Incertitudine cu privire la cursele aeriene pe care le operează compania Blue Air de pe Aeroportul din Salcea, singurul pentru care nu a fost încă afişat orarul de iarnă. Reprezentanţii companiei spun că nu au luat o decizie finală, dar după câte se pare totul ţine de modul în care Consiliul Judeţean îşi va respecta promisiunile avansate acum câteva luni.
„Pentru moment, compania Blue Air nu a luat nici o decizie de continuare sau nu a curselor de pe Aeroportul Internaţional Suceava.
Orarul de iarnă Blue Air 2009-2010 nu a fost încă definitivat” este comentariul oficial al directorului de PR al companiei, Florentina Ivan.
În spatele acestei declaraţii se ascunde însă o nemulţumire legată de neonorarea unor promisiuni a şefilor din Consiliul Judeţean Suceava. Înainte de inaugurarea curselor aeriene de pe Aeroportul din Salcea, compania Blue Air a cerut, şi i s-a acceptat, amplasarea unei cisterne cu combustibil pentru alimentarea aeronavelor. Deşi de la primul zbor Blue Air au trecut aproape două luni, cisterna pentru combustibil nu a ajuns încă la Suceava.
„Au existat o serie de formalităţi care trebuiau rezolvate, iar în câteva zile, probabil până la sfârşitul săptămânii viitoare, cisterna va ajunge la Suceava. Din punctul meu de vedere nu este nici un pericol de suspendare a curselor aeriene”, a declarat Dumitru Sahlean, directorul Aeroportului Salcea.
Deocamdată, Suceava este singurul aeroport de pe care operează Blue Air şi care nu are afişat orarul de iarnă, valabil în perioada 25 octombrie 2009 - 27 martie 2010, ceea ce ridică semne de întrebare serioase vizavi de dorinţa companiei de a continua să efectueze zboruri din acest loc.
Frecvenţă redusă spre Viena
Un alt motiv de nemulţumire al celor de la Blue Air ar putea fi numărul de călători sub aşteptări către Viena. În acest moment, locurile din aeronavă sunt ocupate în proporţie de 50%, ceea ce ar putea duce la renunţarea zborurilor spre capitala Austriei. Varianta optimă ar fi redirecţionarea avionului spre o altă destinaţie, un oraş din Germania, cum se vehiculează. O altă opţiune este aceea ca Blue Air să nu mai opereze pe rute internaţionale decât spre Veneţia, gradul de ocupare spre acest oraş fiind de 100% în cursul lunii august.
Nici zborul spre Cluj-Napoca nu pare foarte atractiv, de vreme ce numărul pasagerilor nu depăşeşte 10-15 la fiecare cursă, dar se pare că aici costurile sunt acoperite din activitatea de mesagerie şi coletărie pe care avionul o face pe ruta Bucureşti – Cluj-Napoca şi retur.
Pista intră în reparaţii în octombrie
Nici pista de pe Aeroportul din Salcea nu se prezintă în cele mai strălucite condiţii, deşi conducerea instituţiei dă asigurări că nu este periclitată siguranţa zborurilor.
„Sunt mai multe dale de beton care au un anumit nivel de uzură. În octombrie le vom schimba, fără a întrerupe activitatea pe Aeroport. Se va lucra în cele două capete ale pistei, iar aeronavele care operează la noi nu vor fi restricţionate”, a precizat Dumitru Sahlean.
Costurile pentru refacerea pistei Aeroportului Salcea se ridică la 800.000 de lei, iar documentaţia tehnică este în curs de avizare la Autoritatea Aeronautică din România.
Blue Air operează pe Salcea de pe 15 iulie
Compania Blue Air a inaugurat zborurile de pe Aeroportul din Salcea pe 15 iulie. Deşi de-a lungul timpului şefii administraţiei judeţene au anunţat că vor cere suplimentarea curselor şi spre alte destinaţii, reprezentanţii Blue Air nu au confirmat nici un moment aceste intenţii.
( 3 sep 2009, 13:03:28
In octombrie vreau sa plec la Viena, dar sigur in situatia aceasta iar voi fi nevoit sa bat drumurile pe la Bucuresti!... O idee buna, iata ca se termina fara nici o speranta de mai bine!
M-am saturat de dezinteresul si incompetenta conducatorilor nostri locali!