Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
miercuri, 2 sep 2009 - Anul XIV, nr. 205 (4191)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9762 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,717 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Fără soluţii

„Avalanşa” accidentelor şi a morţilor pe şosele, de neoprit

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Creşterea numărului de accidente rutiere grave şi, implicit, a numărului de persoane decedate pe şosele pare imposibil de stăvilit. Un amplu program de reducere a evenimentelor rutiere pe DN 2, principalul drum din judeţ, care a presupus ample acţiuni de control în trafic ale poliţiei, nu a putut schimba statisticile, tragediile de pe şosele înmulţindu-se comparativ cu anul trecut.

 

Pe 15 iulie, printr-o dispoziţie a Inspectoratului General al Poliţiei Române, s-au demarat acţiuni de prevenire a accidentelor rutiere cu caracter special pe toată lungimea DN 2, care porneşte din Bucureşti şi se termină în judeţul Suceava, la graniţa cu Ucraina, artera dovedindu-se, de la începutul anului, cea mai periculoasă din ţară.
Acţiunea a fost programată până pe 31 august, sperându-se o reducere a accidentelor faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Porţiunea DN 2 de la nivelul judeţului, care începe la Drăguşeni, la intrarea dinspre Iaşi, şi merge, trecând prin Fălticeni şi Suceava, până la Siret, a fost împărţită de poliţişti în trei tronsoane, pe fiecare acţionând zilnic agenţi de la circulaţie, cu sprijin de efective de la posturile comunale de poliţie.

13 accidente grave cu cinci morţi

Acţionând cu radarele din dotare, verificând şoferii cu etilotestul şi urmărind în general toate abaterile de la legislaţia rutieră, inclusiv în ceea ce-i priveşte pe pietoni, biciclişti, căruţaşi, mopedişti, motociclişti etc, oamenii legii au aplicat 3.382 de amenzi, de unde rezultă o medie de 75 de sancţiuni contravenţionale pe zi.
De asemenea, în această perioadă au fost reţinute 115 permise de conducere, au fost retrase 106 certificate de înmatriculare, iar 15 şoferi s-au ales cu dosare penale.
Din păcate, în ciuda acestor acţiuni, care, cel puţin teoretic, previn accidentele, numărul evenimentelor rutiere a înregistrat o creştere faţă de anul precedent.
De pe 15 iulie şi până pe 31 august, pe DN 2, în judeţ, s-au produs 13 accidente grave, soldate cu cinci morţi, doi răniţi grav şi 15 răniţi uşor.
Prin comparaţie, anul trecut, în aceeaşi perioadă, s-au produs doar zece accidente soldate cu trei morţi, şase răniţi grav şi 11 răniţi uşor, singura scădere înregistrată fiind la capitolul victimelor cu leziuni grave.
Dintre cele 13 accidente înregistrate anul acesta, cel mai grav s-a produs pe 15 august, pe raza comunei Vadu Moldovei. Un şofer din Braşov a adormit la volan într-o curbă, izbindu-se violent într-o maşină care venea de pe sensul opus de mers. Două femei care se aflau în maşina care a pătruns pe contrasens au murit în urma impactului.

 

Două zone de mare risc pe DN 2

În urma analizei dinamicii accidentelor petrecute, în ultimii doi ani şi jumătate, pe DN 2, poliţiştii au constatat că viteza, depăşirile neregulamentare şi imprudenţa pietonilor stau la baza producerii majorităţii evenimentelor rutiere.
Poliţiştii au identificat şi două zone de mare risc pe DN 2, prima pe sectorul Drăguşeni – Forăşti – Vadu Moldovei, şi a doua pe sectorul Pătrăuţi – Dărmăneşti.
În ultima perioadă, un număr mare de accidente au fost produse de şoferi aflaţi sub influenţa băuturilor alcoolice. De asemenea, accidente foarte grave s-au petrecut în ultimele luni după ce şoferi care au condus ore în şir au adormit la volan.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului „Avalanşa” accidentelor şi a morţilor pe şosele, de neoprit .
 Vizualizări articol: 1043 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 3.67/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 3.7 din 6 voturi
„Avalanşa” accidentelor şi a morţilor pe şosele, de neoprit3.756

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Hmm... trimis de
( 2 sep 2009, 11:12:18
de aici ce rezulta? ca ar fi mai bine ca politia sa stea acasa?happy , nu imi place sa zic asta dar cred ca era mai sigur cu radarele alea fixe, lumea mergea incet.....
1.1  RE: Hmm... trimis de
( 2 sep 2009, 11:35:54
stai linistit, ca si dupa ce s-au bagat camerele fixe, erau cateva zeci de mii de amenzi pe saptamana. Mergeau incet tot aia care merg incet de obicei.

Cat despre masuri...ce vreti fratilor? Credeti ca daca stati la panda o sa combateti zecile de mii de tolomaci (numai din SV, nu mai zic de altii) care au luat permise pe cash, marci si EURO ?? si ca o sa vedeti rezultate de la un an la altul?

Ha...vorbiti mai degraba la serviciul permise auto sa o lase naibii mai moale cu spaga si cu datul permiselor pe ochi frumosi si euro multi, si atunci poate o sa mai scada putin procentul. Iar intre timp, beliti tot ce puteti, italieni, romani, spanioli, britanici si alte neamuri de cinste.

Aaa...si poate vorbiti si cu mai-marii nostri, sa ne faca naibii un drum expres, cu centuri, care sa nu treaca prin toate catunele tarii (vezi E85 care trece prin Boureni si alte pseudo-localitati), cu 2 benzi pe sens macar. Dar pana nu da coltul un parlamentar ceva, nu o sa se intample ni
2.   Una din cauze este infrastructura trimis de
( 2 sep 2009, 11:44:54
Daca dinainte si poate de acum, drumurile principale de circulatie ar trece prin exteriorur tuturor localitatilor ar fi ceva. Este inadmisibil ca orice drum se face nou , imediat apar si constructii. Pentru orice sosea noua ar trebui imediat ca sa se interzica pe o raza de cel putin 50 de la acel drum interzis si astfel nu s-ar mai intersecta populatia(tarani, copii, etc) cu masinile ce au ca reper un itinerari lung. Dar la noi romanii , problema este ca niciodata nu se poate implementa o strategie pe termen lung
3.   Problema radarilor trimis de
( 2 sep 2009, 11:48:54
as de acord ca sa se implemeteze trasee de radar , cum sunt in toata europa si radarele sa fie pe masini inscriptionate obligatoriu, iar amenzile sa le mareasca in asa fel incat sa te gandesti si atunci cand esti baut la buzunar, caci pe roman acolo il doare.
4.   M-am saturat de gindirea voastra comunisto ceausi trimis de
( 2 sep 2009, 15:15:04
Sa nu mai vb de radarele fixe...bine ca s-au dus, toti primarii din tara aveau de gind in viitorul apropiat, sa-si fixeze asa ceva, cite 4-5, intrare, iesire, pentru (chipurile) a-si mari bugetele, pe banii nostri, ai nostri da... munciti cu sudoare...

Dar de ce, ma rog, nu vedeti cauza! Din ce cauza se produc aceste accidente!?

Portiunile de drum in discutie, sunt subdimensionate si foarte aglomerate! Daca se va vrea, primul lucru, ar trebui de largit peste tot soseaua... iar pe o banda speciala, alaturata, sa circule carutele, animalele de toate felurile!

Iar radarelor fixe din strainatate, sunt anuntate din timp unde sunt fixate, tocmai ca sa previna nenorocirile, pentru preventie.. nu ca la noi pe dealuri, paduri, WC-uri! M-am saturat de gindirea voastra comunisto- ceausista!
4.1  RE: M-am saturat de gindirea voastra comunisto ceausi trimis de
( 2 sep 2009, 16:50:42
E parerea ta LAATU si ti-o respect insa pina ajunge statul roman sainvesteasca in infrastructura nationala mai dureaza ceva deceni si de aia te intreb de ce trebuie sa moara oameni nevinovati?? Asa ca ori bune ori rele ,pe drumurile principale si foarte circulate sunt bine venite radarele de orice fel. Nu cred ca ai vazut cumor oameni tineri ,cum atarna de de un fir de ata viata lor..cum isi dau ultima suflare in accidente care se produc doar datorita vitezei excesive si teribilismului.Sichestia ca trebuie presemnalizate radarele ,mi se pare absurd si nu mai vad rolul acestora! Mai degraba sa nu stii unde se afala si sa conduci cu prudenta decat sa mergi incet doar 300 m si dupa aia sa gonestica nebunu pina intr-un copac sau capat de pod! Sanatate si cat mai multi km fara evenimente!
5.   Zona crepusculara VICOV trimis de
( 2 sep 2009, 19:25:32
In zona Radauti-Vicovu de Sus in luna august se petrec cele mai multe accidente de circulatie grave in luna august.Explicatia e simpla:vin ,,italienii", ,,englezii" cu masini tunate si superdotate care se sparg in basini pe drumurile patriei.Se comporta ca puscariasii eliberati cand vin acasa si ucid oameni nevinovati ce stau pe margiea santului ,pe bancute etc.Domnilor politisti veniti va rog seara in Bivolarie-Vicovu de Sus si o sa observati baietasi care ies la intreceri pe pariuri groase cu masini tari.Aceastea se intampla dupa ce beau bine-chiar sfintii -gelatii astia de sectari consuma binisor tarie.Politia din Vicov doarme.Ei vin la locul accidentelor dupa ce vine Ambulanta din Radauti.Turistii care vin-pleaca spre Putna raman supefiati de baietasii care ruleaza cu 130-140 de km la ora!
6.   Rocco, rocco trimis de
( 2 sep 2009, 20:05:09
Rocco tata, ai ceva dreptate,dar pe jumatate. "Italienii" de care vorbesti sunt asa pentru ca sunt invatati sa conduca ca niste nebuni pe autostrazile din Italia.Ca sa iti fac o comparatie, pentru ca am condus in ambele tari de care spui, in UK se conduce ca la carte, uneori chiar prea exagerat, adica pe banda de viteza nu se conduce mai sus de 70 mile/h, motivul e simplu, toate autostrazile sunt impinzite de camere de supraveghere trafic plus politie in civil, nu prea apuci sa faci raliu ca esti si oprit, apoi in Italia e ca la nebuni, depasirile ca in NFS (jocul), blitz ca nu te dai mai repede pe alta banda...etc.Daca este vreo tara in care se respecta regulile de circulatie si viteza in localitati aceea este Anglia, iar daca tu vezi masini de Anglia pe soselele din Romania sa nu te gandesti ca sunt cei care au venit de acolo, pur si simplu masinile astea sunt cumparate de romani stabiliti in tara pentru ca sunt cu mult mai ieftine, singurul impediment fiind volanul pe dreapta.

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei