lucra în cartierul George Enescu, în zona „Albina”. După ce au închis o stradă, reprezentanţii firmei au pus un indicator provizoriu prin care participanţii la trafic erau dirijaţi pe „interzis”, pe o arteră cu sens unic, astfel că se ajungea imediat la ambuteiaje.
Într-o altă situaţie, o societate care efectua lucrări pe strada Alexandru cel Bun nu a semnalizat, prin indicator, faptul că maşinile de tonaj mare nu pot circula prin zonă, un tir blocându-se printre blocuri din această cauză.
( 3 sep 2009, 11:19:39
Cam cat credeti ca o sa tina aceste lucrari ?
Cat o sa dureze pana cand vor sparge din nou pentru ca... mai au de lucru.
Cat despre faptul ca respectivele tevi vor tine 50 de ani... asta poate pe hartie, ca in realitate saracele tevi sunt de calitate foarte proasta (fonta netratata) care mai mult de 10 ani... nu vor rezista.
Cat despre imbinari... la ce electrozi de sudura am vazut ca se folosesc, dupa 5 ani (sau poate mai devreme) vor sparge iar.