O încurcătură generată de blocarea unei licitaţii organizate în urmă cu aproape trei ani de Primăria Suceava e pe cale de a fi rezolvată zilele următoare, când taxa de salubrizare încasată de municipalitate în primele cinci luni ale anului 2007 va fi vărsată în conturile unor asociaţii de proprietari.
Acest lucru vine ca urmare a faptului că asociaţiile respective nu au respectat indicaţiile Primăriei, de a nu mai încheia contracte cu alte firme de salubrizare, deoarece această activitate urma să fie preluată de o singură firmă pentru tot oraşul.
Numai că, prin contestarea rezultatului licitaţiei, câştigată de firma Rosal, s-a creat o situaţie ciudată, în care, timp de mai multe luni, această firmă a prestat servicii de salubrizare, fără a fi plătită. Neîncrezătoare, unele asociaţii au încheiat contracte cu alte firme, uneori pe sume foarte mari, după cum rezultă din devizele depuse la Primărie, pentru a-şi recupera banii respectivi.
“Asociaţiile au chemat Primăria în instanţă pentru recuperarea acelor sume, dar în multe cazuri au pierdut procesele. Pentru a veni totuşi în ajutorul lor, Primăria le va returna banii încasaţi din taxa de salubrizare, de la familiile din asociaţiile respective. În unele cazuri, facturile sunt chiar aiurea făcute, iar sumele dau de bănuit. Oricum, de plătit le plătim doar sumele încasate la Primărie, nu cât cer ei, însă pentru unii asta înseamnă să primească chiar mai mult decât au solicitat”, a precizat viceprimarul Sucevei Lucian Harşovschi.
În total, municipalitatea suceveană va vărsa în conturile a 11 asociaţii de proprietari peste 63.000 de lei (630 milioane lei vechi), în vreme ce suma totală cerută de asociaţii era de aproape 100.000 lei.
Mai sunt şi alte asociaţii care ar trebui să primească bani de la Primărie – asociaţiile 33, 38, 11, 10 şi 40, dar acestea nu au depus documentaţia solicitată, referitoare la sumele facturate în perioada 01 ianuarie – 17 aprilie 2007 şi numărul de locatari.